Kvasi Skrevet Februar 6, 2022 Share Skrevet Februar 6, 2022 9 timer siden, tennbrikket skrev: Derfor dette er ett prøv og feil prosjekt. Ser noen sier det skal går fint å prøve med 4 ohms høyttalere, ampen fra Texas instrument skal visst ha en avansert over protection. elektronikk tar sjeldent såpass fyr at det tar med seg noe mer enn kretskortet. Det meste er såpass smart når det er over på DC siden at ting stopper. Jeg og noen kollegaer har kødda litt med elektronikk som har vært kast, og ting ryker, smelter og kommer kanskje en liten gnist, men det stopper seg alltid der. Sitter maskinvare som er en million ganger kraftigere enn utstyret brukt til å sende folk på månen i 1969 Nei, det var mest spøk at det tar fyr. Skjer vel ikke noe værre enn at det blir stygg lyd, eller ikke virker men begge vil man jo helst unngå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Noen har for mye! VIDEO: Gal russer sætter ild til BMW M5 med brændende pile (boosted.dk) Pekka, Snagg30 og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 9 minutter siden, Ampera skrev: Noen har for mye! VIDEO: Gal russer sætter ild til BMW M5 med brændende pile (boosted.dk) Sikkert bare drittlei av å høre han har VAG-lys på bilen. Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 21 minutter siden, Ampera skrev: Noen har for mye! VIDEO: Gal russer sætter ild til BMW M5 med brændende pile (boosted.dk) Jeg har ikke gått inn på artikkelen/ videoen for å se hva som skjer, men det står bare han setter fyr på en M5 med brennende piler, ikke sin M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 45 minutter siden, Ampera skrev: Noen har for mye! VIDEO: Gal russer sætter ild til BMW M5 med brændende pile (boosted.dk) For en jævla idiot! Det verste er jo at han tjener på slike stunt, han får klikk på videoene sine ved å herpe flotte biler. Ampera og Blinklys reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Kom over en bil på Finn som hadde TUV godkjent tuning fra DTE. Av nysgjerrighet så sendte jeg en mail, fikk det her til svar. Men det virker for godt til å vær sant? Spesielt om man ser på pris og effekt. Jeg ser du er aktiv i tråden @TRF så jeg tar å tagger deg. Pekka og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Fikk egentlig svar på mitt eget spørsmål nå, hadde bilen vært uten for garanti hadde jeg handlet og tegnet motor å drivverk forsikring. Men når anbefalingen er å skjule det for Bavaria så sier jeg nei takk for denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Så hvis du bare fjerner det rett før BMW-besøk så er bilen egentlig ikke iht. typegodkjenningen igjen da, om du har den nye effekten i vognkortet? uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 En ting jeg tenkte på når det gjelder å ødelegge biler for views.. Hadde det ikke egentlig gitt mer mening om det er biler som har blitt "donert" for en slags "eksponering" eller "reklame"? Altså det jeg skrev om at det stod en M5 og ikke spesifikt hans M5.. Det er jo på en måte både noe han med de brennende pilene og den som "gir bort" bilen vil tjene på kanskje.. Han får views og opprinnelig eier får nye kunder om hab er bilselger eller noe pga et helt vilt PR-stunt Men å ødelegge egen bil, for å få cred og tjene penger, det er jo litt.. unødvendig. Særlig om det er en veldig sjelden bil da, det gjør det jo ikke noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 1 time siden, Snagg30 skrev: Fikk egentlig svar på mitt eget spørsmål nå, hadde bilen vært uten for garanti hadde jeg handlet og tegnet motor å drivverk forsikring. Men når anbefalingen er å skjule det for Bavaria så sier jeg nei takk for denne gang. Jeg hadde en diskusjon med Bavaria om dette med tuning boks. Han sa at de nå så om det var montert boks og senere fjernet denne før service. De fikk dette opp på diagnosen når de koblet til bil. Han sa at så lenge jeg ville ha fabrikkgaranti måtte jeg ikke montere denne, selv om den har TUV. Fabrikkgaranti vil bortfalle med en gang de så spor etter at tuning var montert/demontert, så lenge det ikke var levert av BMW. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 14 minutter siden, Ampera skrev: Jeg hadde en diskusjon med Bavaria om dette med tuning boks. Han sa at de nå så om det var montert boks og senere fjernet denne før service. De fikk dette opp på diagnosen når de koblet til bil. Han sa at så lenge jeg ville ha fabrikkgaranti måtte jeg ikke montere denne, selv om den har TUV. Fabrikkgaranti vil bortfalle med en gang de så spor etter at tuning var montert/demontert, så lenge det ikke var levert av BMW. Det stemmer. Et alternativ for de som ønsker tuning er evt. å kjøpe en ny motorstyring, der tuningfilen er på plass. Når bilen så skal til BMW eller før bilen skal kobles til diagnoseapparat som kommuniserer med BMW, kan man montere den gamle motorstyringen som er original. Da vil de ikke kunne se at man har tunet. fupsaker og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Slipper å tenke så hardt nå som garantien på nye biler blir kortere 🙃 Pekka, Saltkjelen, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Ok så jeg mottok en pakke sendt via FedEx for en ukes tid siden. Det var ingen faktura i pakken. Så jeg ringer FedEx da, som mente jeg hadde betalt evt avgifter pga VOEC eller noe.. Så nå i dag, får jeg en faktura fra Svea på vegne av FedEx, med forfallsdato i morgen på den pakken som FedEx egentlig sa det ikke var noe avgifter på?? Altså hva er greia med dette surret? FedEx burde da ha kontroll på om det er avgifter eller ikke når man ringer? Det virker da ekstremt useriøst? Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 Kommer litt an på hva du har kjøpt, hvor, til hvilken pris (om det er egnet til forenklet fortolling), hva du har avtalt med selger og hva selger har skrevet i verdifeltet. Hvis du kjøper noe av litt verdi og ikke betaler mva. ved kjøp (ikke unormalt når man kjøper fra mindre steder/butikker i utlandet) så må man regne med en regning fra f.eks Svea. Jeg vil si at det er heller naturlig at Fedex-personen din ikke har inngående kjennskap til disse tingene og gir deg et generisk svar som vil treffe i over 90% av tilfellene. Blinklys reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 7, 2022 Share Skrevet Februar 7, 2022 (endret) Det var en bildel, på eBay som kostet litt penger. Avtalte egentlig ikke noe med selger ang dette, som jeg regnet med hadde kontroll på hva som skulle gjøres. Mulig selger har gjort det riktig da, så jeg skal ikke snakke ned den personen. Delen var godt pakket og passet greit Det jeg reagerte på var som sagt at FedEx-personen forsikret at jeg hadde betalt ekstra via noe som kalles VOEC, som jeg regnet med var en slags internasjonal MVA ordning eller noe..? Også er det jo ekstra proft at fakturaen er såpass forsinket at forfall er dagen etter den er mottatt og det er umulig å få tak i noen på det nummeret som står på fakturaen.. Men den er betalt nå, så da er det ute av verden Syntes bare det var veldig rart men ok da skal jeg huske at slikt kan skje.. Altså det var Posten som leverte for dem her i Norge også, trodde de holdt igjen pakker det var gebyr på. Men da har jeg lært Endret Februar 7, 2022 av GreenE36Cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå