Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, DanielStance skrev:

Har desverre ikke fått prøvd noe sånt, men regner med de er morro å kjøre :P Men tror jeg står over eierskap :P Er visst ikke så uvanlig med at toppakning ryker på 2,5 motorene?

Nei enn så lenge så holder jeg meg til BMW :) Er de jeg liker best å jobbe på også. Franskmenn og Japser liker jeg mindre å jobbe på :P

Kan jo slenge med dette bildet :P

17991264_10213002634365939_8922215432349582105_n.jpg

Er artig ja, men man blir nok fort lei. Blir ikke så fort lei BMW, pendler 7 mil hver dag i e87, ville ikke hatt noen sportsjapse mot den kan jeg si. Vi hadde en 2006 Honda S2000 for salg (ble kjapt solgt) Gleda meg skikkelig til prøveturen etter oljeservice, det var ikke så veldig stort.. Skjer ikke en skit før du passerer 5000rpm (V-tech aktiveres) får så å måtte gire rett etterpå. Kul å se på, men ikke fullt så heftig som man hadde trodd. En trimma 325 er å foretrekke! Selv med mindre HK.

Hehe! Skal printe ut bildet å henge på verkstedet:) 

 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Øyvind.J skrev:

Er artig ja, men man blir nok fort lei. Blir ikke så fort lei BMW, pendler 7 mil hver dag i e87, ville ikke hatt noen sportsjapse mot den kan jeg si. Vi hadde en 2006 Honda S2000 for salg (ble kjapt solgt) Gleda meg skikkelig til prøveturen etter oljeservice, det var ikke så veldig stort.. Skjer ikke en skit før du passerer 5000rpm (V-tech aktiveres) får så å måtte gire rett etterpå. Kul å se på, men ikke fullt så heftig i levende live. En trimma 325 er å foretrekke! 

Hehe! Skal printe ut bildet å henge på verkstedet:)

Ser den :) Ja man trives godt i BMW :) Er en del Japser jeg kunne tenkt meg, men de ble bare solgt i Asia, og kun høyrestyrt :P Joda S2000 er kule, men ikke helt min greie heller. Da vil jeg heller prøve NSX :) Flott å se på og fin lyd fra V6. Supra og Skyline er og biler jeg gjerne ville prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, awt skrev:

Jeg syntes Ekeberg var helt grei. Det er uansett ikke en campingplass man er på for å bare være på campingen, så da er fasilitetene mindre viktige etter min mening. Når det er sagt burde servicebygget fått seg en skikkelig oppussing, men regner med det blir orden på det ettersom den har fått nye eiere.

Veldig mange av campingplassene i og rundt oslofjorden er typiske fastliggerplasser, og har kun et fåtall døgnplasser. Ikke at det er så farlig, men jeg foretrekker plasser som i større grad baserer seg på døgngjester. Har også inntrykk av at fasilitetene normalt er hakket bedre på de også.

Får se hvor vi ender, men det ligger noen langs veien i Østfold, samt flere nærmere Hønefoss. Så det konmer litt an på når vi kommer oss av gårde, og hvor mye tid "enkelte" klarer å surre vekk på Nordbysenteret.

Må nok også gjennom Oslo, da jeg er for lang for Oslofjordtunnelen på dagtid. :shock:

Onsakervika utenfor hønefoss er veldig flott for bading(bor ikke så langt unna). Veldig fin og langgrunn strand for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KireS skrev:

Onsakervika utenfor hønefoss er veldig flott for bading(bor ikke så langt unna). Veldig fin og langgrunn strand for barna

Notert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Øyvind.J

Ja Honda har jeg også hørt mye bra om, vil mene de er kanskje det eneste Japanske bilmerket som bygger biler etter god gammel Japansk kvalitet og driftsikkerhet. Toyota har jo gått samme veien som alle de andre, ting skal effektiviseres ytterligere og da går det på kvaliteten løs. Før så var det jo noen få merker som sto for kvalitet og driftsikkerhet, mens alle andre lå under. I dag er det gjevnet ut veldig, så sånnsett så får man mindre bil for pengene om man kjøper en BMW, Mercedes eller Toyota i dag. Mens man får mer for pengene ved å kjøpe en Kia, Huyndai eller fransk bil. Bortsett ifra Peugeot, de lager fortsatt crap på fire hjul...de lagde bra biler før.

Når det kommer til skruing så foretrekker jeg BMW. Ting er stort sett logisk, velbygget og bra. Så er delene forholdsvis billig. Se bare hvor lekende lett det er å foreta en service på en M50, M52 eller M54 motor? Jeg synes også det er greit å skru på amerikansk, god plass, godt dimensjonert og masse klips som gjør ting enkelt. Deler er latterlig billig, selv originale. Jævelskapet med disse bilene er når du skal begynne på det elektriske, eller når disse godt dimensjonerte greiene ruster fast. Skulle ta av støtfangeren på min Excursion, det skulle være seks skruer...seks skruer som hadde rustet fast...brukte en flaske med rustløser. Men å montere igjen var jo lett som bare det 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Shattered skrev:

Hvordan klarer man det? :lol: helt mørkt? 

Så vidt jeg har forstått så skjedde dette i Frankrike. Ei dame var innom dele butikken og kjøpte seg en kanne med spylevæske, så gikk hun for å fylle på og fylte væsken rett i motoren. Tydeligvis enkelt å blande lokkene på olje- og spylebeholderen xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Øyvind.J

Ja Honda har jeg også hørt mye bra om, vil mene de er kanskje det eneste Japanske bilmerket som bygger biler etter god gammel Japansk kvalitet og driftsikkerhet. Toyota har jo gått samme veien som alle de andre, ting skal effektiviseres ytterligere og da går det på kvaliteten løs. Før så var det jo noen få merker som sto for kvalitet og driftsikkerhet, mens alle andre lå under. I dag er det gjevnet ut veldig, så sånnsett så får man mindre bil for pengene om man kjøper en BMW, Mercedes eller Toyota i dag. Mens man får mer for pengene ved å kjøpe en Kia, Huyndai eller fransk bil. Bortsett ifra Peugeot, de lager fortsatt crap på fire hjul...de lagde bra biler før.

Når det kommer til skruing så foretrekker jeg BMW. Ting er stort sett logisk, velbygget og bra. Så er delene forholdsvis billig. Se bare hvor lekende lett det er å foreta en service på en M50, M52 eller M54 motor? Jeg synes også det er greit å skru på amerikansk, god plass, godt dimensjonert og masse klips som gjør ting enkelt. Deler er latterlig billig, selv originale. Jævelskapet med disse bilene er når du skal begynne på det elektriske, eller når disse godt dimensjonerte greiene ruster fast. Skulle ta av støtfangeren på min Excursion, det skulle være seks skruer...seks skruer som hadde rustet fast...brukte en flaske med rustløser. Men å montere igjen var jo lett som bare det 👍

M50 motorer er jo en drøm å gjøre service på. Faktisk så er nyere BMW det også! Det første jeg ser på min lille 1.6l er oljefilterhus! Prøv å finne det på en f.eks Passat (13-14mod?) Da må du under bil, vike unna kabler og olje renner nedover komponenter og rett nedpå stikket til en pumpe:P Tungrodd.

Ja, tror ikke det er noen lek å være mekaniker på store amcars, vold å rustløster virker å være en vanlig hverdag for de. Dog så sliter de vel neppe med dårlige hjullager og understell. Virker til å være solid bygde biler. Uten at jeg skal sitte å prate om ting jeg ikke vet så mye om! Har ikke så mye erfaring fra de. Hadde noen gamle Amcars i min ungdomstid da. En 1979 chevy Caprice og Oldsmobile 1981. Begge stasjonsvogner. De fungerte og jeg bytta vel bare olje på de:) Det ska de, solide biler! 

Min far har en peugot 2014 mod, den brukes ikke. haha. Den er passert 14.000km:p Man orker vel ikke å bruke de engang. 3 sylindre og null newton;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gallay skrev:

Det kan gå fullstendig galt hvis man fyller 5l med spylevæske i motoroljen på en mini :D 

1499453438184130757.jpg

Wut? Gikk det litt omvendt til? Motoroljen i spylevæsketank og vice verca?

Forøvrig hadde vi en lur kunde innom som hadde fyllt 25l spyleveske i bensintanken! (I Haparanda har de nemlig spyleveske på pumpe, rett vedsiden av Bensin/diesel tankene:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk er solid ja, men jeg synes det er noe herk å skru på og det er alltid noe surr med det elektriske, problemer med dørlåser og hengsler.. Uansett hvor stort det er under panseret er det trangt.

Hver gang jeg skrur på Tahoe eller Ford F-serie/Econoline, så går det så plasten spruter.
Alt er grovt, stort og tungt, bilene spiser forstillingsdeler og destruerer seg selv raskere under bruk.

Tyskerne er flinke der. Ting er konstruert godt, ikke grovt.

Når det gjelder Subaru.. For noe skit.. Har skrudd på både Impreza av to ulike generasjoner og to generasjoner Forester. Skifte tennplugger var vel det enkleste jeg har gjort.. Det var helt greit. Har en plugg-pipe, denne har 6-kant på enden(+ 1/2" firkant selvfølgelig), satt en fastnøkkel på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FredrikE24 skrev:

Amerikansk er solid ja, men jeg synes det er noe herk å skru på og det er alltid noe surr med det elektriske, problemer med dørlåser og hengsler.. Uansett hvor stort det er under panseret er det trangt.

Hver gang jeg skrur på Tahoe eller Ford F-serie/Econoline, så går det så plasten spruter.
Alt er grovt, stort og tungt, bilene spiser forstillingsdeler og destruerer seg selv raskere under bruk.

Tyskerne er flinke der. Ting er konstruert godt, ikke grovt.

Når det gjelder Subaru.. For noe skit.. Har skrudd på både Impreza av to ulike generasjoner og to generasjoner Forester. Skifte tennplugger var vel det enkleste jeg har gjort.. Det var helt greit. Har en plugg-pipe, denne har 6-kant på enden(+ 1/2" firkant selvfølgelig), satt en fastnøkkel på der.

Visse er smidigere enn andre sikkert. Husker ikke hvilken, men coilene var som kilt mellom vegg og motor, for at det skal gå smidig å fint så må man begynne å løsne på fester og jekke opp motor osv.. Nesten bedre å knøle noen sekunder ekstra pr coil istedet. På visse så må faen motor ut for å bytte clutch. Sikkert helt ok jobb for Subaru entusiaster som liker slikt. Jeg for min del liker smidige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...