Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Spenstig km stand på denne m5en :

6CACAA1D-88FC-49B2-8D64-5A93526CB8D7.jpeg.59169a865d9ed94031720257a257df5b.jpeg

Motor har kun hatt vanlig vedlikehold og aldri vært overhalt visstnok ,men om det er sant er en annen ting.

Likevel så tror jeg kvaltiteten på disse gamle M motorene er noe bedre enn de litt nyere .

Fin er den hvertfall :

B158B6CB-E827-4505-B616-305CC2D3B46D.jpeg.319cf9d8c03acec38cbc650d0674a184.jpeg

5316BE61-EC73-4A8D-9A69-1CB2E62BCD8D.jpeg.87135e0a39d5e98a7f83d69cac2d5f90.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig spørsmålet har blitt stilt før men internett har veldig motstridende argumenter når det gjelder dette..

 

Hammerite

Når jeg snart (vel i løpet av sommeren) skal skifte skiver/ klosser er jeg inne på tanken å prøve å farge opp bremseskjold og kalippere (og den fjæren) litt. Og hva er da bedre enn Hammerite? Jeg i veldig tvil om grunning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Og for meg. Jeg skal ikke ha inn en slik. Kjører for det meste fornuftig uansett. Men liker lek på vinteren. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Jaja, for de av oss som stort sett kjører fornuftig så er det sikkert ikke noe problem. Men jeg har jo ikke lyst til å ha en sånn i bilen som skal "overvåke" meg jeg heller. 

EU blir stadig mer ett totalitært regime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Noen som har noen forslag til billige greie dekk i god kvalitet i dim 225/45-17 og 245/40-17?

Hør med din lokale dekkpusher, de har ofte noen :) Falken viser seg gang på gang å være solide og gode dekk sett opp mot pris, Falken FK510 verdt en titt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hør med din lokale dekkpusher, de har ofte noen :) 

Tenkte gjøre det men da ender jeg bare opp med å si jeg skal ha noen Pirelli P7 eller Continental SportContact.. Noe jeg for tiden synes er altfor dyrt :P

Så da var det en grei løsning å poste spørsmålet her for tips. Takk for tips om Falken, det blir fulgt opp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Tenkte gjøre det men da ender jeg bare opp med å si jeg skal ha noen Pirelli P7 eller Continental SportContact.. Noe jeg for tiden synes er altfor dyrt

Vel, her spørs budsjett. Men jeg ville hørt med de hva de har å tilby i din dimensjon på lager. Bare si du ikke er ute etter premiumdekk, men rimelig og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende utvikling dette, litt billigere drivstoff og dyrere strøm så er det kanskje ikke så store forskjeller? Og er dette egentlig greit, når man halvveis tvinger folk over på el med å gjør alt annet økonomisk kostbart også etter en stund så er det slutt på det og ting blir like dyrt?

https://e24.no/privatoekonomi/i/7dv0wK/elbilene-kan-miste-rabatten-i-bomringene-i-storbyer?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

 

https://www.motor.no/aktuelt/naf-advarer-mot-nytt-avgiftsrush-for-elbilene/223379

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien gjentar seg...

Ikke fryktelig mange år siden diesel ble sett på som redningen for miljøet pga lavere CO2-utslipp enn bensin.

Nå er diesel nesten tabu...

Men det sier seg selv at alle fordelene ikke kan beholdes når elbil-andelen er blitt såpass høy, spesielt med spleiselag-modellen man kjører i Norge.

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snagg30 skrev:

Spennende utvikling dette, litt billigere drivstoff og dyrere strøm så er det kanskje ikke så store forskjeller? Og er dette egentlig greit, når man halvveis tvinger folk over på el med å gjør alt annet økonomisk kostbart også etter en stund så er det slutt på det og ting blir like dyrt?

https://e24.no/privatoekonomi/i/7dv0wK/elbilene-kan-miste-rabatten-i-bomringene-i-storbyer?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

 

https://www.motor.no/aktuelt/naf-advarer-mot-nytt-avgiftsrush-for-elbilene/223379

Ja dette er jo norsk politikk slik vi er vant til, lokke folk over på noe med intensiver for så å skru opp prisene når alle har kommet over. Vi så akkurat det samme med dieselbil for 10-15 år siden, var noen år diesel andelen av nybil salget var oppe og snuste på 80 prosent…historien gjentar seg med elbil. Derfor blir jeg så uendelig trassig når det kommer til å bli herset med av myndighetene. For hver gang jeg hører formaninger om at alle skal over på elbil på sikt…"ikke faen om jeg skal" tenker jeg da. Også har det jo litt å si hvor i landet jeg bor og kjører, besparelsen for min del er relativt liten. 

Når det er sagt så synes jeg dette er ett fornuftig forslag, elbiler sliter like mye på veien som alle andre biler. Jeg ønsker også moms på elbiler velkommen, er moms på alt annet i samfunnet så noe annet er jo helt på trynet egentlig. Ved å innføre moms og fjerne noen intensiver så vil ikke dette automatisk føre til at alle løper å kjøper seg fossilbil igjen. Til det er stadig elbilen veldig konkurransedyktig kontra en fossilbil, så dette tåler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja dette er jo norsk politikk slik vi er vant til, lokke folk over på noe med intensiver for så å skru opp prisene når alle har kommet over. Vi så akkurat det samme med dieselbil for 10-15 år siden, var noen år diesel andelen av nybil salget var oppe og snuste på 80 prosent…historien gjentar seg med elbil. Derfor blir jeg så uendelig trassig når det kommer til å bli herset med av myndighetene. For hver gang jeg hører formaninger om at alle skal over på elbil på sikt…"ikke faen om jeg skal" tenker jeg da. Også har det jo litt å si hvor i landet jeg bor og kjører, besparelsen for min del er relativt liten. 

Når det er sagt så synes jeg dette er ett fornuftig forslag, elbiler sliter like mye på veien som alle andre biler. Jeg ønsker også moms på elbiler velkommen, er moms på alt annet i samfunnet så noe annet er jo helt på trynet egentlig. Ved å innføre moms og fjerne noen intensiver så vil ikke dette automatisk føre til at alle løper å kjøper seg fossilbil igjen. Til det er stadig elbilen veldig konkurransedyktig kontra en fossilbil, så dette tåler den.

For å snu litt på det da: Hvorfor kan man ikke heller jekke ned bomsatsen til elbilnivå? Så kan folk velge selv i større grad. Eller gjøre som i andre land og få et lite tillegg på skatteseddelen? Henger mer på greip, så ser man at folk heller kjøper det som passer seg og sin økonomi. Det er klart man kommer til et punkt hvor man bør være mer fornuftig mtp lokalt og regionalt utslipp, men her må ferger og tungtransport gå foran med et godt eksempel i første omgang, da disse bidrar negativt til miljøet i enda større grad enn diesel- og bensinbiler.

Men klart, om de skrur opp prisene på fossilt mer enn de har gjort til nå vil folk komme seg over på el uansett. Men mange vil slite med å bli kvitt de forurensende bilene sine i en aldrende bilpark i et land der medianinntekten er 500 000 i året og folk ikke nødvendigvis prioriterer ny og utslippsvennlig bil. Så jeg er ekstremt spent på veien videre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...