Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som det har forsvunnet endel tråder fra forumet, prøvde å finne tilbake en av mine egne men opptil flere av de er visst borte. Jeg som er kløne eller har noen drevet med sletting? 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kvasi skrev:

Ser ut som det har forsvunnet endel tråder fra forumet, prøvde å finne tilbake en av mine egne men opptil flere av de er visst borte. Jeg som er kløne eller har noen drevet med sletting? 

Du må sannsynligvis gå inn på "vis innhold eldre enn" i innstillinger, er vel sånn automatisk greie at tråder forsvinner ettet 90 dager om jeg husker riktig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Shattered skrev:

Du må sannsynligvis gå inn på "vis innhold eldre enn" i innstillinger, er vel sånn automatisk greie at tråder forsvinner ettet 90 dager om jeg husker riktig.  

Se der ja  👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vinteren snart er over 👍

6CAF83EF-1FAD-42BA-BE91-F33A4FEF90BD.thumb.jpeg.b284d323c3e1e8a8450e43c66d9a9f21.jpeg

En snørik senvinter dag på slutten av 90 tallet skulle daværende statsminister Kjell Mangne Bondevik i statsråd på slottet. Årsaken til at han ble forsinket er foranledningen til dette bildet, slottsbakken var for glatt og E38en til Bondevik sklei bakover inn i fonna 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobb til Hamburg på torsdag, og deretter kjøre videre om ettermiddagen sørover til Oelde, ca midt mellom Hannover og Düsseldorf. Er det noen som har noen tips til artige veier nedover fra Hamburg/Hannover mot Bielefeld/Gütersloh/Oelde/Hamm/Münster-området som alternativ til Autobahn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, awt skrev:

Var ikke dette en veldig norsk stol?
 

Kult og fælt på samme tid. Jeg vet ikke hvor stor Ekornes er i utlandet, men kunne vært moro reklame for de om folk visste hva det var (om de ikke allerede gjør det). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker kanskje at en så ny bil som mulig er den beste måten å trygt transportere familien rundt i. Men det er jo ikke akkurat tilfelle, når alt kommer til alt så er det tyngde og størrelse som gjelder. Her er ett tragisk eksempel fra en ulykke på E6. Tre voksene kommer kjørende i en Peugeot 4008 fra 2017, i andre rettning kommer en familie på to voksene og to barn i en Chevrolet Suburban fra ca 2002 med campingvogn. Peugoeten treffer Suburban rett i fronten mens begge holder ca 70 km/t. I Peugeoten omkommer alle tre, i Suburban få de voksene kun lettere skader og barna er uskadd. En ny familiebil til flere hundre tusen kr med masse stjerner i kollisjonstesten mot en 15 år gammel bil til knappe 100 000 kr. Det får enn til å tenke litt, jeg følte meg alltid veldig trygg i min Ford Excursion. Alt avhenger av hva du treffer..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1plk3/bilkupeen-taalte-kollisjonen-men-alle-i-bilen-omkom?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Det er jo vanskelig å fullstendig endre fysikkens lover, men nettopp dette argumentet er nettopp årsaken til at "alle" vil ha en SUV i bl.a USA. Utfordringen er hva som skjer når veldig mange har en stor og tung SUV. Kollisjonene blir også mye mer kraftige og alvorlige enn om fokuset hadde vært på relativt lette biler istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...