Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Brutal dekk dimmensjon bak?

Vært rundt og hørt på dekk til 8 og 9x18 idag .

Foran 245x40 - 18 den er grei .

Bak 275 x35 -  18 ??

Synes jeg var voldsomt ,må vel gå ann og gå ned noe her vel ?😊

En ting er prisen ,men må jo se ekstremt ut på e61 .

Tenkte 255 jeg elns .

Kom gjerne med innspill her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må jeg gjøre for å bli kvitt "glitching" på div nettsider? 

På Android mobil/chrome nettleser

Finn er blitt totalt ubrukelig...

Screenshot_2024-02-21-17-24-22-60_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.ff4190f9e07babf40a808a65ad4ee9be.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

E6x sluker hjul godt, @sveigis, så du vil nok ikke oppleve at 245/275 på originale felger med "normalt" ET vil se voldsomt ut. 245/275 vil dessuten gi helt riktige proporsjoner når de står påmontert felgene som er 2,54cm bredere bak enn foran. :) 

Ja får man bare finne dekk etterhvert da og se 😊

Denne utgiften lukter bisk  kone ..

13 minutter siden, Lars89 skrev:

Skal være akkurat riktig dimensjon det. 

https://www.bmwoemwheels.com/en/rim-model/bmw/bmw-wheel-style-124

Takker Lars 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Bak 275 x35 -  18 ??

Tenkte 255 jeg elns .

Du slipper iallfall å dille med det der helvetes forbanna stjernemerke dritet. Skal du da også ha dekk av litt kvalitet, for det bør man jo ettersom dekkene er den delen av bilen som holder deg på veien så koster jo slikt skjorta. Men når det gjelder dimensjon så ville jeg nok gått for standard oppsett som er 245/275. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, sveigis said:

Bak 275 x35 -  18 ??

Tenkte 255 jeg elns .

Stemmer nok det med staggered wheels. Onkelen min hadde det som originaldimensjon på sin E60, husker det var feite dekk den gang når den var ny. Er samme bredde på F10 originalt. Sjekk litt forskjellige dekkmerker, Falken på GS trenger ikke bli så dyrt om du får lagt om billig en plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja får man bare finne dekk etterhvert da og se 😊

Denne utgiften lukter bisk  kone ..

Om du ikke bryr deg om dekkmerke så var disse billige.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=327147791&ci=2

Endret av KKME30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk har dessverre økt mye i pris de siste åra.

Koster fort 4-5k for ett dekk av godt merke med de dimensjonene folk kjører rundt med nå. 

Er utrolig mye brukte hjul/dekk å få fatt på, men langt mellom de som er verdt å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Du slipper iallfall å dille med det der helvetes forbanna stjernemerke dritet. Skal du da også ha dekk av litt kvalitet, for det bør man jo ettersom dekkene er den delen av bilen som holder deg på veien så koster jo slikt skjorta. Men når det gjelder dimensjon så ville jeg nok gått for standard oppsett som er 245/275. 

Ja ikke sant ,det hjelper godt Fredrik .

Ja enig i det samtidig ,så er jeg litt der at en 18 år gammel 530 trenger ikke dekk fra øverste hylle hva merke angår pga jeg bruker ikke bil mye på turer i høye hastigheter .

Viktigste for meg er å unngå sporing og risting for det er pyton .

8 timer siden, papertiger skrev:

Stemmer nok det med staggered wheels. Onkelen min hadde det som originaldimensjon på sin E60, husker det var feite dekk den gang når den var ny. Er samme bredde på F10 originalt. Sjekk litt forskjellige dekkmerker, Falken på GS trenger ikke bli så dyrt om du får lagt om billig en plass. 

Ja det er rimelig bøs dimmensjon synes jeg 😊.

Er i dialog med forskjellige folk både på Finn og forhandlere .

8 timer siden, KKME30 skrev:

Om du ikke bryr deg om dekkmerke så var disse billige.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=327147791&ci=2

Disse lagret jeg i natt og venter på svar .

Så lenge de ikke rister og sporer er alt bra for meg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lars89 skrev:

Dekk har dessverre økt mye i pris de siste åra.

Koster fort 4-5k for ett dekk av godt merke med de dimensjonene folk kjører rundt med nå. 

Er utrolig mye brukte hjul/dekk å få fatt på, men langt mellom de som er verdt å kjøpe. 

Blitt fryktelig dyrt ja .

Er slutt på den tiden man kunne kjøpe kvaltitetsedekk type billig .

Angående brukte dekk ,så har jeg kjøpt endel av de og har fungert for meg .

Spesielt merkedekk har jeg spart mye på å kjøpe brukt .

Kjøpte en gang et sett med sommerdekk av merke Pirelli til e34 .

De var en halv sesong gamle og som nye med kvittering .

Betalte 1500 for to stk 225 og to stk 235 i 17 profil .

Beste dekk jeg har hatt på den bilen ,så ja brukte merkedekk går fint for min  del .

7 timer siden, awt skrev:

Fikk pris på 10500,- for Michelin PS5 ferdig montert til Z4-en. Riktignok bare 18", men synes faktisk det var en akseptabel pris.

Lokal, uavhengig dekksjappe.

Det er ingen upris @awt og som sagt ,lønner seg og sjekke ut rundt forbi .

Ser mange nettbaserte sjapper har og greie priser men null erfaring med dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en produsent ute og sier de roer ned elbilsatsingen, Audi denne gang.

https://www.tv2.no/broom/audi-snur-satser-videre-pa-bensin-og-diesel/16485042/

Bare synd prisene på fossilbiler i Norge er helt koko. Sjekket endel priser i Tyskland på VW og BMW, skjønner veldig godt at det selges lite elbiler der nede. Kun i Norge med våre avgifter det gir stor mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KireS skrev:

Nok en produsent ute og sier de roer ned elbilsatsingen, Audi denne gang.

https://www.tv2.no/broom/audi-snur-satser-videre-pa-bensin-og-diesel/16485042/

Bare synd prisene på fossilbiler i Norge er helt koko. Sjekket endel priser i Tyskland på VW og BMW, skjønner veldig godt at det selges lite elbiler der nede. Kun i Norge med våre avgifter det gir stor mening.

Ja jeg postet denne i nyhets tråden. Forrige uke var det Mercedes som fjernet sin slutt dato for salg av ICE og denne uken er det Audi. Det dem mer eller mindre sier er at ICE og PHEV skal være en del av strategien fremover. Jeg håper det begynner å gå opp for de fleste at man ikke kan satse alt på en hest. Det må kunne gå an å ta teknologien vi allerede har og gjøre noe med den slik at folk får valgmulighet. Det som er bra med dette er at nå må mer av utviklings budsjettet gå til ICE teknologi, mindre midler til å utvikle EV teknologi. Da går EV utviklingen saktere, dette vil gi Kineserene en klar fordel. Dette er derimot ikke bra, og det vet styresmaktene. Kundene på de store markedene i Europa kommer fortsatt til å velge ICE biler, å skulle få ned prisforskjellen er ønsketenkning fra elbil fantastene. Elbil andelen blir da holdt lav og for da å trygge europeisk økonomi og arbeidsplasser så vil dette legge ett enormt press på EU om å oppheve/utsette sluttdatoen for salg av ICE biler i 2035.

Norge er lost case i dette tilfellet, her har vi en gjeng mindre begavede politikere som styrer over ting de ikke har kompetanse til. Når det gjelder bilpriser er det ikke bare avgifter som gjør prisen på fossilbiler så voldsom i Norge. Alle bilprodusenter er interessert i å få ut elbiler i Norge, så da må Norske bilimportører betale mer for ICE bilene. De er ikke interessert i konkurranse fra ICE eller PHEV i ett marked som det faktisk er helt uproblematisk å selge elbiler i. Noen andre aktører som Møller fjerner ICE modellene helt, alt dette er krav fra produsentene for at de skal få god tilgang og gunstige innkjøpspriser på elbiler. Hadde ikke importørene trikset og mikset slik de gjør så hadde aldri elbil andelen vært så høy som den er nå. Når man kan legge 640 000,- på bordet for en Mach-e Long Range AWD til 0,24% fast rente i 3 år inkl 5 års serviceavtale så er jo det en no brainer. Du må jo være idiot om du heller velger en FWD Kuga PHEV til 700 000,- og 8,5% rente. Kunden gis rett og slett ikke noe valg. Merker som Volvo og Toyota beviser jo at det ikke er noe problem å selge mye volum av ICE og PHEV biler. Toyota ble i fjor ett av Norges største bilmerker…men kun en halvbra elbil i sortiment. Er så glad jeg slipper å føle at jeg må ha helt ny bil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra de satser videre på ICE. Dette er jo fra et utsagn før jul, så ikke en sjokkerende nyhet i så måte. Likevel sier de at de skal satse på elektrisk, men at de har gått for fort frem. De må ha en bærekraftig og solid plattform som må stå i stil med pris. Med utviklingen fremover så er jeg ikke i tvil at de får det til og kanskje man klarer å få en kvalitetsbil, med kraft og rekkevidde til en fornuftig pris. VW Group sliter med den nye plattformen og derfor har den blitt holdt tilbake og de klarer ikke få nye modeller ut på markedet. Toner de altså ned fokuset på EV til dette er i mål og heller rulle ut ICE-modeller de får til, så vil de tjene penger, fortsatt være aktuell og ikke minst være klar når det skal satses igjen.

Hvilke nye modeller har faktisk Audi kommet med? E-Tron/Q8(samme bil for mitt utrente øye) er noen år nå, E-Tron GT er nisjemodell nærmest å regne. Hva har skjedd på ICE-fronten? Lite jeg vet om, kuttet ut modeller uten at noe kommer inn. Nye A6 og Q6 er forsinket. Tja, de må ta grep før de blir uaktuell. 

BMW og Mercedes er i farten, BMW kommer med nye modeller på samlebånd på alle drivlinjer. Ser vi på det elektriske så har jo Tesla et stort grep i samfunnet med ladehastighet og rekkevidde på plass, uten å sammenligne dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...