Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Dusy skrev:

Herlig, tusen takk!

Ser ut som det bare er å klinke til på dette, det er jo et hav av muligheter her :)

Du kan også sjekke ut Homey Pro.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Dusy skrev:

Herlig, tusen takk!

Ser ut som det bare er å klinke til på dette, det er jo et hav av muligheter her :)

Ja, er en kraftig plattform :) Har holdt på med det i 8-9 år så du får bare ta kontakt om du har spørsmål. Er masse guider på home-assistant.io og bra community på community.home-assistant.io.

BMW har kutta ned på api-tilgangen sin dessverre, så litt mer begrenset hva man kan gjøre. Tidligere kunne man starte varme / kjøling via api (fint å automatisere når man er på vei hjem med tog f.eks) men pr. nå er det bare read only.

Endret av sluquet
Skrevet
42 minutes ago, sluquet said:

Ja, er en kraftig plattform :) Har holdt på med det i 8-9 år så du får bare ta kontakt om du har spørsmål. Er masse guider på home-assistant.io og bra community på community.home-assistant.io.

BMW har kutta ned på api-tilgangen sin dessverre, så litt mer begrenset hva man kan gjøre. Tidligere kunne man starte varme / kjøling via api (fint å automatisere når man er på vei hjem med tog f.eks) men pr. nå er det bare read only.

Herlig, tusen takk for det! Skal ha deg i bakhodet når jeg begynner å fikle med dette :D 

Ja, leste at dette var en mulighet for BMW men synd at dette er kuttet ned på. Fruen har Tesla, vil tro det er kompatibelt enda?

Skrevet
12 timer siden, Dusy skrev:

Fruen har Tesla, vil tro det er kompatibelt enda?

Ja, det tror jeg. Har ikke hatt Tesla selv på mange år, men det funka helt fint da jeg hadde det. 

Skrevet
3 timer siden, Dusy skrev:

Noen Bimmers folk som har tenkt seg på Sving Innom treffet på Tryvann i morgen? :) 

Hvilken tid?

Skrevet

Disse to her er faktisk drømmebilene til fruen :

IMG_0884.jpeg.926108f0677495d8bfb8b8eee942b3a6.jpeg

Og denne :

IMG_0883.thumb.webp.114220789f3672e72d4e7e9ea6b40965.webp

Dette er biler hun faktisk snur seg etter og jeg er enig .

Porschen er min favoritt her griserå uten sidestykke.

Det som er like rått er når jeg kjører forbi en sånn i to felten før idag med e28en ,så tuter han og viser hjertetegn og peker på bilen 😅.

Så ja godt og se der fremdeles er interesse for gammel møkk blant nymotens bileiere .

Skrevet

@sveigis fruen pekte på en Porsche Taycan GT i sted i mørk grønn og sa at noe slikt kunne vært noe. Jeg er jo enig at den er kjempeflott - men jeg sa at Porsche er uaktuelt og hadde heller kjøpt i4 M50/60. Så kontret hun med at "hadde du vunnet 50M så hadde vi hatt Porsche". Da sa jeg "Nei, da hadde vi hatt en fetere BMW". :lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Marius2002 skrev:

@sveigis fruen pekte på en Porsche Taycan GT i sted i mørk grønn og sa at noe slikt kunne vært noe. Jeg er jo enig at den er kjempeflott - men jeg sa at Porsche er uaktuelt og hadde heller kjøpt i4 M50/60. Så kontret hun med at "hadde du vunnet 50M så hadde vi hatt Porsche". Da sa jeg "Nei, da hadde vi hatt en fetere BMW". :lol: 

Ja jeg hadde nok gjort det samme .

Mye av andre merker som frister men jeg havner jo på det samme .

Det sagt med 50 mill da hadde jeg kjøpt noe annet og Marius😅😅

Skrevet

Trur no je og hadd endt opp med BMW sjølv 😆 Porsche e rått, men d'ær et eller anna me BMW som gjer at ein allti kjems tebakatt. Hadd nu berre oppgradera te ein shikkeli M-bil hvis pengan ikkje var ei begrenseng.

Skrevet
1 time siden, Daniel. skrev:

Er vel langt tryggere å eie en G31 enn en Taycan ut ifra hva jeg har sett 🫣😅

Jeg har hatt jævlig mye mer feil med g31 enn Taycan. I tillegg kan man kjøpe garanti på en Taycan frem til den er 15 år. Det kan man ikke på g31.. Og må derfor betale for drivlinjeforsikring i dyre dommer

Skrevet
15 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg har hatt jævlig mye mer feil med g31 enn Taycan. I tillegg kan man kjøpe garanti på en Taycan frem til den er 15 år. Det kan man ikke på g31.. Og må derfor betale for drivlinjeforsikring i dyre dommer

Pokker stemmer du har jo hatt sånn du .😊

Ja Emil i det daglige hva likte du best ?

Se bort fra feil og dall.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...