Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, GtiGtr said:

Volvo blir jo aldri en racerbil med like sporty kjøring som tydeligvis alle BMW'er, men det er jo heller ikke det den prøver på. 🙋

 

Du får fortelle det til alle T8-sjåførene langs veien som ypper, bremsesjekker og akselerer når andre skal forbi.  De har tydeligvis ikke fått med seg dette i motsetning til oss på Bimmers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa i Power modus jeg, synes ikke det funka nevneverdig bra. Merkelig at de ikke bare kan ha det sånn som BMW, enten har du kun elmotoren og bilen går dårlig. Eller så har man både el pluss bensin og bilen går bra. 

Jeg har jo f eks kjørt G30 545e med 394  hester, den føles som den har 450 hester. Går ekstremt godt, når el og bensin fyrer sammen så tar den avgårde som bare faen sjøl. V90 T8 føles utrolig slapp i forhold, de 407 hestene føles som 300 hk. Jeg kjører relativt ofte Volvo T8, får alltid det som leiebil når jeg er avgårde og bestiller premium sedan hos Sixt. Håper på å få en A6 eller E klasse hver gang, men neida…Volvo it is😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var i USA her og hadde fått leid seg en «premium SUV» og hadde blitt tildelt en Mercedes GLS. Den skjedde det noe med, så han ble fraktet tilbake til utleieselskapet for å hente ut en annen. Dama i skranken beklaget så mye, men hadde ikke annet akkurat da. Han la merke til at det sto en XC90 ute der, og spurte om den var ledig. «Joa, den var det, men det der er ingen premium-bil» kunne dama melde 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med leiebil er alltid så spennende, for all del gøy å prøve litt forskjellig. Jeg bestilte BMW 2-serie Grand Coupe hos Sixt. Det var vist en feil med den, men de kunne oppgradere meg til en større bil. Da tankte jeg Audi A4, C-klasse eller liknende…jeg fikk Renault Talisman 😅 På Gardermoen oppgraderte de meg fra Golf til iX3, ho kikka rart på meg når jeg sa jeg ville ha Golfen i stede. Var nyskjerrig på nye Golfen (MK8, meget bra bil) og klokken var 22:00….hadde planer om en litt hurtig motorvei etappe hjem til Arendal uten stopp. Senga lokka mer enn ladestopp i Larvik midt på natta 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Var i Spania en gang ifm. jobb. Booka spesifikt en 3-serie, tror det var F30 (faktisk en bil jeg ikke har kjørt enda). Dama i skranken beklaget og sa at det var de tomme for, men jeg kunne få en tilsvarende bil. Renault Megane.

Jeg var vitne til en krangel i Sixt-skranken i Amsterdam. En dame hadde bestilt «1-serie, A3 eller tilsvarende», men da de ikke hadde dette inne ble hun oppgradert til en Nissan Qashqai. Hun blånektet på at dette var en oppgradering (noe jeg er helt enig i), og det ble ganske stygg stemning. Hun i skranken påsto hardnakket at dette var en oppgradering, da hun tross alt fikk en SUV. 🙄

Kunden måtte dessverre gi seg til slutt og bare ta Nissanen, men synes selv dette var heller dårlig av Sixt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesnevneren med leiebilselskaper er skranke betjening som ikke vet opp eller ned på en bil. Man får ALDRI bilen som man blir forespeilet når man bestiller og en oppgradering er absolutt ikke alltid en oppgradering. Likevel må jeg si at jeg stort sett har vært fornøyd hos Sixt, så lenge jeg maser litt eller legger trykk på hva jeg vil kjøre å ikke. 

Men jeg kjenner jeg koker godt over når de har levert ut alle bilene jeg kunne tenkt meg, mest sannsynlig til kunder det likevel er likegyldig for hva de kjører. Så skal jeg være stuck med Volvo og Renault.. Dette er derfor jeg i det lengste forsøker å kjøre selv med egen bil, men det er ikke alltid det er mulig av tidsmessige årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig også vært fornøyd hos Sixt, og har for det meste fått det jeg bestilte. Når det er nevnt synes jeg "billigselskapene" i USA har vært best på det området, men mulig de har et mindre utvalg av modeller, og dermed ikke har så mange forskjellige biler i samme klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte leiebil hos BMW i München da vi var der i oktober. Skulle ha m5, men fikk beskjed om at denne måtte repareres, så de spurte om det var ok med M3 i stedet. Noen dager før vi kom dit så ringte de og sa at m3en var kræsjet, og spurte om det var ok med M4. Jeg sa ja, og vi fikk en M4 Competition. Det var lite plass i baksetet, men den gikk veldig bra på Autobahn.... 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lars S skrev:

X3Men går godt, fin lyd og virker til å ta svingene bra også.

Lader du opp til Vålerbanen til helga? :-) 

Ja det gledes! Men det er noe antiklimaks å se vær meldingen, var meldt 15+ og sol men nå har det snudd til sludd å regn… Må kjøre over Bjorli/Lesja hvor det er meldt minus så kan bli spennende. Lover ikke sann veldig bra 402764D2-7771-4847-B4EE-FDFBCFCF837E.thumb.jpeg.ff0eb94bd0694da23aa72cb903e7a8e4.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eystein Ose skrev:

Kan du ikke kjøre over strynefjellet da? Artig å kjøre litt aktivt opp og ned av fjellet.

Planen var å kjøre den veien men der ser det ut som føret er enda dårligere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Ja det gledes! Men det er noe antiklimaks å se vær meldingen, var meldt 15+ og sol men nå har det snudd til sludd å regn… Må kjøre over Bjorli/Lesja hvor det er meldt minus så kan bli spennende. Lover ikke sann veldig bra 402764D2-7771-4847-B4EE-FDFBCFCF837E.thumb.jpeg.ff0eb94bd0694da23aa72cb903e7a8e4.jpeg

ser det er meldt sør-øst vær, da kommer det lite til ingenting på lesja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...