Gå til innhold

Hvilket BMW originalt utstyr gir deg mest glede ?


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Evopower skrev:

Quaife diff ja? Hvilke bmwer får dette levert fra fabrikk? 

Jeg har jo erfaring med diffsperrer, men da ettermontert i løpsbiler. Vet jeg har hørt snakk om at man kan bestille sperr, men har ikke undersøkt mer.

Jeg tenker nå på alle biler utenom M2, M3, M5 osv

Nå er ikke det noe man kan bestille fra fabrikk, ei heller må ordne med ettermontering selv. Så den er litt vell på kanten i denne tråden. Men er desidert veldig deilig å ha, spesielt nå på vinteren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ahj skrev:

Nå er ikke det noe man kan bestille fra fabrikk, ei heller må ordne med ettermontering selv. Så den er litt vell på kanten i denne tråden. Men er desidert veldig deilig å ha, spesielt nå på vinteren. :) 

Ok, da skjønner jeg :P siden tråden heter "originalmontert utstyr"..hehe litt på kanten men ok. Alle bmwer skulle hatt sperr spør du meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rune-K skrev:

Det må bli tempomaten. Dette gjelder begge bilene min. Høres kanskje rart ut med cruisekontroll i Z4 men den er utrolig nyttig.

Jeg monterte cruisecontrol i Z4en min rimelig kjapt. Fant fort ut at dette er en nødvendighet når jeg kjører til og fra østlandet de maks to gangene i året jeg er der :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig setter jeg uhorvelig stor pris på soltak. Det er mye mer trivelig både natt og dag når jeg kan titte opp på stjernene mens man koser seg bak rattet. Mulig jeg er litt miljøskadet etter å ha eid 3 stk MX-5, men også min førstebil hadde soltak (med sveiv), så det gir skikkelig godfølelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si jeg savner soltaket jeg hadde i 1-serien (eneste bilen jeg har hatt med dette), synes hele kupeen blir triveligere med en gang.

Når det gjelder cruise-kontroll er dette noe jeg aldri har klart å bruke. Har hatt det på alle BMW-ene, men tror jeg kan telle på en fing de gangene den har vært i bruk. Selv på turer med eviglange motorveier klarer jeg meg fint uten. :) Klarer liksom ikke å gjøre noe fornuftig med høyrefoten med denne aktivert, så da ender den tilbake der den hører hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Når det gjelder cruise-kontroll er dette noe jeg aldri har klart å bruke. Har hatt det på alle BMW-ene, men tror jeg kan telle på en fing de gangene den har vært i bruk. Selv på turer med eviglange motorveier klarer jeg meg fint uten. :) Klarer liksom ikke å gjøre noe fornuftig med høyrefoten med denne aktivert, så da ender den tilbake der den hører hjemme. :)

Hvis jeg skal ligge og cruise i jevn hastighet på motorveien synes jeg det er mye deiligere å kunne ha foten litt fritt framfor å måtte holde samme jevne gassen konstant. Dessuten har jeg (og sikkert flere) en tendens til å gi bittelitt mer gass en det som trengs for å holde bilen i en spesifikk hastighet uten at det nødvendigvis merkes så fort, så med CC slapper forbruket også av litt mer har jeg merket, da bilen selv vet nøyaktig hvor mye som trengs. Om det så er lite så hjelper det på når man er på lang tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at det veldig ofte gis opp hos meg mtp CC-bruk når jeg kjører i den typisk norske motorveitrafikken hvor ingen klarer å holde normal hastighet, ja. Folk som ligger i 110, også plutselig 90, også opp til 100 etc. Da må jeg av med CC, gasse opp/ned, på igjen, av igjen.. Hadde gjort seg med adaptivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC-bruk på motorveier i Oslo/Akershus/Østfold er bortkastet ja. Går 45 sekunder før man må justere hastigheten, så det ender med at CCen blir et unødvendig stressmoment.  Jeg bruker den kun på strekningen Gøteborg-København...På Autobahn er også CC bortkastet pga manglende trafikkflyt.

Det artige med adaptiv CC er at man ender opp med at haugevis av folk blir utålmodige og legger seg inn foran sjåføren som bruker dette. Ser stadig vekk i Oslo-trafikken "smartinger" med adaptiv som lager unødvendig stor avstand, og det fylles opp av folk som meg som kjører forbi eller legger seg inn foran og tetter opp køen enda mer.  Så det er veldig begrenset hvor effektiv denne er i praksis i områder med tett trafikk.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsseter (alltid en fornøyelse å komme tilbake til disse stolene etter turer i andre biler)

Sort taktrekk (gjør interiøret herlig mørkt og et snev av eksklusivitet)

Comfort access (fordi jeg ikke visste hvor mye jeg kom til å sette pris på det før vi fikk en bil uten)

Måtte legge til en ting som begge bilene våre heldigvis har, og som jeg aldri kommer til å kjøpe en BMW uten: lyspakke. Utrolig hvilken effekt dette gir, spesielt ved opplåsning i mørket.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27. januar 2017 at 21.01, Werther skrev:

Det artige med adaptiv CC er at man ender opp med at haugevis av folk blir utålmodige og legger seg inn foran sjåføren som bruker dette. Ser stadig vekk i Oslo-trafikken "smartinger" med adaptiv som lager unødvendig stor avstand, og det fylles opp av folk som meg som kjører forbi eller legger seg inn foran og tetter opp køen enda mer.

Det er da det er greit men slik aktiv cruise hvor man kan justere ned avstanden til bilen foran, slik at bilen følger bilen foran ganske tett. Da er det ikke plass til dere og skal presse dere inn alle veier, og man utnytter plassen køen mer effektivt :) Ute på åpen motorvei så justerer man opp avstanden til bilen foran igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...