Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet meg nye (brukte) vinterhjul. :D  Style 351 M-felger opprinnelig fra F10 og er 110% strøkne da de kommer rett fra pulverlakkering. Grå metallic farge som er nesten lik som bilen, ble sjukt bra om jeg skal si det selv. Elendig vær ute, men her kommer noen foreløpige bilder hvertfall. :) 

Nesten så man ikke vil bytte til sommerhjula når den tid kommer. 😛 

 

35-felger3.jpg

351-felger1b.jpg

351-felger2.jpg

351-felger4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke alle synes dette er kult da, så de kan bare scrolle videre 😄, men jeg synes dette ble akkurat passe med putring og gurgling uten å ta helt av, og liker at det både er rasp og samtidig dyp lyd (hvis du hører med hodetelefoner eller noe og ikke bare en laptop). Dette er da downpipe med sportskat (200cel), og resten av anlegget relativt åpen.

 

EDIT: Slang videoen på youtube, litt enklere å se :)

 

 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 22.08, papertiger skrev:

Kanonbra, såg utrolig bra ut! Fikk du kjøpt de ferdig med korrekt F30-dimensjon?

Takk! Veldig fornøyd selv. :D 

Disse er originalt fra en F10 men så pusset opp og pulverlakkert. De har mao original F10 dimensjon (ET33 foran og ET44 bak). Men det er ikke så langt fra original F30 dim. BBS-felgene mine er ET35 foran og ET40 bak. Så det fungerer fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, macrorain skrev:

Takk! Veldig fornøyd selv. :D 

Disse er originalt fra en F10 men så pusset opp og pulverlakkert. De har mao original F10 dimensjon (ET33 foran og ET44 bak). Men det er ikke så langt fra original F30 dim. BBS-felgene mine er ET35 foran og ET40 bak. Så det fungerer fint. :) 

Jeg tenkte mer på dekkene i og med at du hadde 17" vinterdekk før - måtte du kjøpe nye dekk i F3x dimensjon (225 og 255?) eller hadde de stått på en F3x før?

Style 351 passet egentlig utrolig bra på F3x karosseriet, spesielt når de ble lakkert i den fargen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg tenkte mer på dekkene i og med at du hadde 17" vinterdekk før - måtte du kjøpe nye dekk i F3x dimensjon (225 og 255?) eller hadde de stått på en F3x før?

Style 351 passet egentlig utrolig bra på F3x karosseriet, spesielt når de ble lakkert i den fargen der. 

Aha, ja dekkene var litt mer stress. Det satt 245/40R19 på alle fire. Det gikk akkurat bak, men foran subber det litt i fremkant, så skal bytte til 235/40R19 foran til uken. Det er det samme som jeg har på sommerhjulene, men siden dette er vinterdekk så kommer det nok ikke til å være så mye å gå på (er ca 1cm klaring mot innerskjerm på sommerhjulene). Satser på at det går akkurat. :D  Hvis bilen ikke hadde vært senket så hadde det nok gått greit både foran og bak.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå over på "offisiell" OTS Stage 2 map, så har vært ute og forsøkt å logge litt for å se hvordan bilen reagerer. Ser relativt bra ut, litt vrient å få til med vinterdekk for det er ikke så lett å få grep. Target boost varierer jo litt med vær og temperatur, ser ut til å ligge på 17-18psi med dagens værforhold. Lå på rundt 20psi sommerstid med det forrige mappet.

http://www.bootmod3.net/log?id=5e5107a5d10b4377fa625dce

http://www.bootmod3.net/log?id=5e5107a5c090c6505e94e79b

 

Remappen justerer også sportsdisplayet, så det går nå til 400hk og 640nm. Ser jo litt tøffere ut. 😛 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en nærmere titt har jeg to litt interessante overboost events, en i hver logg. 
Rundt timestamp 304 i den første og 90 i den andre. 

Begge disse skjer når bilen river løs og begynner å spinne, og traction control slår inn. Throttle ligger på 100 (jeg har mao gassen i bånn), men turtallet synker, så antispinn kutter effekt, men tydeligvis på en slik måte at turboen spinner fritt og jeg overbooster. 🤔 Lurer på om det er by design eller hva som skjer. Har sendt loggene til PTF. 

EDIT: Begge tilfellene er forøvrig ca samme situasjon, et sted mellom 90-100km/t rett frem på tørr firefelts vei, ved ca 6000rpm i 3.gir. Riktignok vinterhjul og bare 7 grader varmt, men 245 brede dekk da. Så litt moment ute og går :) 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...