Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Skal på teknisk kontroll med bilen til uka, og en av tingene som må fikses er at beltene til baksetene ikke ruller så enkelt inn.
Bilen har tidligere vært varebil, og beltene har vært limt sammen. Fjernet limet veldig enkelt med damprenser, men fikk bare tatt den ene siden og glemte å ta med rensemaskinen tilbake til hybelen.
Noen som har tips til hvordan jeg kan få fjernet limet fra beltene? Har kjørt alt av bilpleie hjem til a mor, og har egentlig ingenting her på hybelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.7.2016 at 9:03 PM, Fredrik said:

Jeg hadde innlegg nr. 17 og det siste innlegget av totalt 120602 innlegg i den forrige tulletråden over en periode på 5,5 år (les: slik får man nesten 25000 innlegg i et forum). Den forrige tulletråden var såvidt jeg husker nummer 3 i rekken av tulletråder og i begynnelsen av denne tråden var det mye klaging vedr. at den aldri kom til å bli like fin/interessant/morsom som den forrige tulletråden. Tulletråden er død lenge leve tulletråden/off topic tråden... :)

Får vel nesten poste en tur i tråden jeg også da. Ikke akkurat veldig aktiv her inne lenger. Men startet vel den forrige tulletråden, så føler jeg nesten måtte bidra med et lite innlegg her også. Og jeg ser du er her fortsatt Fredrik. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FredrikE24 skrev:

Jeg mente egentlig at Subaru er noe skit, og at pluggskifte var mulig det enkleste jeg gjorde på de nevnte bilene, og det var i seg selv ikke veldig enkelt :mrgreen:

Aha:) 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mAZE skrev:

Får vel nesten poste en tur i tråden jeg også da. Ikke akkurat veldig aktiv her inne lenger. Men startet vel den forrige tulletråden, så føler jeg nesten måtte bidra med et lite innlegg her også. Og jeg ser du er her fortsatt Fredrik. 😀

Gamle forumvenner er alltid hyggelig å møte igjen og joda jeg er her stadig selv om jeg kanskje poster litt færre innlegg enn tidligere. 14 år er lang tid i et forum, men på den annen side har forumet også endret seg med tiden (og med dette også brukerne) så kjedelig er det fortsatt ikke her inne. Jeg deltar i noen diskusjoner og prøver å poste innlegg relativt regelmessig i min egen tråd... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke redigert, men Bmwn er ett monster til å dra vogn. Motbakker bare ler den av. Vi hadde en del biler som i motbakker med fartsøkning plutselig lå langt bak oppover bakkene. Når forbikjøringsfeltene dukker opp og få tallet kjører forbi så tyder det på at de syntes det gikk fort nok foran. Lå på 85/90 litt avhengig av fartsgrensene. (Når under 80 så lå jeg lavere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med små barn, har selv en på 14 dager med oss, i tillegg til de på fire og seks. Måtte gjennom Oslo Sentrum i dag, da Operatunnelen var stengt, og det var alt annet enn spennende...

Kjenner meg litt igjen i beskrivelsen din av bilen. :) Nå er riktignok min vogn et lite hakk tyngre, men det går ganske greit både opp og ned.

Vi endte forøvrig opp på Utvika camping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi også møtte sperret operatunell og lange køer, så da ble det å ta ring 3 i stedet for igjennom byen. Fordel med å bo i Oslo og kjenne til veiene. Vet ikke hvor mye man sparte, men slapp å styre med vogna midt i byen selv om det hadde gått greit. 

Fikk til og med bruk for firehjulstrekken i stad, måtte gi på litt for å komme opp fra parkeringsplassen i stad. Spant på bakhjulene i det jeg skulle rygge opp, så måtte tråkke på litt for å få den til å ta foran. Ikke store bakken, men ganske bratt kul og grus gjorde ikke underverker.

hva er snitt forbruket ditt awt? Mitt havnet på 1.2. Snakket med en som hadde 40e her og han hadde omtrent det samme, med noe større vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde så absolutt tatt Oslofjordtunnelen (fant ut at lengdebegrensingen bl.a. ikke gjelder i helger), og hadde også gjort det om jeg visste om at Operatunnelen var stengt, menmen, vi kom oss nå igjennom. :)

Firehjulstrekk er faktisk ganske greit om man skal dra på vogn. Ikke at man trenger det til vanlig kjøring, men det er endel våte gressplener rundtom, og da kan det til tider være gull verdt.

Måtte ut i bilen å sjekke nå, og på rett over 100 mil er snittet 1,14. Noe småkjøring uten vogn riktignok, men mesteparten er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎08‎.‎07‎.‎2017 at 14.33, FredrikE24 skrev:

Amerikansk er solid ja, men jeg synes det er noe herk å skru på og det er alltid noe surr med det elektriske, problemer med dørlåser og hengsler.. Uansett hvor stort det er under panseret er det trangt.

Hver gang jeg skrur på Tahoe eller Ford F-serie/Econoline, så går det så plasten spruter.
Alt er grovt, stort og tungt, bilene spiser forstillingsdeler og destruerer seg selv raskere under bruk.

Hadde min Chevrolet Caprice på EU-kontroll denne uken. Alle som har hatt bruktbilen sin på EU-kontroll de siste par årene vet at det er en prøvelse i byråkrati-nisseregler..Endte opp med 4 stk 2er feil...Noe av caset med nordmenn er at de fleste ikke har erfaring med personbiler, kun van og trucks/lastebiler. Når skrudde du sist på en Caprice, Roadmaster, Crown Victoria, Marcquis, eller Town Car?...

Artig anekdote er at Chevrolet sin 5.0 V8  av den årgangen jeg kjører er kjent for å være et helvete å bytte plugger på. Generasjonen etter (5.7l) "sliter" med notorisk dårlige coiler og tennpluggledninger har jeg skjønt. Dog er jeg fornøyd med min sliter til tross for litt ulyder her og der. Den starter og går som en Champ selv om den er 26 år, gått 270k km, blir brukt regelmessig og aldri blitt overhalt. Som den pessimisten jeg er går jeg og venter på at automatkassa skal havarere, men ser ut til at det vil ta sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Selvsagt avhengig av kvalitet, felgtype, dekk osv, men rent generelt sett, hvor lenge kan en bil vanligvis stå lagret i ro på hjulene sine før de kan bli skeive og lage ubalanse?

Skal bilen stå i ro lenger enn 6 uker så ville jeg satt den på bukker, eller satt på noen billige hjul som kun har som formål å være lagringshjul.

Hadde en van med 120 vekt kode på hjula. Disse var pulserende etter å ha stått i ro bare en uke. Etter 2 mil var de fine igjen :) vanlige personbiler er nok ikke like ømfintlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...