laffe Skrevet Søndag kl. 20:42 Skrevet Søndag kl. 20:42 Er det lov å heie på at denne forblir med orginal chrome grill og uten leppe? 🙈 Eystein Ose, Snagg30 og fupsaker reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet Tirsdag kl. 19:48 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 19:48 (endret) På 8.3.2026 den 21.42, laffe skrev: Er det lov å heie på at denne forblir med orginal chrome grill og uten leppe? 🙈 Er nok mange som gjør det 😅 Jeg har alltid vært bestemt på at bilen ikke trenger hverken frontleppe eller m5 grill. Og har alltid likt chrome nyrer ( på eldre Bmw ) Men jeg kom over en tråd her på forumet, og ble forelsket😅 Synes fronten på g3x er litt "tam". Men dette gjorde det lille ekstra. Blir og lakke frontleppen på samme viset. Nå kom der ny leppe i posten igår som var omtrent like dårlig.. Han som sender klarer ikke pakke den inn så den blir avstiva. Men gjør ett forsøk imorgen på og varme opp med varmepistol og se om jeg får retta den opp. Krever også litt sliping for og få passform 100%. Kunne ikke vere dårligere enn @papertiger så ble en rask polering og ett lag Fusso i dørkarmer, sammen med Fenice sin quick detailer på skinnet. Er nå snart 1 år og 15.000 km siden det ble renset med colorlock skinnrens og sealer. Og det holder seg fortsatt bra fargemessig. ( bilde tatt mens Fussoen ligger og venter på buffing 😅 ) Kjøpte en slik sammen med original flikklakk og gikk over x antall steinsprut. Fantastisk sak selvom den tettet seg litt vel raskt med tjukk original Bmwpensel lakk, men null gris vs og stå med penselen hvor like mye av lakken treffer utsiden av steinspruten Ferdig polert og vokset Nye skilt ligger klare 😊 Trenger også nye emblemer, er her noen som har tips til uoriginale som er testa og ser og passer godt? Originale er unødig dyre, og kvaliteten dessverre ikke mye og skryte av.. Endret Tirsdag kl. 19:49 av Skulebollen laffe, Saltkjelen, Lars S og 7 andre reagerte på dette 10
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 20:32 Skrevet Tirsdag kl. 20:32 Dette blir bra 😊 Bilen blir kjempefin nå kan jeg tenke meg . Den pennen der kunne tenkt meg og kan jeg spørre hvor du fikk fatt på en sånn ? Er noe eget når man går all in rundt forbi med polering og shine . Tidkrevende og kjedelig enkelte plasser ?Oh yes men det betaler seg når man ser resultatene😊. Du er flink til å holde bilparken din fin .🙌
GtiGtr Skrevet Tirsdag kl. 20:40 Skrevet Tirsdag kl. 20:40 5 minutter siden, sveigis skrev: Den pennen der kunne tenkt meg og kan jeg spørre hvor du fikk fatt på en sånn ? 50- 70kr på Temu for slik fylle penn. 0,5mm er litt tynn, hadde valgt 0,7-0,8 for flikking. Iallefall med Volvo-lakk som eg flikker med 🙋♂️ sveigis og fupsaker reagerte på dette 1 1
Skulebollen Skrevet Tirsdag kl. 20:53 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 20:53 https://www.gsbildeler.no/verkstedmateriell/bilpleie/glass/kingart_fine_line_painting_pen_lakkpaforingsverktoy__7140454?oq=Lakk penn Jeg kjøpte den med GS og betalte tydeligvis dobbel pris iforhold til @GtiGtr, som tydeligvis ikke føler for og dele noe form for nyttig informasjon til meg igjennom vår daglige kontakt 🤔 Kunne nok absolutt våre en fordel med litt tykkere hull for og slippe at lakken tetter seg. fupsaker, Snagg30 og GtiGtr reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 21:01 Skrevet Tirsdag kl. 21:01 16 minutter siden, GtiGtr skrev: 50- 70kr på Temu for slik fylle penn. 0,5mm er litt tynn, hadde valgt 0,7-0,8 for flikking. Iallefall med Volvo-lakk som eg flikker med 🙋♂️ Takk for tips 😊 5 minutter siden, Skulebollen skrev: https://www.gsbildeler.no/verkstedmateriell/bilpleie/glass/kingart_fine_line_painting_pen_lakkpaforingsverktoy__7140454?oq=Lakk penn Jeg kjøpte den med GS og betalte tydeligvis dobbel pris iforhold til @GtiGtr, som tydeligvis ikke føler for og dele noe form for nyttig informasjon til meg igjennom vår daglige kontakt 🤔 Kunne nok absolutt våre en fordel med litt tykkere hull for og slippe at lakken tetter seg. Huff 😅,ja er ikke alltid man får informasjon selv av de nærmeste til og med 😅 Uansett sånn må jeg ha da den så kjekk ut .
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 08:30 Skrevet Onsdag kl. 08:30 7 timer siden, Heik80 skrev: Eg bruker tannpirker funke fjell det og 😅 Samme her, har gjort det i alle år med forbausende bra resultat med litt tålmodighet og stødig hånd. Prøvde den fyllepennen jeg også, min erfaring er at det bare er noe fjas som tetta seg.
sveigis Skrevet Onsdag kl. 08:39 Skrevet Onsdag kl. 08:39 7 timer siden, Heik80 skrev: Eg bruker tannpirker funke fjell det og 😅 Gjort det jeg og i alle år men tenkte på om dette var like greit og ikke minst gøy å teste 😊
Skulebollen Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Deler er endelig levert til lakk. Fikk ny frontleppe, like dårlig pakket og med like dårlig passform.. Med varmepistol og sliping av innsiden av leppa ble det faktisk innafor til slutt. Grunnen til at fronten blir lakkert, tydelig at forrige eier har pushet mye på bilene forran😅 Kan jo som en liten sidenotis informere om hvor jævlig lei jeg er av og kjøpe bil av østlendinger.. Siden jeg bur langt unna kjøper jeg biler usett, og stoler på folk. Men jeg blir like overrasket og skuffet nesten hver gang bilen blir kjøpt på østlandet, der er jo alt "strøkent" og veldig bra. Jeg har vurdert salg av bilen ett par ganger siden kjøp, og har informert samtlige interesserte om at fronten Må lakkes for at bilen skal se ok ut utvendig.. Jeg har aldri sett så mye steinsprut i front av en bil med edruelig km.stand.. Likevel fikk jeg beskjed om at bilen var hel og pen, med noe slitasje på sideskjørt og bl.a En(!) steinsprut på a stolpe... Ellers var aktive flapsa flasset. Dette er vel ganske standard på disse. Men ikke nevnt ett ord om dette heller. Siden jeg nå grubler på m5 grill med doble riller så ble disse demontert, enkel og grei sak. Blir det original grill så blir disse lakkert og montert sammen igjen. Spent på om jeg får opp tempen i bilen neste vinter😅 Baksiden Fjernet Motor blir plassert tilbake slik at jeg slipper feilkoder. Ganske komisk at mange bare monterer ny grill med doble riller uten og fjerne disse flapsa, slik at det ikke stemmer overens. Evt. Koder dem åpne hele tiden slik at stagene står i mellom rillene på nyrene 🥴 K.F og Lars S reagerte på dette 2
Lars S Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fått meg ett par steinsprut i M3en jeg også, enda den har stått inne nesten hele vinteren. Skulle lagt PPF med det samme… har kjøpt dette våtslipesettet på thansen med pussepapir fra 1500-5000 finhet. Tenkte å prøve det på en jeg har i frontfanger med etterfølgende polering.
*MrB* Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 hours ago, Lars S said: Fått meg ett par steinsprut i M3en jeg også, enda den har stått inne nesten hele vinteren. Skulle lagt PPF med det samme… har kjøpt dette våtslipesettet på thansen med pussepapir fra 1500-5000 finhet. Tenkte å prøve det på en jeg har i frontfanger med etterfølgende polering. Det der funker helt gull. Legg i lakk med en tannpirker, og stryk gjerne over med en sånn myk fugesparkelsak i gummi etterpå, så pusser du over med disse før du polerer tilslutt. Det blir minst 80% (altså du må svært nær med øynene for å se noe) om du er litt tålmodig med stegene. Den pennen som Skulebollen brukte krever veldig tynn lakk. Blir litt styr, selv om den gir bra resultat og søler minimalt. Lars S reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Lakken på G30/31 er veldig tynn synes jeg, jeg tror aldri jeg har hatt en bil som så lett har fått steinsprut. Når jeg kjøpte min 540d så var den gått 50 000 km i sør Sverige, den var helt peppra i fronten av steinsprut. Og han som hadde den bilen før meg var 75 år gammel så tviler på at han har kjørt og pressa i hekken på andre biler. Så jeg tror ikke dette er noe isolert østlands problem men snarere henger sammen med motorveikjøring i Skandinavisk klima. Bruk av piggdekk, strøing med sand og grus og all den andre dritten som ligger på veiene hiver opp mye som vil gi steinsprut. G05 X5 helt motsatt faktisk, denne synes jeg har veldig tykk lakk som er svært motstandsdyktig for riper og steinsprut. Selv om jeg bruker bilen på akkurat samme måte som jeg gjorde med G30en så har jeg ikke fått i nærheten av samme mengde steinsprut. Tror jeg bare har to eller tre som jeg vet om, mens på G30en på samme kjørelengde sikkert hadde ett 20 talls små merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå