Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Helvete for en pris…for en Cab!!

Det er nå relativt lav km stand. Det at det er cab gjør vel ikke akkurat at prisen skyter i været.. men kan helt klart se bilen være verdt en del monetaz

Det er 5stk EDM LHD M3 3.2 cab laget med Individual Byzanz.. Også er det vel noe forskjellig feks interiør på disse 5 så mulig den er en av en. SJELDEN bil altså

Hadde jeg hatt råd/ vært rik tror jeg nok jeg fort hadde kjøpt den bilen der omtrent for summen de ønsker.. For å sikre meg den, da noe tilsvarende antakeligvis aldri vil komme for salg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 cab :love: En putter såklart på en hardtop på de dagene det ikke er føre til toppløs kjøring. Ikke for det, softtop er konge(med "nesten tett kalesje" som var standard tekst i salgsannonsene 10 -15 år tilbake), men E36 spesielt har et unikt utrykk med hardtop som ikke kan beskrives med ord! En kjøper heller ikke en E36 cabriolet for å pushe rundetider, så motargumenter som vekt og krenging bortfaller. Herlig søndagscruiser 😎 Prisen er høy. Verdt det? Neppe, men for den rette kjøperen betyr ikke det noe.

3B8D2D0F-16F3-427F-B0D7-3A181270AA9C.thumb.jpeg.ad3d64dbe5b85e5497174b87af4281ec.jpeg75EE0C5B-080D-4116-97D1-BC210D7045B6.thumb.jpeg.69654bb50de129410b9b391a674a4786.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marius2002 skrev:

E36 cab :love: En putter såklart på en hardtop på de dagene det ikke er føre til toppløs kjøring. Ikke for det, softtop er konge(med "nesten tett kalesje" som var standard tekst i salgsannonsene 10 -15 år tilbake), men E36 spesielt har et unikt utrykk med hardtop som ikke kan beskrives med ord! En kjøper heller ikke en E36 cabriolet for å pushe rundetider, så motargumenter som vekt og krenging bortfaller. Herlig søndagscruiser 😎 Prisen er høy. Verdt det? Neppe, men for den rette kjøperen betyr ikke det noe.

3B8D2D0F-16F3-427F-B0D7-3A181270AA9C.thumb.jpeg.ad3d64dbe5b85e5497174b87af4281ec.jpeg75EE0C5B-080D-4116-97D1-BC210D7045B6.thumb.jpeg.69654bb50de129410b9b391a674a4786.jpeg

Spylte min 96’ orientblå 320i cab med høytrykk titt og ofte, ble aldri vått i den coupe’en.

Og jeg skånet den ikke 😂

Jeg er selvsagt svak for E36 cab, litt skjelv over trikk/tog skinner må man regne med, men som en cruiser og med en I6 der fremme, veldig trivelig og med masse kjøreglede, men en vindavviser må man ha over baksetene.

Om Konghelle sitt eksemplar er «verdt» det, tja.. de er ikke kjent for å prise seg lavt. Men bilen er sjelden og velholdt, slike biler stiger nok også i verdi med rett stell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er nok en samler bil slik den fremstår nå, men prisen var i stiveste laget. For denne prisen får man seg nesten en bra E92 M3, og man får en veldig bra E46 M3. 

Det som setter E36 M3 Cab litt i skyggens dal er det at Coupe versjonen er så sykt mye bedre å kjøre. M3 Cab har det liksom aldri blitt noen sving på, uansett generasjon. Det har liksom vært en bil forbeholdt tannleger i Beverly Hills, en Boulevard cruiser. I entusiast kretser har den alltid blitt uglesett fordi den ekstra vekten kombinert med ett mykere "skrog" strider litt mot BMW M3 sine grunnprinsipper. Det blir litt som en Porsche 911 med takluke, i Porsche miljøet er dette fyfy…har den da heller ikke Sport Chrono pakka så kan jo hele bilen lempes på sjøen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja dette er nok en samler bil slik den fremstår nå, men prisen var i stiveste laget. For denne prisen får man seg nesten en bra E92 M3, og man får en veldig bra E46 M3. 

Det som setter E36 M3 Cab litt i skyggens dal er det at Coupe versjonen er så sykt mye bedre å kjøre. M3 Cab har det liksom aldri blitt noen sving på, uansett generasjon. Det har liksom vært en bil forbeholdt tannleger i Beverly Hills, en Boulevard cruiser. I entusiast kretser har den alltid blitt uglesett fordi den ekstra vekten kombinert med ett mykere "skrog" strider litt mot BMW M3 sine grunnprinsipper. Det blir litt som en Porsche 911 med takluke, i Porsche miljøet er dette fyfy…har den da heller ikke Sport Chrono pakka så kan jo hele bilen lempes på sjøen 😂

Helt enig, men jo eldre og mer unik bilen er osv… hvis man tenker seg et tiår eller to med bilpleie og godt stell, ville denne E36 M3 cab’en kunne nytes i stort monn fremdeles.

Det ville ikke vært en bil som ville slått noen rundetider rundt Våler, men den kunne blitt brukt som en sprek cruiser og fått samlet seg ytterligere i verdi. Hvertfall kontra den nevnte E9*’n, hvordan markedet er ifht en E46 vet jeg ikke.

Men E36 cab var en cruiser og fungerer godt som det - uten kanskje å bli forlangt noe mer av?

E46 er for meg, den beste 3 serien ever, en cab i dette karosseriet er foredlet og fremdeles tidløs og fin med de fineste I6 BMW kanskje har produsert?

Men det er ingen Z, ei heller veldig sporty sett mot en coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Denne i amerikansk utgave med automat er vel regnet for å være den "dårligste" M bilen som er laget. En vanlig E36 328i sedan er nesten raskere 😂

Javel? Og hva så? :)

 

57 minutter siden, Marius2002 skrev:

hardtop

Jeg mener å ha lest en plass at med hardtop er det lite kreng(n)ing og det nesten er som å kjøre coupe.. Jeg har aldri kjørt E36 coupe så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag men det er da en forskjell på med og uten hardtop - det kan jeg delvis være enig i

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy hehe, jeg bare minnes om at de fleste cab jeg så på var med "nesten tett kalesje" i annonseteksten. Om det faktisk var de fleste eller bare inntykket jeg sitter igjen med et tiår senere er derimot en annen sak :D 
Jeg er også helt enig i at E46 er en mer komplett bil enn E36 på alle måter. 

 

6BE27D7A-CB0D-49B8-8CC1-FEB4837F6985.thumb.jpeg.8d19261e238de189fad54f000c29add0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

E36 cab :love: En putter såklart på en hardtop på de dagene det ikke er føre til toppløs kjøring. Ikke for det, softtop er konge(med "nesten tett kalesje" som var standard tekst i salgsannonsene 10 -15 år tilbake), men E36 spesielt har et unikt utrykk med hardtop som ikke kan beskrives med ord! En kjøper heller ikke en E36 cabriolet for å pushe rundetider, så motargumenter som vekt og krenging bortfaller. Herlig søndagscruiser 😎 Prisen er høy. Verdt det? Neppe, men for den rette kjøperen betyr ikke det noe.

3B8D2D0F-16F3-427F-B0D7-3A181270AA9C.thumb.jpeg.ad3d64dbe5b85e5497174b87af4281ec.jpeg75EE0C5B-080D-4116-97D1-BC210D7045B6.thumb.jpeg.69654bb50de129410b9b391a674a4786.jpeg

E36 cab i denne fargen er nydelig .

Og som det nevnes en sånn bil er jo renspikket cruisebil og har i mine øyne ingenting på en bane og gjøre 😊,da har man coupe og sedan .

Prisen på den som ligger på Finn er nok kanskje noe høy ,men som alt annet vil nok prisene på e36 øke på disse og.

Hvertfall så er dette karroseriet her utrolig pent i cab utgave .

At e46 er en mer komplett bil ,det levner det ingen tvil om ,meen godt vi alle er forskjellige .

Sett en e36 325 i cab i strøken utgave og en tilsvarende i e46 utgave på siden av hverandre og måtte velge :

Farvel e46 velkommen e36 😊

Men nå skal jo sant sies at etter jeg lånte e46 cab ifjor av en bekjent ,så kjente jeg at bil var mer sammenskrudd / kvalitet enn de få e36 cabene jeg har testet i årenes løp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

E36 cab i denne fargen er nydelig .

Byzanz er en farge som i utgangspunktet kun ble levert på sedan i USA tror jeg, og folk der borte misliker den litt mener jeg å huske fra noen forumer som er borte nå..

Men den fargen, på en cab, med feks den fargen på interiøret som den på Finn der, ser da veldig bra ut.. Dette er egentlig et eksempel på en farge som ikke hadde fungert ordentlig med sort interiør?

 

46 minutter siden, sveigis skrev:

Hvertfall så er dette karroseriet her utrolig pent i cab utgave .

Skjønner det er så som så hva folk mener om det men det jeg ville si var at personlig har jeg aldri likt E46 noe særlig men er stor fan av E36. Iallfall cab (og coupe) men er ikke særlig gira på stv og sedan.. Uansett skulle jeg valgt mellom E36 cab og E46 cab så hadde det blitt E36 hver gang.. Har aldri kjørt E46 men jeg vet jeg liker E36 best

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Javel? Og hva så? :)

Fordi E34 M5 hadde solgt så dårlig i Nord Amerika fikk USA en detunet M3 som ‘’straff’’ da M3 ble lansert over dammen. En bil som for meg aldri burde fått påstemplet M3 merke på bakluka. De fikk ikke en skikkelig S-motor engang. Det kombinert med en treig automatkasse som ble tilbudt der borte, i cab karroseri som ikke er særlig sportslig kontra sedan eller coupe. Gjør at E36 M3 cab US spec til kanskje den kjipeste M bilen som @Fredrik 90 poengterer.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Fordi E34 M5 hadde solgt så dårlig i Nord Amerika fikk USA en detunet M3 som ‘’straff’’ da M3

Ja jeg vet at E36 M3 i USA ikke hadde samme motor som her i Europa, mye mindre gamp.. men det handlet mer om måten han skrev det på. Veldig ovenfra og ned, grunnen til at jeg kommenterte det var pga jeg leste det som "E36 cab er noe av det kleineste som har blitt laget" i sammenheng med alt annet han har skrevet om E36 cab

Jeg skjønner det er mye meninger om disse bilene men jeg liker virkelig ikke måten han skriver på om dem :)

Så er det dette evinnelige "caben har ikke stivt karosseri og krenger bare du kjører 20km/t og noen ser stygt på den", og det kan godt stemme det men cabrioleter generelt er vel ikke laget for å sette fartsrekorder (vel bortsett fra superbiler i cab versjon), så det argumentet er egentlig bare trist

Og til slutt, jeg er veldig klar over at det er forskjell på 320i og en M3 3,2. Men en 320i var det jeg hadde mulighet til å skaffe (jeg så spesifikt etter cab når jeg skulle ha E36), og selvom den ikke har over 300hk og krenger og virker å være allergisk mot forbikjøringer på motorveien så liker jeg å kjøre den og for meg handler E36 cab mest om cruising (selvom jeg liker å kjøre fort med bil.. innenfor fartsgrensen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...