Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

hvor ofte er det folk bytter veivhusfilter? Mitt ble byttet på 200k km blank, og har nå gått 237k. Har vell blitt gjort 3 oljeskift siden det, så har ikke latt det gått alt for lenge mellom hvert skift. Kan nevne at bilen kun har blitt og blir brukt til langkjøring. 

 

Noen som har en tommelfingerregel på dette? Eller tar dere det bare på "feelingen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tennbrikket skrev:

hvor ofte er det folk bytter veivhusfilter? Mitt ble byttet på 200k km blank, og har nå gått 237k. Har vell blitt gjort 3 oljeskift siden det, så har ikke latt det gått alt for lenge mellom hvert skift. Kan nevne at bilen kun har blitt og blir brukt til langkjøring. 

 

Noen som har en tommelfingerregel på dette? Eller tar dere det bare på "feelingen"?

Jeg pleide å sjekke filter på hver 3.dje oljeskift eller så. Skiftet ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tennbrikket skrev:

hvor ofte er det folk bytter veivhusfilter? Mitt ble byttet på 200k km blank, og har nå gått 237k. Har vell blitt gjort 3 oljeskift siden det, så har ikke latt det gått alt for lenge mellom hvert skift. Kan nevne at bilen kun har blitt og blir brukt til langkjøring. 

 

Noen som har en tommelfingerregel på dette? Eller tar dere det bare på "feelingen"?

Regner med du har M47, du må jo av med alt rundt når du skal skifte luftfilter, så kan vel kanskje ta det samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fra -11 grader i går til +10 i dag. Nå til kvelden fryser det på igjen, helt fantastisk... Ikke dårlig med nesten 20 graders tempraturforskjell på litt over ett døgn.

Det er en ganske stor temperaturforskjell på et døgn. De siste to-tre dagene har vi hatt rundt 0,5 varmegrader om dagen og ned mot minus 4-5 om natten. Det skjer mye i luftmassene mellom Norge og Danmark om dagen, men det er først på fredag at vi kan forvente opp mot 10 varmegrader om dagen. De fleste meteorologene her i DK mener at vinteren nå er ferdig og at det går mot vår... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Er jeg heldig slipper E39en unna all salting i mitt eie i år! Hadde vært kjekt å la den få slippe! Mercedesen lever til senest 20. Mars, får satse på en tidlig vår og mye motorsykkelkjøring :mrgreen: 

Jeg har selv forsøkt å skåne E34en for salt denne vinteren, men det er klart noen ganger kjører man på salta veier selv om man prøver å unngå det. Men jeg kan ikke bare la den stå heller, den liker ikke å stå ubrukt for lenge. Det er noe med slike gamle bruksbiler, de må bli brukt gjevnlig. Heldigvis trenger jeg kun å krysse en vei med salt før jeg er på tørre landeveier, så det har blitt noen turer kun for å lufte bilen nå i de periodene det har vært kuldegrader og salt på veien. Kunne selvsagt vinterlagret den, men igjen så er det en 520i med bort i mot 300 000 km bak seg....ingen M5 med andre ord. Jeg liker å kjøre E34 og vil ha denne muligheten også om vinteren, den er jo så stødig og god på vinterføre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hel og grei den nye bilen er, så tenker jeg selv at om jeg kan unngå salt og heller sette den rett på sommerdekk og kjøre litt i sommer før vinteren på ny trår til, så kan man rustmessig vinne mye på det. De salter noe helt vilt her i Oslo.. Nok kjøring på vinteren i årene som kommer blir det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Så hel og grei den nye bilen er, så tenker jeg selv at om jeg kan unngå salt og heller sette den rett på sommerdekk og kjøre litt i sommer før vinteren på ny trår til, så kan man rustmessig vinne mye på det. De salter noe helt vilt her i Oslo.. Nok kjøring på vinteren i årene som kommer blir det uansett!

Du har ikke vurdert å gi den en lett understells behandling? Det kan jo lønne seg på sikt, E39 er jo glad i å ruste. Eventuelt kan man jo olje understellet selv, med Owatrol eller liknende. En kamerat gjør dette, han kjører en Chevrolet Van (den nye typen) og han oljer den selv. Dette er jo i utgangspunktet billigbiler i USA så rustbeskyttelsen i ramma er jo ikke best. Har klart seg bra den så langt, mener han bruker Owatrol :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...