Haug530D Skrevet Onsdag kl. 21:21 Skrevet Onsdag kl. 21:21 5 timer siden, sveigis skrev: Vi husker det ble diskutert en noe spesiell bruker på Facebook her litt tidligere😅😅 Han blir jo pælma ut overalt ,men han finner stadig nye plasser og utfolde seg og denne karen her fornekter seg ikke !🥳🥳😘😘 Et lite utdrag fra noe av det han lurer på : Jeg velger,håper og tror at han er kun et nettroll for en normal person kan ikke holde på sånn som han har gjort ,dog så vittig og 😅 Hehe, nei, han har vel holdt det gående i noen år nå, så mest sanylig ett troll ja sveigis reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet Torsdag kl. 05:53 Skrevet Torsdag kl. 05:53 (endret) 9 timer siden, Daniel. skrev: Er standard dimensjon til E36 Jeg kunne bare huske 205/60/15 til 15×7 Ser nå at du har rett, om man kjører med 15×6 Endret Torsdag kl. 06:34 av GreenE36Cab
Fredrik Skrevet Torsdag kl. 15:13 Skrevet Torsdag kl. 15:13 (endret) Standard dimensjon på E46 med en av de mindre motorene var 195/65-15. Motorstørrelsen i seg selv var ikke avgjørende, men fartsressursene motorene ga bestemte størrelsen på bremseskivene foran og dette igjen bestemte minimum størrelse på felgene (f.eks 16"). Endret Torsdag kl. 15:17 av Fredrik GreenE36Cab og Marius2002 reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet i går, 16:24 Skrevet i går, 16:24 Litt skudd i mørket her men: Noen som har anbefalinger på frakt av bil i Trondheimsområdet? Svigerinnen må få flyttet en bil som er kjørbar, men har knust frontrute. Den må derfor på bilhenger eller til nød flakbil. Jeg befinner meg i en annen landsdel, ellers hadde jeg leid bilhenger og ordnet dette for hun selv.
Espen.st Skrevet i går, 17:11 Skrevet i går, 17:11 @*MrB* Daniel., *MrB*, Lars89 og 5 andre reagerte på dette 8
Snagg30 Skrevet i går, 17:16 Skrevet i går, 17:16 52 minutter siden, *MrB* skrev: Litt skudd i mørket her men: Noen som har anbefalinger på frakt av bil i Trondheimsområdet? Svigerinnen må få flyttet en bil som er kjørbar, men har knust frontrute. Den må derfor på bilhenger eller til nød flakbil. Jeg befinner meg i en annen landsdel, ellers hadde jeg leid bilhenger og ordnet dette for hun selv. Hvor skal bilen?
*MrB* Skrevet i går, 17:50 Skrevet i går, 17:50 29 minutes ago, Snagg30 said: Hvor skal bilen? Den skal fra Malvikområdet til Trondheim øst (Tunga). Fra et verksted som ikke kunne ta bilen før om drøyd 3 mnd til et som kunne hoppe rett på. Forsikringsselskapet anså seg som ferdig med den biten, så all ytterlige flytting blir selvkost. Bilen er en Audi A1
Otis Skrevet i går, 18:07 Skrevet i går, 18:07 Jeg kan jo I teorien flytte den. Jeg har ingen spesiell erfaring med sånt, men har lånt bilfrakter henger her i Trondheim og fraktet bil før. Ellers er det vel nødvendig å ta kontakt med feks redgo eller NAF. De gjør vel også jobben, dog for en litt større sum kanskje. (jeg vet ikke hva det koster)
*MrB* Skrevet i går, 21:09 Skrevet i går, 21:09 Ja. Det mest motstandsløse er å få en bilberger til å ta det. Men det blir selvkost, og da er det nok litt gunstigere å få noen som disponerer bilhenger til å ta på seg oppdraget. (mot et vederlag, så klart). Var mest nysgjerrig på om noen kjente noen som drev med slik type transport Trondheimsområdet. Å få noen her til å ta på seg bryet med å først skaffe leiehenger og så frakte bil fra A til B bare fordi de har rett sertifikat og bil føler jeg blir litt mye å spørre om. Men takk likevel.
Otis Skrevet i går, 21:38 Skrevet i går, 21:38 Har ikke sett noen spesifikk reklame for sånt nei. Jeg ser folk i ny og ne som frakter. Men jeg tror de stort sett driver på for bedrifter mht transport av biler til og fra lakkering. Du vet om meg hvertfall om det skulle knipe om. Ikke det at jeg driver på med dette. Men jeg kan alltids bistå om du vil det.
E.C. Skrevet i går, 21:54 Skrevet i går, 21:54 Hva for noe ræva forsikringsselskap er det? Skal man sitte i 3 måneder uten bil fordi de ikke vil betale bilberger? Noe som normalt har egenandel på 500 spenn hos de fleste selskap?
Otis Skrevet i går, 22:14 Skrevet i går, 22:14 Tror ikke man får bilberger for hva som helst? Det er sikkert visse krav til hva man kan bruke det til?
E.C. Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Får nok ikke det for hva som helst, men jeg antok at det var ifm. noe forsikringsjobb ettersom forsikring ble nevnt. Jeg har bare positiv opplevelse med berger. Fyren jeg møtte på kjørte E39-en min hjem når midterste matepumpa for diesel konka ut. Han kunne selvfølgelig ha satt seg vrang og sagt at den skulle på nærmeste verksted eller noe slikt. Var for såvidt ikke mer enn 10 km, så det spilte nok inn. Jeg tenkte nå mest på at et forsikringsselskap sier seg fornøyd med sin del av saken, når bilen pga noe så enkelt som en kjapp forflytningstur kan ende opp med å være satt ut av spill mye lengre enn nødvendig. Da virker det litt lite serviceinnstilt.
*MrB* Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Det der virker å være et kapittel for seg. Svigerinne fikk bommen på E6 i frontruten pga at lyset visstnok var nedsnødd og ikke synlig. Frontrute knuste, og ene a-stolpen fikk seg også en karamell. Bilberger kjørte bilen til nærmeste verksted, men pga A-stolpen var det ikke bare en vanlig frontrutejobb. De hadde derfor ikke tid før om lenge, og dermed ble bilen stående. Nå skal den videre til Møller, da de har kapasitet, men forsikringsselskapet bryr seg ikke om det. De har jo dekket frakt til verksted…. Jeg har ikke direktedialog med de, men hadde nok hevet stemmen. Burde da kunne flyttet den for nye 500-800kr i egenandel, om ikke annet. Den skal jo bare flyttes et par mil 🤷🏻 I morgen er det mandag, så vi får se hva som kommer ut av det da. Otis og E.C. reagerte på dette 2
Espen.st Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tips til utlandske ‘’finn.no’’ sider? Prøver å finne ett sett med brukte 763m i frozen gold. 70k + for nytt sett blir for dyrt😝
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå