Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

Fikk aldri min e61 under 0.80 jeg. Prøvde å bytte EGR-termostat, gikk noe ned men det var ikke mye. E53 ligger stødig på rundt 0.90 :P

 

edit: forrige 525d e39 jeg hadde lå på 0.58 mellom Tønsberg og Sandnes  :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenkte jeg å få bestilt nye sommerdekk til 19" felgene i dim 235/40r19.

Valget står mellom 3 stk, michelin ps4s, falken fk510 og goodyear Assymetric 5.

Hva mener folket?

Pris er ikke så viktig for meg når det gjelder dekk. Det vikitgste er komfort, støy og at dekket beholder egenskapene sine ettersom det slites. 

Jeg har ikke erfaring med pilot sport 4s, men det skal jo være mer sportslig orientert. 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pilotsport 4s i 19 på m5 og det føles my faster og mer presist en falken fk510 som jeg også har kjørt endel med, falken er jo veldig fine når det kommer til støy og komfår men vil ikke si michelin er noe dårligere der.  Michelin er også mye mer slitesterkt en falken noe jeg også har erfaring med, når det er sagt så er hankook evo s1 noe mitt imellom. men har du råd til michelin så er det ikke noen tvil, da har du gode dekk noen sesonger.

 

vil også poengtere at @turbojugen her inne har meget god pris på michelin og samtidig rask levering.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å anbefale PS4S, har de på Gran Coupéen i 19" versjon, 225/40 og 255/35. Bra på støy (men selvsagt dårlige i forhold til Michelin Xi3 i 18" som jeg byttet til 😛 ), gode egenskaper i sving og på våt vei, sporer ikke. Og Michelin har ord på seg for å vare lenge samt holde egenskapene sine levetiden ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for inputs :)

ja det er like delt mellom ps4s og fk510 blandt dere som hos meg selv. Jeg har gitt tips i andre dekktråder og har ikke vært i tvil; ps4s. Men når jeg skal velge selv så er det ikke like lett 😅 trenger man prestandaen på ps4s på en e61 touring? Når jeg sikkert vil sette mer pris på komforten i fk510?

holdbarheten på michelin og dekkets kvaliteter stiller høyt, men mulig man heller skulle gå for primacy4 istedenfor ps4s? Samtidig frister det med tur til nurburgring og da vil man ikke ha økodekk rundt der 😅 jeg sliter med døll styrefeedback på e61, og der er nok ps4s med på å gi bedre styrefølelse. I videoen under, nevnes fk510 som et kjempebra allround dekk for sportslige touringbiler (som 5 serie) men at det mangler litt på styrefølelse og skarphet. Så det fremmer ikke saken om å få en e61 som styrer bedre. Samtidig sliter jeg med at jeg kjenner hver minste ujevnhet i bilen. Føles som å kjøre med dårlige coilovers, så mer komfort er ønskelig. Og der er fk510 best... mange valg og vurderinger ser du.... 🤔

 

Sitter å ser på disse videoene. Veldig informative, men de mangler info om dekkenes egenskaper på norsk asfalt.

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Hva med Pilot Sport 4 som en mellomvei? Jeg kjøpte Sport 4S fordi det var det eneste non-runflat-dekket i stjernemerket utgave i den dimensjonen.

Derfor har jeg 4 dekk i lik dim, for å slippe stjernemerking :) Etter hva jeg har lest så vil da vanlig ps4 og fk510 stå nokså likt på egenskaper. Det koker da ned til pris og holdbarhet. Ps4/ps4s har klart den mest vellykkede dekksiden designmessig, det teller også en del for meg :)

ps4s står vel egentlig som en favoritt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ikke pris så enormt stor rolle hadde jeg definitivt gått for PS4S. Har kjørt med PSS siden 2011 og erstattet de med PS4S da det kom. Vært storfornøyd med begge. Pene dekksider har de også. Teller faktisk en del.

Jeg kjipet ut nettopp pga pris da jeg skulle ha nye til brukisen som bare tusler frem og tilbake til jobb. Der valgte jeg Falken FK510. Erstattet da Michelin PSS. Veldig fornøyd med de også. Men mindre pene dekksider :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...