Skulebollen Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 @Fredrik 90 Taktrekket hang nede ved kjøp, så dette ble opplyst om fra selger ved første telefonsamtale 😊 Er nok uten tvil en mandagsbil ja.. Og det ser ut til og aldri ta slutt heller 🥲 G serien har da sine kjente feil og mangler dessverre. Luftsystemet er og forblir elendig. Samme er kvaliteten på plasten i front, hvor alt flasser eller blir lilla.
E.C. Skrevet August 12 Skrevet August 12 Interessant å se at de på G31 har valgt å gå for presenning i stedet for gode harde plater som man hadde på E61. 🥴 sveigis reagerte på dette 1
papertiger Skrevet August 13 Skrevet August 13 Er dette en tidlig modell av G31? de første kom vel våren 2017?
Skulebollen Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 Denne er vel produsert godt uti 2018 tror jeg
Saltkjelen Skrevet August 13 Skrevet August 13 9 timer siden, E.C. skrev: Interessant å se at de på G31 har valgt å gå for presenning i stedet for gode harde plater som man hadde på E61. 🥴 Alle BMW med panoramatak og de aller fleste nye med soltak (med unntak av G30) har "duk/presenning" i stedet for de tykke, polstrede platene. Det er synd BMW har gått for denne løsningen, for vi snakker om både varmetap på vinteren og varmeinnslipp på sommeren. 17 minutter siden, Skulebollen skrev: Denne er vel produsert godt uti 2018 tror jeg Er vel faktisk en av de første G31 dette.
Skulebollen Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 52 minutter siden, Saltkjelen skrev: Alle BMW med panoramatak og de aller fleste nye med soltak (med unntak av G30) har "duk/presenning" i stedet for de tykke, polstrede platene. Det er synd BMW har gått for denne løsningen, for vi snakker om både varmetap på vinteren og varmeinnslipp på sommeren. Er vel faktisk en av de første G31 dette. Aha, tenkte sikkert på 1 gangs reg i Norge jeg da🤔
Skulebollen Skrevet August 28 Forfatter Skrevet August 28 Som flere gjerne har fått med seg så datt bilen ned igjen nok en gang.. Denne gangen på begge sider. Etter demontering, trykktesting av belger osv. Fant jeg ut det måtte vere en overtrykksventil som lugget. Demonterte ventilen uten og se noe galt, men gamblet på at den var gåen og bestilte ny Tragisk men ett syn man tydeligvis må venne seg til🙃 funnet fram luftkompressor Siden det tydeligvis er normalt med fukt i kompressor, kan medføre slike ting så demonterte jeg og sjekket "tørkekulene". Her var alt strøkent og tørt. ( kulene tømt ut ) Mens bilen hang på bukk byttet jeg samtidig Casterstag og styrestag. Kjøpte lemførder stag fra Autodoc til 1/4 del av originale fra GS. Reagerte på hvor like disse såg ut, og med nermere sjekk viste det seg at dei originale også er lemførder. Man ser tydelig at der BMW logoen skal stå er det skrapet bort på lemførder sine, ellers identiske med nr. Osv. Originalt Lemførder byttet også styrestag Originale casterstag var dessverre i god stand, så dette utgjorde ingen forskjell i risting ved nedbremsing. Så da er det nye frembremser next. Trøsten var at bytte av overtrykksventil til 500 kr. Fikset luftproblemet, og bilen var oppe og gå igjen etter ett par dager.. laffe, E.C., sveigis og 5 andre reagerte på dette 8
laffe Skrevet August 28 Skrevet August 28 Er litt spent på når denne tråden endrer navn fra "Endelig tilbake med BMW som bruksbil" til "Endelig ferdig med BMW som bruksbil" 😅 papertiger, Werther, Eystein Ose og 8 andre reagerte på dette 1 10
sveigis Skrevet August 28 Skrevet August 28 12 minutter siden, laffe skrev: Er litt spent på når denne tråden endrer navn fra "Endelig tilbake med BMW som bruksbil" til "Endelig ferdig med BMW som bruksbil" 😅 Det tror jeg kan skje fort her gitt 😅. Uansett så ser det nå ut som @Skulebollen har kontrollen her og får ting iorden .😊 Skulebollen og laffe reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet August 31 Forfatter Skrevet August 31 Ristingen i bilen ble ikke bedre med nye casterstag, da gjenstår vel kun skiver og klosser. Tenker Zimmerman skiver og Textar klosser. Men ser autodoc har zimmerman skiver for både 30 og 36mm tykke skiver.. Er her noen som klarer finne ut hvilken tykkelse jeg har så jeg slipper skru av hjulet og måle 😇? Har originale M sport bremser
Saltkjelen Skrevet August 31 Skrevet August 31 Det er 36mm som kommer opp på ditt VIN. Skulebollen reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet August 31 Skrevet August 31 2 timer siden, Skulebollen skrev: Ristingen i bilen ble ikke bedre med nye casterstag, da gjenstår vel kun skiver og klosser. Tenker Zimmerman skiver og Textar klosser. Men ser autodoc har zimmerman skiver for både 30 og 36mm tykke skiver.. Er her noen som klarer finne ut hvilken tykkelse jeg har så jeg slipper skru av hjulet og måle 😇? Har originale M sport bremser Husk å legg i handlekorg og vent i ei veke så du ser hvilken dag dei er billigast. Autodoc er merkelige på både "veil pris" og rabatter.
Skulebollen Skrevet September 8 Forfatter Skrevet September 8 (endret) Caben blir flittig brukt for tiden ( tar tydeligvis kun bilder når taket er oppe😆 ) Viser seg dog at den har blitt brukt ekstremt lite siden kjøp, så ligger derfor ute hos Formula. Alt for dyr garasjepynt. Blir den ikke solgt prioriterer jeg en europatur til våren😊 https://www.finn.no/mobility/item/425069417 Endret September 8 av Skulebollen Dusy, Fahad, StigJ og 8 andre reagerte på dette 10 1
skoglund Skrevet September 8 Skrevet September 8 43 minutter siden, Skulebollen skrev: Caben blir flittig brukt for tiden ( tar tydeligvis kun bilder når taket er oppe😆 ) Viser seg dog at den har blitt brukt ekstremt lite siden kjøp, så ligger derfor ute hos Formula. Alt for dyr garasjepynt. Blir den ikke solgt prioriterer jeg en europatur til våren😊 https://www.finn.no/mobility/item/425069417 Feit bil , har feeling av jo grommer og dyrere disse bilen våre blir, jo mindre brukte blir de også. Men må jo være en syk opplevelse å kunne benytte en slik bil når man vill. BTW , om du ikke vill røpe det så er det ok, men hva er forsikring i året på slik bil?
Eystein Ose Skrevet September 9 Skrevet September 9 Synnes du bør holde deg til planen om å kjøre 300km/t toppløs før salg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå