Fredrik 90 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 G21 330e begynner det å bli edruelige priser på nå, det er en bra bil. Kjenner flere som har sånne, de er strålende fornøyde. Far til en kamerat gikk fra F30 330e til Model 3, han ble ikke imponert. Han hadde ikke hatt en dårligere sammenskrudd bil siden han hadde enn Fiat på 80 tallet 😬 Så etter 6 mnd med Musktralla så gikk han over til G20 330e, som natt og dag mente han 👍 Så reglen er…en gang BMW…alltid BMW!
mcbanan Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 Eit par brannfaklar på morgonkvisten. Ein model 3 er mykje bedre å køyre enn ein halvveges løysing som 330e og 530e. Sprek, god rekkevidde, gode køyreegenskapar og god pris. 4 sylindra hybrid er ikkje noko me treng å ta vare på inn i framtida. Masse av informasjon å finne på forum ang. oppgraderingar, modifikasjonar og vanlige feil( som vanlig må ein unngå facebook grupper). Veldig lettskrudd og Tesla publiserer alle service manualar åpent på nett. Service mode diagnose er åpent for alle i infotainment skjermen. Service mode+ kan ein kjøpe billig ved behov. Nokre billige/ enkle løysingar og eit spartansk interiør må ein dog leve med. Ang. leigebilane til Lærdalsøren motor hotell så er Lotusen mykje bedre, etter min meining. Det var ein 992 GTS 4 han hadde, med knirk i dashbordet etter eit par tusen km og eit ryggekamera med oppløysing frå VHS alderen. 992 generasjonen er altfor stor, tung og full av hardplast i interiøret. Til den prisen er det bedre med heftigare versjonar av 991 eller eldre, etter min meining Sjølvsagt er det ein veldig kompetent bil, men ein får mykje meir feedback og spenning frå Lotusen i lågare hastigheit.
Fredrik 90 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 16 minutter siden, mcbanan skrev: Eit par brannfaklar på morgonkvisten. Ein model 3 er mykje bedre å køyre enn ein halvveges løysing som 330e og 530e. Sprek, god rekkevidde, gode køyreegenskapar og god pris. 4 sylindra hybrid er ikkje noko me treng å ta vare på inn i framtida. Masse av informasjon å finne på forum ang. oppgraderingar, modifikasjonar og vanlige feil( som vanlig må ein unngå facebook grupper). Veldig lettskrudd og Tesla publiserer alle service manualar åpent på nett. Service mode diagnose er åpent for alle i infotainment skjermen. Service mode+ kan ein kjøpe billig ved behov. Nokre billige/ enkle løysingar og eit spartansk interiør må ein dog leve med. G20 3-serie og G30 5-serie halvveis biler? Biler som ikke har gode kjøreegenskaper? Mens en Modell 3 er skikkelige saker? Dette er ikke en brannfakkel, det er en skikkelig god spøk 😂 Ellers enig i at firesylindra hybrid ikke er noe å løfte frem, men BMW sitt hybridsystem er i det minste markedets beste. N20 er også en veldig fin bensinmotor sammenliknet med mye annet, med kun bakhjulstrekk er dette skikkelig artige biler å kjøre.
Slavearbeider'n Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 8 timer siden, LP760 skrev: Hvilken av utgavene er du interessert i? Z06/ZR1? ZR1 er helt vilt egentlig. Kjipe på innsiden, men for en kjøremaskin! Ikke særlig god som daily, men utover det, for en kjøreopplevelse disse gir👍 Tenkte Z06. Er budsjett til ZR1 dessverre. På ingen måte ment som daily
mcbanan Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 30 minutter siden, Fredrik 90 skrev: G20 3-serie og G30 5-serie halvveis biler? Biler som ikke har gode kjøreegenskaper? Mens en Modell 3 er skikkelige saker? Dette er ikke en brannfakkel, det er en skikkelig god spøk 😂 Ellers enig i at firesylindra hybrid ikke er noe å løfte frem, men BMW sitt hybridsystem er i det minste markedets beste. N20 er også en veldig fin bensinmotor sammenliknet med mye annet, med kun bakhjulstrekk er dette skikkelig artige biler å kjøre. Ikkje G20 eller G30 generellt, du ser jo at eg skriv 330e og 530e Ellers er eg enig, ville mykje heller hatt 320i enn 330e. Og mykje heller 340i enn model 3, men det kjem jo med ein pris.
Eystein Ose Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 6 timer siden, Ingvaldsen skrev: g31 530e eller g21 må være fornuftige greier i din situasjon som allerede kjører en b47 fra før ? begynner vell å bli fine priser på slikt ? eller så kan man jo gå tilbake til i3 å ha en halvgammel hobbybil for langturer G31 530E er nok et alternativ ja, men per nå er det en fossil og en el som løser det best. G21 blir for liten, og det er i3 og. F11 har N57😉 Skal oppgradere campingvognen på sikt, så å gå vekk fra sekserdiesel sitter langt inne.
Fredrik 90 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 2 timer siden, mcbanan skrev: Ikkje G20 eller G30 generellt, du ser jo at eg skriv 330e og 530e Ellers er eg enig, ville mykje heller hatt 320i enn 330e. Og mykje heller 340i enn model 3, men det kjem jo med ein pris. Joda, men har du kjørt G20 330e? Jeg synes den kjører ganske bra til å ha den ekstra vekta av batteriet. En Model 3 kjører også forbausende bra, det lave tyngdepunktet gir den litt gocart feeling. Men den kjører liksom på en annen måte enn 330e, denne tilbyr bedre totalpakke. Bedre sitteposisjon, bedre seter, bedre støy isolering og jeg synes understellet tar opp ugjevnheter og asfalt skader bedre. Føles mer solid og plantet. Samme kan man si om i4 også, selv om styringen er litt vag på denne kontra G20 samt at man merker vekta litt når man virkelig pusher på.
Kjennern Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 13 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Noen her som har erfaring med C6 Corvette? Frister å prøve noe annet. Var jo en rask bil rundt Ringen da den kom, så noen kjøreegenskaper må det være…. Har kjørt C06 noen uker i 2010. Herlig bil på alle måter, var en Hertz ZHZ vi leide. Aner ikke noe om service eller kvalitet på disse men var grise morsom å kjøre. Satt godt i sete og lå godt på veien. Ekstremt lite plass i dem med når du tar av taket, vi kjørte med T tak. Og ikke minst tørst som f 😆. Husker alle i Corvetter hilste på hverandre i trafikken og vi ble bra glanet på i byene 😎.
Ingvaldsen Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 4 timer siden, Eystein Ose skrev: G31 530E er nok et alternativ ja, men per nå er det en fossil og en el som løser det best. G21 blir for liten, og det er i3 og. F11 har N57😉 Skal oppgradere campingvognen på sikt, så å gå vekk fra sekserdiesel sitter langt inne. Var skråsikker på at du var overstadig fornuftig å kjørte 520d jeg
LP760 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 5 hours ago, Slavearbeider'n said: Tenkte Z06. Er budsjett til ZR1 dessverre. På ingen måte ment som daily Ville sett etter C5 i det tilfellet. C6 må du nesten se etter 2013 modeller. Veldig fan av kompressorer, og på C5 passerer du enkelt 500hk uten noen andre krav om forbedringer.
Otis Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 19 timer siden, Marius2002 skrev: Video: IMG_6551.mov 26.36 MB · 0 downloads Her må jeg si at dette er idiotisk av Tesla. Slå av auto er en dårlig fiks. Men jeg regner med de fikser dette med en sw oppdatering. I alle andre biler kan man bare skru av/igjen disse ventilene. Selv i auto. Riktignok en liten sak, men det var nå en ting å klage på. Nå eier ikke jeg en model y eller 3, så jeg har ikke hatt nok tid til å finne flere teite ting å klage. Marius2002 reagerte på dette 1
mcbanan Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Joda, men har du kjørt G20 330e? Jeg synes den kjører ganske bra til å ha den ekstra vekta av batteriet. En Model 3 kjører også forbausende bra, det lave tyngdepunktet gir den litt gocart feeling. Men den kjører liksom på en annen måte enn 330e, denne tilbyr bedre totalpakke. Bedre sitteposisjon, bedre seter, bedre støy isolering og jeg synes understellet tar opp ugjevnheter og asfalt skader bedre. Føles mer solid og plantet. Samme kan man si om i4 også, selv om styringen er litt vag på denne kontra G20 samt at man merker vekta litt når man virkelig pusher på. Ja, eg vurderte 330e, då eg aller helst køyrer BMW Men det var ikkje noko for meg, grunna drivlinja. Resten av bilen er bra, det er eg enig i.
Werther Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 6 hours ago, Slavearbeider'n said: Tenkte Z06. Er budsjett til ZR1 dessverre. På ingen måte ment som daily LS7-motoren i Corvette C6 Z06 er ikke den beste motoren til GM. De har et dårlig rykte mtp motorhavari, og er ikke like solide som 5.7/6.0/6.2. En bekjent av en kamerat havarerte LS7en i sin C6 Z06 helt ut av det blå på E6 på 1500rpm. Hadde hatt bilen i kort tid og endte opp i tvist med forhandler som ikke førte noe sted. Bilen har stått parkert i snart to år nå hvis jeg forsto riktig. Fryktelig dyre deler til den motoren. For deg som er glad i tuning er det nok tryggere å kjøpe en av de mindre motorene og hive på en kompressor der istedenfor.
Eystein Ose Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 1 time siden, Ingvaldsen skrev: Var skråsikker på at du var overstadig fornuftig å kjørte 520d jeg Jeg prøvde å være fornuftig, men @papertiger nærmest truet meg til å kjøpe 530d😅 papertiger reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå