rubves Skrevet Onsdag kl. 13:52 Skrevet Onsdag kl. 13:52 (endret) 31 minutter siden, Makky123 skrev: GS verkstedet kjører vel ikke "Value service" på biler som er 5+ år, noe F82 er nå? Sjekk med BMW forhandler verksted også. Og som nevnt, Hedin kjører prismatch på service. Hva er "Value service"?🥸 Hedin skulle ha 12500kr, og det var med service på diffen, noe GS ikke nevnte Endret Onsdag kl. 14:18 av rubves
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 18:15 Skrevet Onsdag kl. 18:15 Det høres litt mye ut. Jeg betalte følgende på min F87 (samme motor) 6900 for liten service (inspeksjon, oljeservice, kupefilter og diffolje) 1950 for kun bremsevæske 17000 for stor service (oljeservice, kupefilter, luftfilter, tennplugger og diffolje) Alt på Bavaria/Hedin
Snagg30 Skrevet Onsdag kl. 18:33 Skrevet Onsdag kl. 18:33 16 minutter siden, Lars89 skrev: Det høres litt mye ut. Jeg betalte følgende på min F87 (samme motor) 6900 for liten service (inspeksjon, oljeservice, kupefilter og diffolje) 1950 for kun bremsevæske 17000 for stor service (oljeservice, kupefilter, luftfilter, tennplugger og diffolje) Alt på Bavaria/Hedin Rart å se M2 har nesten samme pris på service som en GT3 (8500kr), har du enda bedre grunn til å handle.
rubves Skrevet Onsdag kl. 19:02 Skrevet Onsdag kl. 19:02 45 minutter siden, Lars89 skrev: Det høres litt mye ut. Jeg betalte følgende på min F87 (samme motor) 6900 for liten service (inspeksjon, oljeservice, kupefilter og diffolje) 1950 for kun bremsevæske 17000 for stor service (oljeservice, kupefilter, luftfilter, tennplugger og diffolje) Alt på Bavaria/Hedin Er vell denne «storservicen» denne gangen da, men synes det var mye. Men ble 12500kr uten tennplugg bytte, siden dette gjorde jeg selv for 1000km siden
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 19:24 Skrevet Onsdag kl. 19:24 Noen kroner er det jo, men det bidrar forhåpentligvis til høyere salgs/innbytteverdi samt at det er veldig tilfredstillende med alt grønt i iDrive. Blir spennende å se hva som skjer med M2en nå. Den fortjener en liten oppstrekk etter 6 år på veien. rubves og fupsaker reagerte på dette 2
awt Skrevet Torsdag kl. 08:21 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 08:21 Jeg forhørte meg med Moe auto og Hedin Stavanger på min service. Moe har ikke svart (enda), men Hedin Stavanger var faktisk en del rimeligere enn Hedin haugesund, det overrasket meg. Skal nevnes jeg var innom Hedin i Stavanger slik at de leste ut fra nøkkelen, og ikke bare tok alt "teoretisk". Timeprisen var lik begge plasser, men delene var noe rimeligere i Stvanger. Stod 0% rabatt på tilbudet, men mulig de 30 prosentene kommer opp som standard pris(?) papertiger og rubves reagerte på dette 2
Espen.st Skrevet Torsdag kl. 09:21 Skrevet Torsdag kl. 09:21 Siden jeg ødla den ene dekk siden foran må jeg ha nytt dekk. Men må jeg skifte begge? Er ca 5mm igjen på det andre og virker ut som det er 7-8mm på nye
Otis Skrevet Torsdag kl. 10:42 Skrevet Torsdag kl. 10:42 @Espen.st Som oftest ja. For omkretsen blir for stor i differanse. Espen.st reagerte på dette 1
Otis Skrevet Torsdag kl. 11:06 Skrevet Torsdag kl. 11:06 I manualen til feks VW står det at det tillates slingrinsmonn på 1-2 mm på hjul ved slitasje. Jeg har ikke sett noe direkte fra BMW, men det er dessverre slik. Nå forsøkte jeg å regne på dette, men jeg vet ikke helt dimensjonene på selve dekket, og da blir det vanskelig å få det rett. Men om du selv måler diameter og regner litt på det, så finner du ut et skikkelig svar.
laffe Skrevet Torsdag kl. 11:12 Skrevet Torsdag kl. 11:12 @Espen.st Er vel bare hvis du har xDrive at bytte av alle 4 dekk muligens blir nødvendig
Espen.st Skrevet Torsdag kl. 11:18 Skrevet Torsdag kl. 11:18 @laffe har ikke driv på akselen, men tenkte mest på om det ble noe kødd med dsc osv. kan eventuelt ta en trackday som går mot klokka for å slite ned 😂
Rune-K Skrevet Torsdag kl. 11:23 Skrevet Torsdag kl. 11:23 Det står vel også i forskriften at dekk på samme aksel skal ha tilnærmet samme egenskaper. Treffer du en vrang kontrollør så kan nok vedkommende sette seg på bakbena hvis du har f.eks to forskjellige fabrikat. fupsaker og Espen.st reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet Torsdag kl. 11:23 Skrevet Torsdag kl. 11:23 4 minutter siden, Espen.st skrev: @laffe har ikke driv på akselen, men tenkte mest på om det ble noe kødd med dsc osv. kan eventuelt ta en trackday som går mot klokka for å slite ned 😂 Sett det nyeste på venstre side å kjør noen runder på rudskogen så er de vil cirka like etterpå Espen.st og Otis reagerte på dette 1 1
Otis Skrevet Torsdag kl. 11:31 Skrevet Torsdag kl. 11:31 12 minutter siden, Espen.st skrev: @laffe har ikke driv på akselen, men tenkte mest på om det ble noe kødd med dsc osv. kan eventuelt ta en trackday som går mot klokka for å slite ned 😂 Aha. Ja, jeg tenkte bare automatisk xDrive, men om du bare har trekk på 1 aksling, så tror jeg dette går bra. Men det vet jeg ikke. For om differansen er for stor, så bil jo bilen uansett tro at du mister veigrepet kanskje. Espen.st reagerte på dette 1
rubves Skrevet Torsdag kl. 11:40 Skrevet Torsdag kl. 11:40 7 minutter siden, Otis skrev: Aha. Ja, jeg tenkte bare automatisk xDrive, men om du bare har trekk på 1 aksling, så tror jeg dette går bra. Men det vet jeg ikke. For om differansen er for stor, så bil jo bilen uansett tro at du mister veigrepet kanskje. Byttet en gang kun 1 dekk fremme, da holdt bilen igjen i svingene fordi den trodde jeg mistet veigrepet, så det er nok ikke usannsynlig det vil skje her også med den differansen Espen.st reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå