Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Ingvaldsen skrev:

E39 blir aldri helt bra på dette feltet på grunn av designet bakstilling har.

selv min med originale hovedforinger er litt vondt på slike situasjoner, men mye bedre en når jeg kjørte med 2 punkterte foringer. Og en helt annen verden en da jeg hadde bil med nye meyle foringer som var kompakte.

 

man må bare ta e39 touring for det det er, det er ingen hemmelighet at sedan har en helt annen komfår. 

Nei jeg har forstått at de egentlig var litt løene i hekken selv når de var nye kontra sedanen. 

Jeg tror mine hoveforinger også var pungterte, ble iallfall stor forskjell å få på nye. Faktisk det var etter å ha lest du har skrevet som fikk meg til å gå for oljefylte foringer, jeg kunne av ren uvitenhet funnet på å kjøpe vanlige. Særlig når man ser på prisforskjellen 😅    

11 timer siden, TRF skrev:

Veldig enig med @Ingvaldsen. E39 touring og sedan er to "helt forskjellige biler", langt mer enn de fleste får med seg. Og det er egentlig bare designet på bakstilling primært og vekta/tyngdepunkt av luka som utgjør dette. Men du verden så forskjellig de kjører som en følge av det. 

Det er så lenge siden jeg hadde E39 sedan (solgte den i 2009) så jeg hadde helt glemt hvordan den kjører kontra Touringen. Men ja det er nok som dere er inne på to forskjellige biler å kjøre. Men kan ikke dette også sies om E60 kontra E61? Jeg hadde jo en E60 545i som jeg solgte i 2021 og her er minnet friskere, sammenliknet med den E61 545i som jeg kjøpte i våres så synes jeg å huske at E60en var bedre å kjøre. Begge bilene går på samme hjul og begge har faktisk gått akkurat det samme. Skal dog sies at E60en hadde Dynamic Drive noe den jeg har nå ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver her...
Noen som har erfaring med Renault? 
På let til ettermontering av rygge-kamera for bilen til dama men hvor begynner jeg? 
Jeg merker at jeg har blitt bortskjemt med BMW hvor info er lett tilgjengelig både delenummere og EL-skjema-er. Noen som vet hvor man få tak i det for en Renault Captur 2014? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Men kan ikke dette også sies om E60 kontra E61

er ikke like stor forskjell på e60 - 61 siden e61 faktisk har dempere som står mer eller mindre rett opp og ned som samtidig er skrudd fast rett i karosseri istedenfor at alt utenom belger er skrudd fast i travers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

550 jeg hadde stoppet på rett over 250 ganske raskt, TRF fikk bort sperre i motorprogram men speedometer stoppet å telle på 263 sel om bilen bare fortsatte. så selve speedometeret og må kodes til å lese høyere fart.

Copy! Den slutta å telle på 262, men fortsatt godt skyv😁 Får ta med GPS neste gang. Tipper den ble kodet bort når den ble tunet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Markus E30 skrev:

Copy! Den slutta å telle på 262, men fortsatt godt skyv😁 Får ta med GPS neste gang. Tipper den ble kodet bort når den ble tunet.

jeg klarte 294 eller noe sør for flensburg, men grunnet for liten kjølepakke på 50d så gikk motoren i nød for å beskytte seg selv så manglet halv bar ladetrykk. var veldig varmt den sommeren, hadde vært på høst eller tidlig vår så kunne 300 vært nådd uten problem og det irriterer meg den dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

jeg klarte 294 eller noe sør for flensburg, men grunnet for liten kjølepakke på 50d så gikk motoren i nød for å beskytte seg selv så manglet halv bar ladetrykk. var veldig varmt den sommeren, hadde vært på høst eller tidlig vår så kunne 300 vært nådd uten problem og det irriterer meg den dag idag.

Voksent😎 Nei, de liker ikke så mye over 20 grader når det skal jages km. Hadde nesten 120 grader på olja i 25grader i kø, etter et par timer i 200. Kun en liten N55 med tune og eksos uten motstand her, så må nok hjem å bytte til V10 med bedre understell og dekk🥳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er så lenge siden jeg hadde E39 sedan (solgte den i 2009) så jeg hadde helt glemt hvordan den kjører kontra Touringen. Men ja det er nok som dere er inne på to forskjellige biler å kjøre. Men kan ikke dette også sies om E60 kontra E61? Jeg hadde jo en E60 545i som jeg solgte i 2021 og her er minnet friskere, sammenliknet med den E61 545i som jeg kjøpte i våres så synes jeg å huske at E60en var bedre å kjøre. Begge bilene går på samme hjul og begge har faktisk gått akkurat det samme. Skal dog sies at E60en hadde Dynamic Drive noe den jeg har nå ikke har. 

Nei, som @Ingvaldsen påpeker er e39 et lite unikum med "liggende" (nesten) dempere i travers. E39 sedan med riktig understell er en skikkelig kjøremaskin. E39 touring er... fortsatt en god bil, men kan ikke sammenlignes. Ja,jeg har hatt både sedan og touring e39 og e6x.

Når det er sagt så ja, jeg kjenner stor forskjell på sedan og touring også på den andre bilene, men der dreier det seg primært om tung og høy bakluke bakenfor bakaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Er dette kodelås på dør? En gammel Ford SUV..

Isåfall første gang jeg har sett noe slikt 🤔

IMG_4324.thumb.jpeg.3f3cede52e3a9d10feecde45cc0ba8c4.jpegIMG_4323.thumb.jpeg.4e66089553ec14f58dc5a0c77d4cab6c.jpeg

veldig vanlig på ford excursion ? min mormor hadde også kodelås i sin gamle citroen x) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

veldig vanlig på ford excursion ? min mormor hadde også kodelås i sin gamle citroen x) 

Stort sett de fleste US Ford har dette, iallfall pickuper og SUVer. Mustang Mach-e har dette, men da er tallene skult i B stolpen. De lyser opp når du berører dem, åpner døra eller låser opp/igjen bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Stort sett de fleste US Ford har dette, iallfall pickuper og SUVer. Mustang Mach-e har dette, men da er tallene skult i B stolpen. De lyser opp når du berører dem, åpner døra eller låser opp/igjen bilen.

Man lærer hver dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet over denne artikkelen i Stavanger Aftenblad (betalingsartikkel).

IMG_0229.thumb.jpeg.524ab47ab63b8dc5cc13b468006d221a.jpeg
 

IMG_0230.thumb.jpeg.2fa3ac7019749a9b56063776fc85fbc8.jpeg

Er det bare jeg som hadde tatt det som en selvfølge at dette hadde blitt dekket av kaskoforsikring? Mitt inntrykk er at ca. ingen «vanlige» folk etterstrammer boltene.

Uansett, hvordan kan dette bevises?

Så har vi meg som faktisk etterstrammer. Dette betyr jo ikke at hjulet ikke kan løsne, men det er jo ikke slik at jeg har bevis for at jeg har etterstrammet på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt ville også trodd at dette er kasko-mat, men om kunden har innrømmet at han ikke etterstrammet ser vel kanskje forsikringsselskapet en mulighet der? Vil uansett trodd de dekket noe, men at manglende etterstramming kanskje medførte en viss regress..

 

Jeg er jo også en av de som etterstrammer, men må vel begynne å videdokumentere dette😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...