danskiii Skrevet Mai 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2022 Bilen står mye ubrukt for tiden men småting skjer da i ny og ne Tatt inn rattet, det var på tide det fikk seg en gjennomgang. Skinnet er 45 år gammelt og liker verken varme eller kulde lengre. Tiltak må til! Som man lett kan de så er det godt slitt. Tok frem en kniv og skar opp gamme sting. Skinnet var stiv, tynnslitt og hardt. Ville heller knekke en å bøye seg. Rattet var også helt forferdelig skittent under. Naaaasty! Men det kom seg godt etter en vask med mild grønnsåpe! Så er sy prosessen godt i gang, mangler bare en tredjedel nå så er vi i mål. Hadde dessverre akuratt for lite tråd til å bli ferdig men satser på jeg kan få det på plass snart. Må bare få tak i identisk slik det ikke viser forskjell Må gi en stor takk til Pawel for å hjelpe med å skaffe skinn! Olaandref, Rune-K, Bimmerlorris og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mai 31, 2022 Share Skrevet Mai 31, 2022 Imponerende, du har mange talenter. liffi og danskiii reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mai 31, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2022 7 hours ago, Rune-K said: Imponerende, du har mange talenter. Nå ja, ikke redd for å prøve meg frem ihvertfall Gøy å kunne si en har gjort ditt og datt selv Mortenej reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2022 Har enda ikke fått tak i ny tråd til rattet dessverre så bilen er enda uten styring. Men eller så er det handlet inn til ny forstilling. Blir oppgradert til facelift forstilling for bedre stabilitet under kjøring. Dette skal blåses og pulverlakkeres før montering, så enda litt opp og frem. Det er handlet inn Airlift senk også, så endelig kan man kanskje får rett stuk 🥹 Too be continued 😊 Pal Ostgard, sveigis og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2022 Airlift ankommet Det kom et brukt sett på finn som jeg fikk kjøpt plutselig. Dempere var meldt at var sødelagt og måtte byttes men er dessverre litt utenom så får se når det blir montering. Skjer også litt med recaro setene for tiden, kan bli spennende! Ellers så står bilen pent parkert, uten ratt og uten førersete 😅 Marius2002, Skulebollen, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juni 19, 2022 Share Skrevet Juni 19, 2022 Ser eg må intensivera bimmers-aktiviteten min, for her e da mykje snadder 😁 danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2022 1 minute ago, RF91 said: Ser eg må intensivera bimmers-aktiviteten min, for her e da mykje snadder 😁 Hehe ikke så aktiv selv lengre, men nå skjer det vel litt her og der fremover Førerstol er hallveis ferdig fupsaker, Magnus., Orjan og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 19, 2022 Share Skrevet Juni 19, 2022 Det blir jaggu tøft med de stolene ja😊😊. Morro tråd dette å følge . danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2022 3 hours ago, sveigis said: Det blir jaggu tøft med de stolene ja😊😊. Morro tråd dette å følge . Det blir litt likere det originale interiøret som var grønt også, samt ble litt mer klassisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 20, 2022 Share Skrevet Juni 20, 2022 Blir nok tøft med stolene danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2022 12 hours ago, Skulebollen said: Blir nok tøft med stolene Det tror jeg også! men må gjøre noe med resten av interiøret igjen også da, må jo matche litt bedre 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2022 Ellers så har jeg fått tatt en kikk på fjørbeina jeg fikk tilsendt og lagt merke til at lager har rotert på spindel og gravd seg inn. Jeg tenker disse er ikke brukende lengre men er ingen urimelig kar så om noen har råd så tar jeg imot det. Kan jeg bruke disse eller må jeg finne nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 21, 2022 Share Skrevet Juni 21, 2022 Du kan ikke bruke de uten og gjøre noe med de. Du vil aldri få strammet lagrene ordentlig. Det hendte vi fikk inn biler når jeg jobbet som høgger der lagrene hadde gnagd for lenge på tappen. Det hadde gått så langt at tappen hadde knekt. Om det går an å legge på metall for siden og dreie de aner jeg ikke. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2022 1 hour ago, Rune-K said: Du kan ikke bruke de uten og gjøre noe med de. Du vil aldri få strammet lagrene ordentlig. Det hendte vi fikk inn biler når jeg jobbet som høgger der lagrene hadde gnagd for lenge på tappen. Det hadde gått så langt at tappen hadde knekt. Om det går an å legge på metall for siden og dreie de aner jeg ikke. Håpte du skulle spille inn her Rune Ja har gitt beskjed til selger at jeg ikke kan bruke dem og at jeg gjerne vil ha dekket en andel ihvertfall av noen brukte. Men tenkte om noen hadde gode ideer så kunne jeg hjelpes der også takker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pal Ostgard Skrevet Juni 21, 2022 Share Skrevet Juni 21, 2022 (endret) Du må enten legge på sveis og dreie ned,eller så må du dreie ned for så å presse på en hylse med riktig ytterdiameter. edit-Ser det blir vanskelig å presse på hylse grunnet diameteren på gjengepartiet😛 Endret Juni 21, 2022 av Pal Ostgard danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå