Lars89 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Jeg har vært veldig fornøyd med begge merkene (dog 4S/Sport contact 7). Noe å tenke på med Michelin er at de råtner/sprekker etter få år så er det en bil som blir lite kjørt er det nok lurest med et annet merke. Reef89 reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Verdt å sjekke ut Goodyear sine også, de kjører som regel en cashback kampanje hos en del forhandlere på vårparten. Maks cashback er 1000 kr for 4stk 20" dekk. Jeg fikk igjen det når jeg kjøpte nye dekk til i3'en. Har Goodyear Asymmetric på F11'en i 19" mixed, og er veldig fornøyd med de, både støy og komfort. Non-RFT selvsagt. Har også vært kjempefornøyd med Michelin sine PS4S dekk, hadde 2 sett av de på 4-serien. Varte lenge, og ekstremt grep i de. Men passer bedre på en mindre og mer sportslig bil enn en luksusslede som 7-serien. Endret 13 timer siden av papertiger fupsaker og Reef89 reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Kjører stort sett bare Falken på alle biler. FK520 på sommer. Prisgunstig og meget godt dekk. Min lokale sjappe selger de for ca 2100,-/stk i 245/45-18. Datomerking hadde jeg ikke stresset for mye med. Ubrukte dekk som lagres rett forringes ikke før de kommer på bil uansett. Finner du billige dekk (pga dato) hos f.eks. GS så hadde jeg ikke stusset et sekund. Reef89 og fupsaker reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden I stedet for i OT-tråden spør jeg her: Dekk til svigerfars EQC, 235/50R20 og 255/45R20, fått pris på Scorpion Verde fra Pirelli, ca 9300 fra Dekk365, 17k hos lokal forhandler. Selv har jeg ønsket han skal gå for Hankook iON, da de er meget gode på støy, rullemotstand og vannplaning. Men vi er åpne for mye her. Falken kan funke, Conti can fungere osv... Men det blir å kjøpe utenom bilforhandleren, slik det ser ut.
Otis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg personlig ser ingen grunn til å kjøpe noe annet enn standard dekk i sport utførelse, fra kjente leverandører. Uansett så er det veldig mye synsing mht dekk og støy. Jeg tenker uansett at man ønsker optimalt veigrep, men samtidig en avveining mot holdbarhet. Det jeg da konkluderer med er at feks R888 utgår pga holdbarhet, mens feks Continental sport contact 7 er optimalt. Problemet med "el-bil" dekk er jo at de mister andre egenskaper. Et dekk kan ikke innehav alle egenskaper, og dekkets fremste oppgave er veigrep. Men igjen, et slick dekk vil jo ikke fungere på vanlige veier, dermed ender man opp med det "beste" fra de "beste" produsentene. feks Michelin PS5, Conti SC7 osv.
mr.pingu Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 5 hours ago, *MrB* said: Kjører stort sett bare Falken på alle biler. FK520 på sommer. Prisgunstig og meget godt dekk. Min lokale sjappe selger de for ca 2100,-/stk i 245/45-18. Datomerking hadde jeg ikke stresset for mye med. Ubrukte dekk som lagres rett forringes ikke før de kommer på bil uansett. Finner du billige dekk (pga dato) hos f.eks. GS så hadde jeg ikke stusset et sekund. Jeg pleier å ha premium dekk fra Conti eller Michelin men år hadde jeg litt mindre å rute med så gikk for FK520 også. Fikk de balansert og lagt på felg rett under 10 000 i 225/45/19, så røyk girkasse og ble det tid for vinterdekk så har ikke kjørt med de. Veldig spent om jeg merker stor forskjell til våren, jeg hadde nemlig PremiumContact 6 før.
Lars89 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hvis man kjenner bilen sin godt er det mye følelser i dekk. Det som er fasit på en bil kan bli helt feil på en annen. Jeg likte M2en best på stjernemerka Michelin SS spesielt utviklet til bilen. 4S/SC7/Trofeo R stemte bare ikke på den samme måten. Mens jeg har en bekjent som mener bilen ble helt ødelagt av nye N-merka Michelin 4S da de hadde mindre styrefølelse enn godt brukte Pirelli P Zero. Men de aller fleste tenker ikke noe videre over dekk så lenge de er runde og ikke støyer uhorvelig mye.
Lars S Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er det flere som opplever at Michelin 4S kaster mye stein? det rasler hele tiden, selv på steder hvor man ikke ser at det finnes stein/grus en gang. De beste dekkene jeg har hatt er Michelin PS 4 og 5, veldig støysvake og komfortable. Ellers er GY alltid gode dekk.
Ingvaldsen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 23 minutter siden, Lars S skrev: Er det flere som opplever at Michelin 4S kaster mye stein? det rasler hele tiden, selv på steder hvor man ikke ser at det finnes stein/grus en gang. De beste dekkene jeg har hatt er Michelin PS 4 og 5, veldig støysvake og komfortable. Ellers er GY alltid gode dekk. det er nok baksiden av medaljen med alle dekk som sitter godt, de vil suge til seg alt som er så snart de er temperert mr.pingu reagerte på dette 1
Lars S Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Ser på bildet hvordan grus klistrer seg på 4S dekkene. Her er det skvettlapper og beskyttelses folie som gjelder for å spare lakken. Har hatt Conti SC6 og SC7 også, og de er bedre i forhold til dette. Endret 2 timer siden av Lars S
BMWE39turbo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Der er grunnen til at eg enda ikke ha bestilt nankang ns-2r. Selv med ppf på omtrent hele bilen, skvettlapper å tilgrisa hjulbuer, så kjenner eg på frykten for steinsprut på 1ern 😬
TurboJens Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Goodyear EfficentGrip2 er å anbefale for dei som bryr seg om rullemotstand og levetid. Komfortabelt og lett kontrollerbart dekk for familiebilen. Eg har slutta å køyre formel 1 på offentlig vei, men når eg tenke meg om så har eg hatt en tur på dei ei mørk og våt høstnatt med djevelen i helane (prøve å ta igjen en ambulanse som hadde fått forsprang). Når eg ser tilbake på kor langt eg kom på kva tid så er det i alle fall ikkje noko tvil om at dekka dei duge til litt av kvart 😂 mr.pingu reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden 27 minutes ago, TurboJens said: Goodyear EfficentGrip2 er å anbefale for dei som bryr seg om rullemotstand og levetid. Komfortabelt og lett kontrollerbart dekk for familiebilen. Eg har slutta å køyre formel 1 på offentlig vei, men når eg tenke meg om så har eg hatt en tur på dei ei mørk og våt høstnatt med djevelen i helane (prøve å ta igjen en ambulanse som hadde fått forsprang). Når eg ser tilbake på kor langt eg kom på kva tid så er det i alle fall ikkje noko tvil om at dekka dei duge til litt av kvart 😂 Har disse på i3S’en, dog ikke i versjon 2. Fungerer veldig bra. @Lars S ja jeg hadde samme opplevelse på 4S’ene jeg hadde på 4-serien. Men de var så bra ellers så såg forbi det. Ekstremt bra grep i de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå