Eystein Ose Skrevet i går, 11:34 Skrevet i går, 11:34 Starlink kom i posten i dag. Venter på antennefeste fra Temu før det blir montert Faderen har hatt det noen måneder nå, og til deres bruk (streaming) har det fungert perfekt. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet i går, 11:47 Skrevet i går, 11:47 (endret) 13 minutter siden, Eystein Ose skrev: Starlink kom i posten i dag. Venter på antennefeste fra Temu før det blir montert Faderen har hatt det noen måneder nå, og til deres bruk (streaming) har det fungert perfekt. Link til feste? Skal gjøre en helhetsvurdering Jeg er ikke sunnmøring, men kan være litt gneten likevel på slike punkt som dette (internett/tv). Endret i går, 11:47 av Marius2002 papertiger og Eystein Ose reagerte på dette 2
Eystein Ose Skrevet i går, 11:52 Skrevet i går, 11:52 Temu - Veggfeste Vær obs på at om du bestiller 100mbit linje får du Starlink Mini antennen. Jeg har bestilt 200mbit for å få Standard antenne, med en plan om å justere ned til 100mbit når det er oppe å går. 100mbit hos Starlink er 370kr/mnd. I dag har vi Tussa fiber til 850kr/mnd og 150mbit. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet i går, 11:59 Skrevet i går, 11:59 4 minutter siden, Eystein Ose skrev: Temu - Veggfeste Vær obs på at om du bestiller 100mbit linje får du Starlink Mini antennen. Jeg har bestilt 200mbit for å få Standard antenne, med en plan om å justere ned til 100mbit når det er oppe å går. 100mbit hos Starlink er 370kr/mnd. I dag har vi Tussa fiber til 850kr/mnd og 150mbit. Takk! Ser at på 400mbit, så følger det med en router. Må kanskje ha slik wifi mesh i tillegg? Så er jeg usikker om det må være kabel mellom mesh-enhetene. Ble plutselig mye å sette seg inn i 🤔 mr.pingu reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet i går, 12:18 Skrevet i går, 12:18 Router følger med uansett. Mesh kommer i tillegg om du ønsker dette. Faderen bruker kun medfølgende router og det fungerer fint. Jeg har mesh system fra før, så skal fortsette å bruke dette Setter da Starlink routeren i bypass mode Marius2002 og mr.pingu reagerte på dette 1 1
KireS Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 1 time siden, Marius2002 skrev: @Otis @Ingvaldsen Ja, mitt abonnement jeg har idag hos Altibox hoppet 800,-(!) over natten nå. Har vel sikkert fått en mail jeg ikke har lest, men likevel. Uten vilje å gjøre endringer hos leverandør så ser jeg på nye muligheter. Jeg bruker nettet til film og surfing, så det skal vel holde med den StarLink Bolig Max til 850,-. Det er nøyaktig halve prisen ettersom det var noen poeng hos Altibox som var inkludert i det jeg hadde men som ikke var det lengre. Opplasting ser jeg er "svakt", men det er sjeldent jeg trenger så raskt til dette. Takk. Prøver å lese meg opp her, men det var vanskelig. Og ingen e-post/norsk chat eller telefon. 🤔 Fikk samme i våres for hjem og hytte. Vurderte bytte til Starlink, men gadd rett og slett ikke styre med å montere det opp i denne omgang. Men sendte mail til Altibox om at jeg kom til å bytte til Starlink hvis jeg ikke fikk bedre pris, sparte noen hundrelapper på det
Fredrik 90 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 900 000 kr for nesten ny premiumbil med stoffseter? https://www.finn.no/mobility/item/470025115?ci=1 papertiger og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Akkurat nå, KireS skrev: Fikk samme i våres for hjem og hytte. Vurderte bytte til Starlink, men gadd rett og slett ikke styre med å montere det opp i denne omgang. Men sendte mail til Altibox om at jeg kom til å bytte til Starlink hvis jeg ikke fikk bedre pris, sparte noen hundrelapper på det Ja, har vært i kontakt med de og sagt jeg bytter. Men kom ikke langt her. Pratet med et par på jobben idag som også fikk skyhøy regning denne måneden, de fikk endret abonnementpris, riktignok fra 01.09.26. Så de/vi må bite i epler uansett denne måneden. Men er trynefaktor her ja. Da surner jeg og må finne andre Ikke helvette om jeg betaler 1700,- i måneden for internett og TV (1499,- om de fjerner poengene som tidligere var inkludert, men ikke nå lengre). Ron Jeremy reagerte på dette 1
KireS Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 2 minutter siden, Marius2002 skrev: Ja, har vært i kontakt med de og sagt jeg bytter. Men kom ikke langt her. Pratet med et par på jobben idag som også fikk skyhøy regning denne måneden, de fikk endret abonnementpris, riktignok fra 01.09.26. Så de/vi må bite i epler uansett denne måneden. Men er trynefaktor her ja. Da surner jeg og må finne andre Ikke helvette om jeg betaler 1700,- i måneden for internett og TV (1499,- om de fjerner poengene som tidligere var inkludert, men ikke nå lengre). Ja da hadde jeg også byttet. De kan ikke fortsette med pris økningnene sine når det finnes konkurrenter som Starlink. Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2
Yngvejos Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 2 hours ago, Eystein Ose said: Temu - Veggfeste Vær obs på at om du bestiller 100mbit linje får du Starlink Mini antennen. Jeg har bestilt 200mbit for å få Standard antenne, med en plan om å justere ned til 100mbit når det er oppe å går. 100mbit hos Starlink er 370kr/mnd. I dag har vi Tussa fiber til 850kr/mnd og 150mbit. Jeg hadde lett betalt de ekstra kronene per måned for å slippe å støtte Elon Musk. Jeg gjør forsåvidt det allerede med 500mbit til 899,-. (hadde ikke trengt mer enn 100)
Fredrik Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hvorfor er internet så dyrt i Norge? Vi betaler under 400 DKK (ca. 550 NOK) i kvartalet for 500/500 mbit. Dette er fastnett fra en av de store tilbyderne, men man kan få det billigere med f.eks 5G. Marius2002 reagerte på dette 1
tennbrikket Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 12 minutter siden, Fredrik skrev: Hvorfor er internet så dyrt i Norge? Vi betaler under 400 DKK (ca. 550 NOK) i kvartalet for 500/500 mbit. Dette er fastnett fra en av de store tilbyderne, men man kan få det billigere med f.eks 5G. Lite konkurranse samtidig som høy betalingsvilje. jeg personlig foretrekker fiber, til mitt bruk så blir det for høy «ping» med 5g eller starlink. Betaler vel 1100kr for tv og internett, altibox/eidsiva, og fast IP, 500/500. bruker stort sett å ringe å si at jeg sier opp til fordel for 5g, og da senker dem fort prisen mot at jeg binder meg. Fredrik reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 11 minutter siden, Fredrik skrev: Hvorfor er internet så dyrt i Norge? Vi betaler under 400 DKK (ca. 550 NOK) i kvartalet for 500/500 mbit. Dette er fastnett fra en av de store tilbyderne, men man kan få det billigere med f.eks 5G. Usikker. Nå skal jeg ikke være en 88år gammel tastaturkriger som kaller dette mafiavirkaomhet. Men det er få tilbydere, og det er svine dyrt. Mange fortsetter bare i den gamle tralten og betaler, men flere og flere får øynene opp og ser på alternativ. Og siden ikke er så mange, så er Starlink noe som blir nevnt mer og mer. Ikke mange år siden jeg betalte det samme som du bare for internett 250/250-linje. Jeg fikk nå endret til 919,- på siste oppsigelsesmåned med altibox(september), og da 150/150 kun internett… Så må da uansett svelge kamelen på 1700,-. Så blir det kanskje StarLink her også. Hvis SL ikke fungerer så kan jeg avbestille. Altibox var lite imøtekommende denne gangen Fredrik reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Betaler selv 919kr hos Lyse for 150/150 fiber. Altibox lineær tv har vi ikke hatt siden 2019, bruker heller noen hundrelapper på strømmetjenester enn en å få en haug med kanaler en ikke bruker Har vært en formidabel økning de siste årene, i mai økte prisen fra 869 til 919kr, i mai i fjor økte den fra 829 til 869, i mai 2024 økte fra 779 til 829. Men du sier at prisen har økt med over 800kr fra en måned til en annen? @Marius2002? Det er jo hinsides. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) @papertiger ja det stemmer. Mye mulig jeg har fått mail om det, men da har det vært skjult med små skrift på en av abonnementendringsmailene, for slik jeg leste de var det bare små endringer i personvern osv.. Jeg hadde visst også ekstrapoeng som var inkludert som ikke var det lengre. Så da ble det slik. Jeg kan vel sikkert bare takke meg selv som ikke følger med, men synes det ble hinsides. Derfor startet jeg diskusjonen her med Starlink for jeg vil se på andre muligheter. Jeg tror jeg prøver den 200mbit fra SL, så kan jeg eventuelt øke om det blir for lite. Samtidig er jeg nysgjerrig på roaminggreiene deres, for å ha i vogna. Så om dette virker her hjemme, så blir det nok til vogna også. Så kan man pause abonnementet på vinterstid. På roaming må man kjøpe greiene som trengs, dette har de på elkjøp ser jeg. Endret 19 timer siden av Marius2002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå