Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, tennbrikket skrev:

Noen her som har erfaring med platetopp med integrert avtrekk? Er det noen produsenter som har en bedre løsning enn andre på dette feltet ? Skal å titte på litt forskjellig kjøkkenløsninger til uken. Tenker først å ta en tur innom IKEA for å få litt innblikk. Litt usikker på om man burde kjøpe hvitevarer utenom eller ikke. Mye spørsmål om diverse hustema her om dagen, men syns det hat vært mye bra tips og forslag her.

Har Bora classic 2.0, kan sterkt anbefales. Meget effektivt avtrekk, og fleksibel løsning om man ønsker gass/teppanyaki etc. Den som heter x pure er noe gunstigere priset og sikkert vel så bra, men uten forskjellige kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hsd @Saltkjelen jeg er heldigvis ingen storkoker 😛 men takk for tilbakemelding. Nå er jeg sa hvert fall litt klokere enn hva jeg var for en time siden. Jeg burde ha mulighet til å kjøre avsuget rett ut da kjøkkenet blir mot yttervegg. Er vel kanskje ikke så elegant? Får se hva de som tegner kjøkkenet tenker.

Mye som skal på plass om dagen. Jeg kunne helt sikker forberedt meg bedre, men jeg er så latterlig dårlig på å se for meg ting. Jeg har liksom ingen «rød trå» å følge gjennom hele huset. Er helt nakent så er mye fargevalg og løsninger som må på plass. Skulle bare betalt en interiørdesigner til å ta alle valgene, men man blir vel både en og to erfaringer rikere av å velge litt selv også. Både på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Skulebollen skrev:

Noen her som har importert bil fra Sverige med refunderbar mva ? Og ønsker og fortelle litt om fremdrift? Man må vel betale full kjøpesum hos forhandler man handler fra, for deretter få pengene igjen?

Det vi alle er spent på er hvilken bil du har i tankene. :D Men @Fredrik 90 gjorde vel det med 540'n sin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Skulebollen skrev:

Noen her som har importert bil fra Sverige med refunderbar mva ? Og ønsker og fortelle litt om fremdrift? Man må vel betale full kjøpesum hos forhandler man handler fra, for deretter få pengene igjen?

 

26 minutter siden, fupsaker skrev:

Det vi alle er spent på er hvilken bil du har i tankene. :D Men @Fredrik 90 gjorde vel det med 540'n sin. :) 

Jeg lot ett firma ta seg av importen av 540en ettersom jeg måtte finansiere bilen, så akkurat det med refusjon av moms er jeg ikke helt stødig på. Er bare gamle biler uten moms refusjon jeg importerer.. Jeg blir heller ikke noe klok av det som står på nettet, noen sier at man kan kjøpe bilen eks moms i Sverige mens andre mener man må betale full pris med moms for så å få den refundert. Jeg anbefaler å ta kontakt med den aktuelle forhandleren å høre hvordan de vil gjøre det. Gi gjerne en tilbakemelding på hva som er fasit her rundt refusjon av svensk moms :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

 

Jeg lot ett firma ta seg av importen av 540en ettersom jeg måtte finansiere bilen, så akkurat det med refusjon av moms er jeg ikke helt stødig på. Er bare gamle biler uten moms refusjon jeg importerer.. Jeg blir heller ikke noe klok av det som står på nettet, noen sier at man kan kjøpe bilen eks moms i Sverige mens andre mener man må betale full pris med moms for så å få den refundert. Jeg anbefaler å ta kontakt med den aktuelle forhandleren å høre hvordan de vil gjøre det. Gi gjerne en tilbakemelding på hva som er fasit her rundt refusjon av svensk moms :) 

Bare å se på biler og se om det er fratrekk for moms, bruke en kalkulator for å se norsk pris, ca 6% å spare mot svensk pris pr akkurat nå. Så moms og 6% på kursen gir samlet sett ca 31% rabatt av prisen du ser. ;) Legg alle tall inn i skatteetatens importkalkulator, så har du fasit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst til å oppleve dette med å reise til feks Nederland eller Belgia, se på bilen selv, og evt gjøre handel og kjøre den hjem selv :)

Men er det ikke andre regler ved innførsel av bil om man kjører den over grensen selv enn om man får den "tilsendt"? Mener å huske jeg leste noe om det en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Bruspulvergutt skrev:

Men er det ikke andre regler ved innførsel av bil om man kjører den over grensen selv enn om man får den "tilsendt"? Mener å huske jeg leste noe om det en gang

Har importert både ved å hente selv, og få den fraktet. Det var ingen forskjell i beregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anbefales innen slettveggpanel om dagen. Skjøten blir vel synlig uansett? De jeg har sett som har Walls to paint syns jeg har vært både og. Noen er skjøten godt gjemt. Andre tilfeller jeg har sett er skjøten veldig synlig. Ser nesten ut som to ender med tapet som møtes.

mdf platene er dem noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tennbrikket skrev:

@hsd @Saltkjelen jeg er heldigvis ingen storkoker 😛 men takk for tilbakemelding. Nå er jeg sa hvert fall litt klokere enn hva jeg var for en time siden. Jeg burde ha mulighet til å kjøre avsuget rett ut da kjøkkenet blir mot yttervegg. Er vel kanskje ikke så elegant? Får se hva de som tegner kjøkkenet tenker.

Mye som skal på plass om dagen. Jeg kunne helt sikker forberedt meg bedre, men jeg er så latterlig dårlig på å se for meg ting. Jeg har liksom ingen «rød trå» å følge gjennom hele huset. Er helt nakent så er mye fargevalg og løsninger som må på plass. Skulle bare betalt en interiørdesigner til å ta alle valgene, men man blir vel både en og to erfaringer rikere av å velge litt selv også. Både på godt og vondt.

Avtrekket til vår bora går ned til gulv og under/bak sokkel og tar således ingen plass. Andre produsenter har sikkert tilsvarende. Slipper jo å ha rør osv over og inni overskap, evt kan man droppe overskap helt. Mange løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Hva anbefales innen slettveggpanel om dagen. Skjøten blir vel synlig uansett? De jeg har sett som har Walls to paint syns jeg har vært både og. Noen er skjøten godt gjemt. Andre tilfeller jeg har sett er skjøten veldig synlig. Ser nesten ut som to ender med tapet som møtes.

mdf platene er dem noe å satse på?

Hvordan skal reisverket kles, gips?  Isåfall betaler du noen som kan sparkle og pusse for å ta jobben og så maler du etterpå. Bo der en stund og så vurderer spilevegg, som var nevnt for noen mnd siden, eller andre ablegøyer når du har bodd deg inn i huset.
Syns jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kvasi skrev:

Hvordan skal reisverket kles, gips?  Isåfall betaler du noen som kan sparkle og pusse for å ta jobben og så maler du etterpå. Bo der en stund og så vurderer spilevegg, som var nevnt for noen mnd siden, eller andre ablegøyer når du har bodd deg inn i huset.
Syns jeg :) 

Taket er gipset og skal sparkles, av en veldig dyktig håndverker i løpet av neste måned. Var veldig travelt for han nå ut året, så det var så vidt dem fikk klemt inn taket. Er jo veldig kurrant å drive med gips, men akkurat på vegger hadde jeg lent meg litt mer mot noe annet, uten at noe er bestemt. 
 

vurderer faktisk spilevegg på veggen TV-en skal være på. Hvert fall ha en vegg som bryter litt sammenlignet med de andre. er jo veldig åpen løsning, så er for så vidt ikke så veldig mye vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bruspulvergutt skrev:

Ok men da husket jeg feil. Beklager :)

Du må bare huske på å kjøre på rødt når du passerer grensa.

Det var jo masse bråk for noen år siden med noen som hadde kjøpt en Lamborghini og kjørte på den gamle Svinesundbrua. De ble stoppet i kontroll og bilen beslaglagt. Hvordan rettsaken tilslutt endte husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...