Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har en ID3 lånebil på tunet nå siden jeg har handlet meg VAG produkt med garanti 💁 

Husker det var mye klage her på forumet ang. ID3, men hvorfor? 

Prismessig og størrelsemessig er vel dette en i3 konkurrent? 

 

Sittestilling, innvendig plass, lys og fikk inntrykk av at rekkevidden var vel så bra. 

Foruten rattknappene som var horribelt jalla og at det er touch skjerm så føles alt mye bedre enn I3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har en ID3 lånebil på tunet nå siden jeg har handlet meg VAG produkt med garanti 💁 

Husker det var mye klage her på forumet ang. ID3, men hvorfor? 

Prismessig og størrelsemessig er vel dette en i3 konkurrent? 

 

Sittestilling, innvendig plass, lys og fikk inntrykk av at rekkevidden var vel så bra. 

Foruten rattknappene som var horribelt jalla og at det er touch skjerm så føles alt mye bedre enn I3

 

Skaffet deg ny vare vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mitt problem med ID3 er at den føles så utrolig simpelt bygget, særlig sammenliknet med Golf som er på grensen til å føles premium. Ja også ser den jo helt dust ut, men det er selvsagt objektivt. 

Her må man sammenligne med I3, og da syns jeg i3 ser verre ut 😅 

Kun kjørt på kveldstid så skal ikke uttale meg voldsomt om byggekvalitet. men jeg gikk rett på Finn for og se hva dem koster vs i3. 

 

I tillegg kan man skru av regenerering, og man kan ha individuel ECO mode slik at man kan kjøre sparsommelig men ikke miste "alt" av comfort

 

Golf er grevling og attpåtil undermotorisert, så den utgår selvsagt 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den @Skulebollen, men ID.3 var plaget med mye feil i starten og ble egentlig lansert som et halvferdig produkt og det har mye av skylden for den negative omtalen. Man får vel ID.3 med to motorer 150hk og 204 om jeg husker rett og klart det er en mer praktisk bil enn i3. Samtidig må en huske at i3 kom i 2013, mens ID.3 august 2020. Forøvrig blir ny ID.3 lansert denne våren. Personlig liker jeg Cupra Born bedre, men det er jo samme bilen i grunn. Pluss til VW å gå for bakhjulstrekk. En ID.3 vil vel sikkert også føles mer komplett bil enn i3. Men. Det er et men. ID.3 veier rett over 1600kg, mens i3 veier 1200-1300kg(litt utstyrsavhengig). 0-100 gjør ID.3 204hk på 7,2 sekund, mens i3S (184hk) gjør det samme på 6,9. En i3 er en liten rakett som minner om en 80-talls Hot Hatch, spesielt i3S. Og det er kanskje dette som gjør folk velger i3 om igjen og om igjen. At ID.3 sluker mer bagasje, er romsligere og kanskje for mange virke mer 2022 kan jeg veldig godt forstå og derfor også være et naturlig valg og ikke minst lengre rekkevidde :) Jeg hadde tatt i3S anyday over ID.3, men det spørs hva en søker. Ser man derimot ikke det fantastiske med i3, så skal en heller ikke kjøpe i3, mangfold er bra :) 
 

A2B3893E-7E8D-42CE-8535-9347D9B95538.thumb.jpeg.1e93496b34fdda8602c987db5cc3425c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye hester som er i id3en jeg har nå, sikkert 204hk. Den går ivertfall mye bedre enn vår i3 120ah med 170hk. 

 

Føles også ti år nyere, når man nærmer seg bilen med nøkkelen går lys på osv. Den har ambient belysning innvendig. Og noe fancy lys fremst i dashbord😅 

 

Største forskjellen i mine øyne var at man ikke føler man sitter i en ufo som man gjør når man ratter i3. Sitte/kjørestilling var som en vanlig personbil. + At bilen generelt fremstår som mye "mer" enn I3 

 

Har kun kjørt bilen på 0 føre, så umulig å si noe om kjøregenskaper, men føles på ingen måte dårligere enn i3.. 

 

Edit: ser at ID3 har enormt mye bedre rekkevidde, da er det jo en nobrainer 😅

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Skulebollen skrev:

Vet ikke hvor mye hester som er i id3en jeg har nå, sikkert 204hk. Den går ivertfall mye bedre enn vår i3 120ah med 170hk. 

 

Føles også ti år nyere, når man nærmer seg bilen med nøkkelen går lys på osv. Den har ambient belysning innvendig. Og noe fancy lys fremst i dashbord😅 

 

Største forskjellen i mine øyne var at man ikke føler man sitter i en ufo som man gjør når man ratter i3. Sitte/kjørestilling var som en vanlig personbil. + At bilen generelt fremstår som mye "mer" enn I3 

 

Har kun kjørt bilen på 0 føre, så umulig å si noe om kjøregenskaper, men føles på ingen måte dårligere enn i3.. 

 

Edit: ser at ID3 har enormt mye bedre rekkevidde, da er det jo en nobrainer 😅

Den lader også dobbelt så raskt, men batteriteknologien i siste generasjon i3 er vel 5. generasjon fra BMW og den samme som sitter i iX1, iX3, i4 og iX 40, 50 og M60. Og der er de nok noe bedre enn VW, uten at jeg skal være for bombastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nok være enige i at i3 er en ganske opphypa bil, særlig i BMW miljøet. Jeg har kjørt mye i3, får alltid det som lånebil når en av mine fire BMWer er inne hos Bavaria for service eller annet. Jeg synes det er en forferdelig bil på alle måter, grusomme seter, hatefull sittestilling og den totale følelsen av å kjøre en jallabil. Den er lettkjørt og "snerten" i trafikken, det er posetivt. Å velge mellom ID3 eller i3 er som pest eller kolera, hadde glatt hoppet på en sånn ombygget fossilbil. e-Golf eller Peugeot e-208, for meg er det viktigst at bilen ser normal ut…spiller ingen rolle om det er grevelig eller at teknologien er dårlig på ett fossilchassi. Jeg skal føle meg vel i bilen, en sånn bil som dette kjøper man kun for å dure rundt i nærmiljøet uansett og da spiller rekkevidde og i hvilken ende drivhjulene sitter ingen rolle.

Har kikka litt på sånne elbiler, kona har lagt litt press på meg for å finne en mindre og mer praktisk bil. Kikka mest på e-Golf da jeg synes det er en flott bil. Men så gjorde jeg som jeg ofte gjør, kjøper det jeg har lyst på og da ble det en E87 130i 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID.3 lader nok raskere enn i3 også i tillegg til en god del bedre rekkevidde. Så alle tall foruten vekt og aks er i favør ID.3. i3 har 50kWt mens ID.3 litt over 100. Egentlig skulle BMW hatt en elektrisk 1-serie, det hadde vært bedre å sammenligne ID.3 med faktisk. Så hvorfor skal en likevel velge i3 når alt veier imot? i3 er i3 på en måte :lol: 

Her er forøvrig NAFs ladetest:

62D3719E-C659-4E86-896D-0B2F58018753.thumb.png.7122bf7323c7e94a27c5e4d55be46f53.png3DE0BB33-AEC2-4373-9678-08323885E88E.thumb.jpeg.93a18db4ffd74a5ae68dd719e047a461.jpeg
 

Edit: En kan og burde også lese seg opp på materialvalg i i3. Altså karosseri.  :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutt og fortsatt langt fra fullt batteri, trodde det var å lade litt mens man hadde tissepause jeg når man var på tur😜🙃

Ja i3 er vel i3😅 ser og at nypris på id3 er på 4-500.000 

 

Men brukt er dem ikke så langt unna i3.. 

Satt selv og tenkte på hvor god bil en 1serie med elektrisk drift ville vert. Liker godt f20 lci, en slik med 350km rekkevidde hadde vert ypperlig pendlebil. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen Ja, F20 er virkelig moro å ratte og som LCI er de kjempefin å se til også :)  En 1-serie i elektrisk utførelse hadde nok slått godt an og det er som sagt det jeg tror er det mest riktige å sammenligne ID.3 mot, hadde det bare vært en realitet. Og siden det ikke er realitet er det naturlig st i3 får kjørt seg. Ettersom jeg leser kommer i1 og i2 i forbindelse med Neue Klasse, men først i ‘27 og ‘28. https://www.bmwblog.com/2022/09/17/bmw-i1-and-i2/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...