Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kan og legge til at jeg tar med familien og kombinerer ferie tur til dyreparken samt banekjøring på motorcenter Norway den 5-6 august. Har spurt de som arrangerer om mulighet for å få til banekjøring med barn noe de ga tommel opp til, dette blir en kort periode av dagen bare. Men kjekk mulighet å ha for oss med barn :) så får vi håpe de små blir bitt av bil interessen og 

 

Ellers blir det som @Skulebollen banekjøring den 23-24 april på Våler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig moro å forsøkt 130i’n på bane, men Våler blir litt for langt for oss sørlendinger. Men det er vel BMW dager på Rudskogen i løpet av sommeren?

Og man først snakker om treff, må man melde seg på Alpina treffet på Dikemark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er masse arrangement på motorcenter Norway (Sokndal) som er nærmest.

Veldig teknisk og morsom bane! 

Bmw-dagene (BMWCCN) er 1-2 juli på Rudskogen og 9-10 September på Motorcenter Norway. 

Ellers har man jo f.eks Koedevents 11-12 juli på Rudskogen. Litt andre typer biler/folk men absolutt verdt å få med seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man Nordsjøvegen deler av ruta får man god oppvarming til banekjøringa.

Ja det er smalt og man må være på hugget, men i rette bilen er det gøy å kjøre dårlige veier også.

Men anlegget fremstår vel fortsatt litt uferdig/uprofft, spesielt for publikum kontra Rudskogen men det skulle bare mangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kjører heller den ekstra halvtimen til Rudskogen enn de forferdelige veiene vestover

Synes du Vestlandet har dårlige veier, når fremkomstmiddelet er en 130i? 

Optimal kombo spør du meg.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg kjører heller den ekstra halvtimen til Rudskogen enn de forferdelige veiene vestover 😅 

130i’en din er jo bygd for vestlandsveier. Ikke for de motorveiene dere har der borte 🙃 her kan du ha det morsomt både til, på og fra banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Reef89 skrev:

Telemark Ring jobbes med at skal være ferdig i 2024.

Hvis dette er tilfellet så er det jo fantastisk 😀 2024 er jo til neste år, noen som vet om spaden er satt i jorda? Eller er dette fortsatt på planleggings stadige hvor det kan stanses av politikere, statsforvalter og sure naboer

2 timer siden, humpfy skrev:

Synes du Vestlandet har dårlige veier, når fremkomstmiddelet er en 130i? 

Optimal kombo spør du meg.

 

1 time siden, papertiger skrev:

130i’en din er jo bygd for vestlandsveier. Ikke for de motorveiene dere har der borte 🙃 her kan du ha det morsomt både til, på og fra banen. 

Ja men etter en dag med banekjøring så blir man tro det eller ei litt forsynt også. Det gjør iallfall jeg. Og veidekket dere har noen steder der borte på Vestlandet er forferdelig, da hjelper det ikke med fine kurver når man må ta de i 40 km/t for ikke å røske i filler bilen. Da er det deilig å legge seg i 130 km/t og lene seg tilbake på vei hjem. 

Er jo derfor vi reiser ned til Ringen en gang i året, halve turen er jo å kjøre fort på Autobahn. De fleste petrolheads liker å kjøre fort OG kjøre på bane, da får man dekket begge behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker Sokndal her, ikke Florø eller Ulsteinvik. 😛

Å si Sokndal er på vestlandet (i ordets rette betydning) er å dra strikken litt langt.


Det er motorvei frem til Mandal, og "grei nok" vei til Flekkefjord. Derfra er det ikke lange biten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fredrik 90 said:

Ja men etter en dag med banekjøring så blir man tro det eller ei litt forsynt også. Det gjør iallfall jeg. Og veidekket dere har noen steder der borte på Vestlandet er forferdelig, da hjelper det ikke med fine kurver når man må ta de i 40 km/t for ikke å røske i filler bilen. Da er det deilig å legge seg i 130 km/t og lene seg tilbake på vei hjem. 

Er jo derfor vi reiser ned til Ringen en gang i året, halve turen er jo å kjøre fort på Autobahn. De fleste petrolheads liker å kjøre fort OG kjøre på bane, da får man dekket begge behov. 

Forståelig nok det, men som @awt sier - det er ikke Nordvestlandet vi snakker om. Sokndal er jo praktisk talt på grensa til Sørlandet, så tar du E39 til Sokndal har du jo verdens kjedeligste og mest bedagelige vei å kjede deg på på vei både til og fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...