Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Eystein Ose skrev:

Flott! Hjelper litt på klompen i magen, selvom den blir nok værende frem til jeg henter bilen i Ålesund😂

Takk! Gleder meg til å ha en skikkelig bruksbil

Du får si ifra om du trenger skyss fra ferja til Ålesund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Du får si ifra om du trenger skyss fra ferja til Ålesund :D

Kystruten legger til i Ålesund 00:30, så du skal få vurdere tilbudet ditt en gang til😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg et svar på dette problemet ?

Jeg har en Combo diesel med eberspracher tilleggsvarmer .

Den sluttet og virke i vinter .

Hva skjer nå ?

Nå starter den fra 3 varmegrader og opp til 8 - 9 altså stikk motsatt😊

Å få lest av feil på disse er jo ikke lett da det er få verksteder her nede som kan dette .

Kan feks temp sensor spille inn ?(Utetemperatur)

Tror den viser riktig utifra det jeg ser .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Otis skrev:

Det bruker å være en egen temp sensor på diesel varmere. Så mulig den er defekt.

Men det burde jo leses ut med rett apparat. 

Ok og takk for svar her .

Jeg må nok finne et verksted som kan dette ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Ok og takk for svar her .

Jeg må nok finne et verksted som kan dette ja .

Har du hørt med Batteri Elektro? De har rimelig peil på dieselvarmere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Har du hørt med Batteri Elektro? De har rimelig peil på dieselvarmere 😀

Fikk tips av datteren min igår ,så ringer ned nå etterpå Fredrik .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan man fjerner overflødig lakk etter lakkstift? Jeg vet ikke hva som er greia men vedkommende kan umulig ha vært stødig på hånda 😅 Ser jo nesten verre ut enn steinspruten i seg selv. 

IMG_1158.thumb.jpeg.88977412e058a8aceb6f75738c638543.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Noen som har tips til hvordan man fjerner overflødig lakk etter lakkstift? Jeg vet ikke hva som er greia men vedkommende kan umulig ha vært stødig på hånda 😅 Ser jo nesten verre ut enn steinspruten i seg selv. 

IMG_1158.thumb.jpeg.88977412e058a8aceb6f75738c638543.jpeg

Litt polish på fingertuppen og pill det vekk med negel. Sitter ofte ikke så fælt på lakkflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne videoen var ganske interessant. De prøver å vekke liv i en 1984 Honda Civic Shuttle med bare 11 mil på telleren som har stått parkert i 40 år. Det viser seg å være en ordentlig drittjobb da bilen har en forgasser som er fylt opp av gammel bensin.  Var ganske interessant å se hvor mye jobb det faktisk var å få en splitter ny 40 år gammel bil ut på veien igjen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tid der finn.no blir utfordret på både eiendomsmarkedet (hjem.no) og bilmarkedet (drive.no), kommer nå den klassiske autodb.no tilbake! Måtte dette endre monopolsituasjonen til finn.no og sørge for at vi får bedre produkter til konkurransedyktige priser. :) 

https://www.tv2.no/broom/skal-gi-finnno-kamp-om-bilkundene/16633111/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå går vi fra å ha ALT samlet på en side til å ha masse forskjellige sider som man må inn å kikke på for å få en oversikt over hva man er ute etter å kjøpe. Stort tilbakesteg! 

Jeg forstår at de som bruker Finn.no til å selge ting ønsker at de skal utfordres litt, men for oss som bruker Finn.no til å søke etter objekter og varer så er jo ikke dette bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Jeg liker naturligvis finn.nos konsept (og finn.no er nok allerede såpass godt innarbeidet at det vanskelig skal la seg gjøre å "ta knekken på dem"), men de nye sidene er som en protest å regne mot finn.no og deres monopolsituasjon. Dette vil på sikt medføre at finn.no reduserer prisene/forbedrer produktene, og kanskje de nye sidene samler seg og lager en finn.no 2.0?

For å illustrere hvor lite forbrukervennlig finn.no har blitt i boligsektoren: Tidligere hadde alle annonser samme størrelse (men med mulighet for ekstra eksponering, ekstra interntjenester, ukens bolig etc. som tilleggsprodukt). Finn.no mente de kom på et genialt produkt ved å lage tre forskjellige annonserlayouter - liten, medium og stor. Den lille annonsen (som var det gamle standardformatet) ble skrapet ned til beinet innholdsmessig, men beholdt den gamle prisen (eller så var det en marginal prisøkning der). Den store pakken var i all hovedsak gammel annonse i stort format og med ukens bolig til dobbel/trippel pris. Da den lille annonsen blir usynlig blant de store og mellomstore annonsene, tvinges altså forbruker over til å kjøpe den største annonsepakken (uten nytt innhold) til en dobbel/tredobbel pris. Ukens bolig som tidligere hadde effekt, har nå ingen effekt siden "alle" har dette i den store annonsepakken. 

Ellers synes jeg ikke det er så ille at bilannonser og bilrelaterte ting (tilbehør) finnes på én side. Det er jo slik på finn.no i dag, bortsett fra at man går inn via en "felles inngangsdør". Det fungerer jo fint på mobile.de, uten at folk klager på at de ikke kan finne brukte sofaer, jobber og feriereiser der i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og synes det er travelt med mange sider å forholde seg til, men selv jeg som en miniatyr aktør har opp i mot 10.000kr i utgifter på finn pr måned. Summene feks Bavaria og møller har må vær sky høye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...