Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, GreenE36Cab skrev:

Har jo et ønske om å passe inn her da :)

Det går jo ikke om jeg alltid tråkker i salaten

Ikke alltid like lett å gi faen, men skjønner hva du mener

Jeg synes du virker som en hyggelig kar, men det virker for meg som du over tenker ting som blir sagt/gjort og ender alltid opp med en diskusjon i større skala med folk over bagateller. Hadde jeg hatt problem med å tolke folk over nett eller at folk forstod meg så hadde jeg prøvd å involvere meg betraktelig mindre i slike samtaler, og heller holdt det enkelt. Jeg synes du er hjertelig velkommen men jeg personlig holder meg unna i frykt for å tråkke deg på tærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg synes du virker som en hyggelig kar, men det virker for meg som du over tenker ting som blir sagt/gjort og ender alltid opp med en diskusjon i større skala med folk over bagateller. 

Takk for det, og joda er nok et poeng det med overtenking men er ikke alltid like lett å unngå..

 

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Hadde jeg hatt problem med å tolke folk over nett eller at folk forstod meg så hadde jeg prøvd å involvere meg betraktelig mindre i slike samtaler, og heller holdt det enkelt.

Det er også et poeng, men jeg ønsker jo å delta litt og noen ganger fungerer det jo. Men alle gangene jeg driter meg ut, det er jo rett og slett flaut

 

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg synes du er hjertelig velkommen men jeg personlig holder meg unna i frykt for å tråkke deg på tærne. 

Takk, takk. Ang det, leit du skal føle det slik. Jeg vil ikke virke "stakkarslig" eller noe og det å bli tråkket på tærne er vel noe alle kan føle de blir avogtil?

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Enig der, @Fredrik 90. Nå er jo for så vidt SeaRay og Bayliner en rimelig båtserie, så det gir jo mening. Dog er det ekstremt mye båt for pengene. Helt enig i det med Bavaria 35 Sport. Sport-serien til Bavaria i perioden 2005-2010 tror jeg må være den perfekte sweet-spot hva gjelder plass, design, finish og pris. Selv om Bavariaen har hatt et par enkle løsninger, så kan man se vekk fra dette ift. hva man får. Synd at BMW Designworks ødela hele Sport-serien til Bavaria. :( 

Ja der er jeg 100% enig ang Sport serien til Bavaria, årene 2005 til 2010 er virkelig sweetspoten her. Noen venners venner eller "båtvenner" som vi treffer på sjøen av og til har en slik 35 Sport. Den er helt fantastisk synes jeg, så utrolig romslig. Som du sier så er det ett par litt enkle løsninger, de har tatt noen snarveier her og der men totalt sett er dette bra båter. Etter 2010 og BMW Designworks sitt inntog så falt Bavaria båtene helt ut av min radar. Naboen på båtplassen har en 2013 Bavaria 32 Sport og jeg klarer bare ikke å like den, jeg synes heller ikke innredningen under dekk holder samme nivå som de tidligere modellene. Mulig jeg er gammeldags men jeg ikke dagens båtdesign er så fint, jeg faller lettere for det litt eldre og tradisjonelle. Windy båtene fra sent 90 tallet og opp til sent 2010 tall f eks…ren perfeksjon. Samme med Princess og Fairline fra samme epoke, utrolig elegante båter 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Har jo et ønske om å passe inn her da :)

Det går jo ikke om jeg alltid tråkker i salaten

Ikke alltid like lett å gi faen, men skjønner hva du mener

Men du passer mye bedre inn her ved å bare gi litt faen av og til. 

Ta det fra en som har vært "kranglefant" her inne siden 2008… 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Men du passer mye bedre inn her ved å bare gi litt faen av og til. 

Ta det fra en som har vært "kranglefant" her inne siden 2008… 😅

Joda men jeg føler på en slags fiendtlighet avogtil og at jeg har provosert uten egentlig helt å skjønne hva jeg har gjort galt her og det er ikke helt lett å bare slippe slik uten å "gjennomdiskutere" så da blir det en av grunnene til at jeg ikke bare lar ting ligge

Men skjønner og respekterer hva du sier også. Føler egentlig vi har hatt denne samtalen tidligere men uansett er greit å få luftet litt tanker avogtil slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja der er jeg 100% enig ang Sport serien til Bavaria, årene 2005 til 2010 er virkelig sweetspoten her. Noen venners venner eller "båtvenner" som vi treffer på sjøen av og til har en slik 35 Sport. Den er helt fantastisk synes jeg, så utrolig romslig. Som du sier så er det ett par litt enkle løsninger, de har tatt noen snarveier her og der men totalt sett er dette bra båter. Etter 2010 og BMW Designworks sitt inntog så falt Bavaria båtene helt ut av min radar. Naboen på båtplassen har en 2013 Bavaria 32 Sport og jeg klarer bare ikke å like den, jeg synes heller ikke innredningen under dekk holder samme nivå som de tidligere modellene. Mulig jeg er gammeldags men jeg ikke dagens båtdesign er så fint, jeg faller lettere for det litt eldre og tradisjonelle. Windy båtene fra sent 90 tallet og opp til sent 2010 tall f eks…ren perfeksjon. Samme med Princess og Fairline fra samme epoke, utrolig elegante båter 😀

Nei, det flyter liksom ikke helt med BMW-designet. Synes også 35 Sport virker mer nett i designet enn arvtakerne 33 Sport og 37 Sport, men de alle fremstår som meget potente. Synes for øvrig 42 Sport er skikkelig bøllete med det høye fribordet, båtens bredde og fast aksling. Sleng på et par radar-domer på targaen, så snakker vi! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Joda men jeg føler på en slags fiendtlighet avogtil og at jeg har provosert uten egentlig helt å skjønne hva jeg har gjort galt her og det er ikke helt lett å bare slippe slik uten å "gjennomdiskutere" så da blir det en av grunnene til at jeg ikke bare lar ting ligge

Men skjønner og respekterer hva du sier også. Føler egentlig vi har hatt denne samtalen tidligere men uansett er greit å få luftet litt tanker avogtil slik :)

Men ikke "føl" så mye, det gjør det bare vondt verre når du skal begynne å ta opp ting igjen. Noen ting er best å bare la passere….

Nå skal jeg være litt ærlig her… spiller det noen rolle om du har provosert noen? Jeg provoserer folk hele tiden med mine sterke meninger, har mista mange "forum venner" på det. Se bare på sånn jeg har raljert om elbiler, jeg ikke bare tråkker på, men jeg kjører jo over tærne til halvparten av forumets aktive brukere. Jeg gjør det ikke for å være en kuk, men jeg ytrer min mening. Du burde senke skuldrene og ikke være så forferdelig opptatt av at alle skal forstå deg. Du er velkommen her på forumet, og vi ønsker å ha deg her. Men kan du ikke bare senke skuldrene og slappe litt av, du skal ikke feire jul med noen herfra uansett. Blir noen fornærmet så javel, la dem bare bli det 😀

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nei, det flyter liksom ikke helt med BMW-designet. Synes også 35 Sport virker mer nett i designet enn arvtakerne 33 Sport og 37 Sport, men de alle fremstår som meget potente. Synes for øvrig 42 Sport er skikkelig bøllete med det høye fribordet, båtens bredde og fast aksling. Sleng på et par radar-domer på targaen, så snakker vi! :) 
 

42 Sport er helt konge, den ser mektig ut. Den er faktisk er relativt prisgunstig sett opp mot hva man får av plass og fasiliteter ombord 😀 Man får ikke rare hytta i Blindleia for 2 mill. Huff, nei den trefots syken plager meg noe forferdelig for tiden. Vi må opp 3-5 fot nå, kjenner vi har "vokst" ut av båten vi har nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, GreenE36Cab said:

Joda men jeg føler på en slags fiendtlighet avogtil og at jeg har provosert uten egentlig helt å skjønne hva jeg har gjort galt her og det er ikke helt lett å bare slippe slik uten å "gjennomdiskutere" så da blir det en av grunnene til at jeg ikke bare lar ting ligge

Men skjønner og respekterer hva du sier også. Føler egentlig vi har hatt denne samtalen tidligere men uansett er greit å få luftet litt tanker avogtil slik :)

Dersom du leser litt i diverse tråder ser du fort at det kan være ganske hardnakkede diskusjoner innimellom - til og med ting som går på det personlige og ikke er helt saklig. Uten å nevne navn så er det ikke få ganger F90 og Saltekjelen har diskutert så fillene fyker om elbiler og BMW-design også videre også videre, og det kan være ganske så sur stemning, men så er de 100% enige over her ang. båtdesign fra 2000-tallet. 

Du virker som en fin og sympatisk fyr som jeg håper fortsetter her, men du prøver kanskje litt for hardt av og til og da blir det litt kleint om det er noen som ikke forstår spøken du kommer med. Det er jo forståelig om jeg setter meg i dine sko. Så bottom line; velkommen skal du være, men på et diskusjonsforum som her finner du ofte like mange meninger som medlemmer, og da er det enklest gå 1) gå inn med lave skuldre og 2) av og til gi faen om noen ikke skulle skjønne poenget og la det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Joda men jeg føler på en slags fiendtlighet avogtil og at jeg har provosert uten egentlig helt å skjønne hva jeg har gjort galt her og det er ikke helt lett å bare slippe slik uten å "gjennomdiskutere" så da blir det en av grunnene til at jeg ikke bare lar ting ligge

Men skjønner og respekterer hva du sier også. Føler egentlig vi har hatt denne samtalen tidligere men uansett er greit å få luftet litt tanker avogtil slik :)

Om det er slik at du ofte føler det, så er det lurt å prøve å minne seg selv på at man er typen til å overtenke situasjoner litt. Som Bill Burr sier, "We're all out here, eating the same shit sandwitch". Alle har sine "feil", utfordringer  og problemer vi må jobbe med, det gjør deg ikke automatisk til et rasshøl. 

Du kan ha en holdning ang f.eks elbiler som er helt på kant med hva jeg mener er riktig - men så kan vi være helt enige om at Die Hard 3 er den beste filmen i serien ( til tross for at det er en oppfølger) eller strømpårisutviklinga. Det er sånne ting som fort glipper på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, får jeg ikke feire jul med noen her? :o 

Nei, som et tips flere sier "gi faen", får du ingen likes eller respons, så bare la det gli. Etter 16 år(shit det er lenge) og ørten tusen innlegg så er nok mesteparten av innlegg med lite respons. Samtidig har både syn og holdning endret seg på den tiden, både med tanke på bil og verdier og syn på resten av livet. Jeg skrev ting da jeg aldri ville gjort idag, og hadde ungdommelig tilpasning anno 2006. Flaut å lese idag. Men jeg engasjerte meg og ble med på treff, stilte opp som frivillig hjelper og fikset litt bilder og slik til stands. Helt gratis såklart og fikk den gang mer innsyn i bilmiljøet, på tvers av merker. Markedet og verdensbildet er endret også så kanskje man skal bare få år tilbake før jeg hadde helt andre planer og verdier. Men en må tørre å drite seg ut og å ha egne meninger. For eksempel psi og bar, der vi pisset på psi, mens du stod i det. Bra. Jeg synes f.eks. iX er en flott bil, mens @Saltkjelen , som jeg føler jeg har god dialog med her, synes det er BMWs styggeste. Eller i nærheten designmessig iallefall. Vi er ikke uvenner eller fornærmet av den grunn.

Jeg er heller ikke enig med kjerringa i alt, faen, hah, skulle jeg blitt fornærmet over alt hun sa eller motsatt så hadde det vært skillsmisse allerede før forholdet var en realitet. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hæ, får jeg ikke feire jul med noen her? :o 

Det skuffet meg også når jeg så det, trodde vi alle skulle feire jul hos sveigis.. Neida :P

Nei men jeg har lest alt dere har skrevet. Alt er velartikulert og reflektert og jeg setter veldig pris på at dere har tatt dere tid til dette 😊

Jeg har nå rukket å bli over 30 år så særlig ungdommelig kan jeg vel ikke kalle meg lenger.. Er jo ung voksen til man er 34 da så det er jo noe men har da ikke lenge igjen før jeg er voksen voksen

Ang å delta på møter og slikt (når/ om jeg får meg BMW igjen), selvom det ikke egentlig er slik så føler jeg jo at alle (eller mange) er sånn "Der er GreenE36Cab. Det er den dramatiske fyren som alltid skaper unødvendige diskusjoner og klein stemning. GreenE36Cab som ikke kjører E36 Cab. Ikke er den grønn heller...."

Uansett, tenker man kan legge denne ballen død nå, som man sier, så skal jeg (igjen) prøve å ta det mer med ro. Jeg trives her på forumet med alle personlighetene og det blir jo noen bra samtaler og diskusjoner innimellom. Så det blir nok til at jeg også fortsetter å poste litt. Så skal jeg prøve litt mindre å være morsom og bare trives med å delta her

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er så flott med forumet "vårt". Det er takhøyde for mye, men selvinnsikt er alltid kjekt å ha. :) Vi har vel alle tråkket en og annen på tærne her inne, eller kjørt over de som @Fredrik 90 så fint sier. :) Alt med måte, men mobbing og personangrep må alle holde seg godt unna. :) Så skal alle sammen snart få feire jul igjen. Neida. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...