Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Saltkjelen


Hva som skjer vet ingen, det er helt riktig. Vi er inne i en periode nå som er helt ekstraordinær, vi har en pågående halvleder mangel, en krig i "nabolaget" og en generelt langt mindre forutsigbar verden nå enn før. Hvor lenge dette vil vare vites ikke, men før eller siden så vil nok ting balansere seg ut særlig i bilmarkedet. Enten i form av at ting normaliserer seg eller at vi får ett økonomisk krakk.

Det at man kan få en i4 til å nærmest betale for en entusiastbil sier mer om det kostnadsnivået det er å bruke bil enkelte plasser i dette landet. Vi har regnet på det selv for en stund siden, jeg sparer 19 000,- i året på å bytte ut G30en i en i4 M50. Det frigjør ikke nok penger til entusiastbil på si (som jeg jo har uansett). La oss bare si at vi prioriterer bil på litt forskjellige måter. Ikke noe galt om dagens elbiler, men jeg personlig synes ting skjer for fort her til at jeg ville brukt sånne summer på en slik bil nå. Det sagt, vet ikke helt om jeg vill gått ut å kjøpt en dieselbil til godt og vel en million heller…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Visste dere at, om man stokker om på bokstavene;

Delta Omicron -> Media control?

Visste du at Delta egentlig heter B. 1.617.2? WHO startet å bruke det greske alfabetet for å forenkle kommunikasjonen. Omikron er den 15. bokstaven i det greske alfabetet. Omikron og Delta i virusformat er to forskjellige. Omikron er mer lik Alfa-varianten enn Delta.

kilde: WHO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marius2002 skrev:

Omikron og Delta i virusformat er to forskjellige

Altså det var bare en fun fact, ikke noe jeg skrev for å virke som en konspirasjonsteoretiker eller noe slikt :P

Omicron og Delta er vel "forskjellige" i den forstand at Omicron er en mutering av Delta som er "mildere" da det er en endring på piggproteinet eller noe slikt? Det er jo samme virus med forskjellige egenskaper, om jeg har forstått det riktig..

Men nå er det jo flere "undervarianter" av Omicron også har vi jo "Centaurus" eller hva det var så sånn går no dagan

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vet aldri, så da må en bare slå i bordet tidlig med fakta og henvise til en legitim kilde. :lol: Kildekritikk er forøvrig er nøkkelord når det diskuteres, samtidig holder jeg meg egentlig unna slike diskusjoner da det er bedre å sitte med popcornskåla å følge med. Men nå ble det slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snagg30 skrev:

Veldig bra om dette går igjennom, både estetisk og ikke minst bruks funksjonalitet.

https://www.motor.no/aktuelt/229570

Jeg er også gammeldags og foretrekker knapper til de viktigste funksjonene. Med det sagt har jeg nå fått defroster, vindusvisker og setevarme på nederste linje permanent og derfor enkelt å betjene(viskere er også å finne på hendelen). En vanesak. Fjernlys er jo på hendelen også, så.. Jeg skal ikke plutselig forsvare TM3, for det tar tid å sette seg inn i ting og tang, lang tid og jeg lærer stadig. Byttet viskere igår, første gang jeg måtte lese meg opp på hvordan de skulle byttes. Og det etter 40 minutts ventetid for å få hjelp på Tesla, fordi en ufin kunde foran meg ville ha serviceordren på A4-ark, mens Tesla opererer kun i app og det var ikke mulig, stakkars dame bak skranken :lol: 

Etter å ha kjørt en kveld med i4 så var det store forskjeller, i favør i4. Men en må ta prisen i betraktning med TM3 mot i4, så da er det ikke så ille med TM3. De kan egentlig ikke sammenlignes i det hele tatt, det blir som epler og bananer. i4 M50 er stadig en drømmebil og jeg unner alle som har en den gleden de har av å ratte en. En dag blir det en slik her også :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett om man lærer seg hvor på skjermen funksjonene er så må blikket flyttes for å se at man treffer riktig. Med fysiske knapper så kan man føle seg frem, og til en vis grad betjene knapper uten å flytte blikket i det hele tatt. 

Egentlig så burde jo dette gå inn under vurderingen til NCAP da det tross alt har med trafikksikkerhet å gjøre. Jo flere funksjoner som er i en skjerm jo større fratrekk får bilen på den totale score. Når Fotgjenger varsel som standard kan avgjøre om en bil for fire eller fem stjerner så burde jo dette med betjening og fokus fra fører ha noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...