Werther Skrevet Mai 22, 2023 Skrevet Mai 22, 2023 Hadde en E39 523iA i 2012 som hadde gått 365000km og kjørte som den skulle vært ny. Dro den på EU-kontroll og fikk den tilbake med null feil og mangler. Dundret nedover i Tyskland på toppfart og bilen var stødig som hulken med lavt forbruk. Ordentlig fin bil. Neste eier vraket den rundt 380-400.000km. Har mer enn en gang fantasert om å bytte ut E60en med en E39 528/530i, men vrient å kjøre E39 hele året nå uten at rusta tar dem. sveigis, Dusy, Fredrik og 6 andre reagerte på dette 9
opeth84 Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 (endret) Får henge meg på denne tråden her da, siden jeg har BMW'er som kvalifiserer seg til å bli nevnt her. Hentet meg en 1995 520i Executive edition sent i fjor. Ble å ta fly langt opp i nord og kjøre hjemover. Tok noen dager og 20 + timer, men bilen oppførte seg eksemplarisk foruten en "liten" bensinlekkasje på hele 20 liter etter påfyll av full tank! Forrige eier hadde visst ikke fikset tankrør på denne, så jeg fikk meg en liten skrekkopplevelse samt bilen luktet ekkel bensin en periode til jeg fikk gått over litt bak. Denne har nå i skrivende stund 301 000km og har skiftet både felger og interiør i denne nå siden den ble kjøpt. Før: Etter: Før: Etter: Neste kandidat er en 1994 525TDS kjøpt i Hornindal for noen år tilbake og fikset opp for altfor mye penger i mitt eie Denne har gått ca 310 000 - 315 000 (pixelfeil i display selvsagt). Den siste har jeg i det siste hatt litt tanker om jeg skal selge eller beholde da tanken om E28 begynner å friste mer og mer, men er ikke så enkelt å gi slipp på denne heller Endret Juni 4, 2023 av opeth84 . Marius2002, Werther og Nyheim reagerte på dette 3
opeth84 Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 På 21.1.2018 den 10.35, Ingvaldsen skrev: Min 90 mod 535i som akkurat rundet 304 000km pendler 14mil daglig så her blir det mye mer ettervert Bruker du denne fortsatt som pendlebil? Denne bruker vel litt drivstoff selv på langkjøring? Nydelig bil forresten med veldig kledelige Parallell felger
Ingvaldsen Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 5 timer siden, opeth84 skrev: Bruker du denne fortsatt som pendlebil? Denne bruker vel litt drivstoff selv på langkjøring? Nydelig bil forresten med veldig kledelige Parallell felger Denne bilen var jeg dom nok til å selge, surt selv om jeg fikk god gevinst den gangen! gikk ikke under 1,1 på mila, kvasskam, porta topp og chip så den var frisk idag har jeg x5M som bruksbil… den bruker enda mer💩 Nyheim, Markus E30, orala og 1 annen reagerte på dette 4
Werther Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 For 15 år siden hadde jeg en bekjent som kjørte en 1995 E34 525TDSA, svart sedan med Kerscher-tuning-merke på bakluka. Uvisst om den var tunet i Tyskland, men var helt original utvendig - tilsvarende bilen på bildet bare at nevnte bil var sigen i ræva og godt brukt. Den var da 12 år gammel, hadde gått over 400 000km og ble kjørt ca 8-10 mil hver dag den gangen. Uvisst hvor den er i dag da jeg ikke helt husker regnr, men kan se ut som den ble høgd i 2017. Nyheim reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: Denne bilen var jeg dom nok til å selge, surt selv om jeg fikk god gevinst den gangen! gikk ikke under 1,1 på mila, kvasskam, porta topp og chip så den Ser ut som den lever ennå, men skulle vært på EU nå i Mai. Det som jeg derimot synes er litt artig er at dette er en norsk solgt 535i, tatt ut i 1990. 1990 og årene som fulgte var jo en ren tragedie hva angikk både folks privat økonomi og bilsalg i Norge, snakk om krise og etterdønninger fra jappetiden. Derfor synes jeg det er sprekt at noen tok seg ut en 535i, det må ha vært gamle penger 😅 sveigis og Nyheim reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 (endret) 10 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ser ut som den lever ennå, men skulle vært på EU nå i Mai. Det som jeg derimot synes er litt artig er at dette er en norsk solgt 535i, tatt ut i 1990. 1990 og årene som fulgte var jo en ren tragedie hva angikk både folks privat økonomi og bilsalg i Norge, snakk om krise og etterdønninger fra jappetiden. Derfor synes jeg det er sprekt at noen tok seg ut en 535i, det må ha vært gamle penger 😅 Ja den var kul med at den var norsksolgt! Solgt ny på jeger i bergen, levert fra fabrikk med 4x el ruter, el takluke, kjørecomputer og diffbrems😎 hadde også papirene fra da den ble solgt brukt på midten av 90-tallet til eier nr2 på jeger, tror prisen var rundt 2-300k kr i ettertid fikk den elektrisk 2+2 interiør fra m5 i grei stand, og nyoverhalet topp fra Tore topplokk idag så tror jeg den går i måndalen, har ivertfall sett film fra der at den var veldig mye lavere i front og gikk på piruett etter piruett… Endret Juni 4, 2023 av Ingvaldsen sveigis reagerte på dette 1
opeth84 Skrevet Juni 4, 2023 Skrevet Juni 4, 2023 6 timer siden, Ingvaldsen skrev: Denne bilen var jeg dom nok til å selge, surt selv om jeg fikk god gevinst den gangen! gikk ikke under 1,1 på mila, kvasskam, porta topp og chip så den var frisk idag har jeg x5M som bruksbil… den bruker enda mer💩 Ah, skjønner. Tror veldig mange av oss innpå forumet her har en eller flere biler man angrer bittert på at man har solgt. Har fått prøvekjørt 535 manuell en gang før for mange år siden og det var skremmende hvor stor forskjell det var å sette seg bak rattet i sin 520i etterpå Med rette fargen og interiøret kan X5 se ganske så greie ut Kjørte kollegaen sin en gang da vi var på julebord og ble ikke super imponert over v8'eren som var under panseret men en fin lyd da iallefall Men til X5'en sitt forsvar så veier den jo en god del.
Nyheim Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Skrevet Juni 26, 2023 Mye bra innlegg her Kjekt å se så mange E34
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2023 Skrevet Juni 26, 2023 1 time siden, Nyheim skrev: Kjekt å se så mange E34 Det er det nok en grunn til, jeg mener at E34 er den desidert beste BMWen som er laget når det kommer til holdbarhet og kvalitet. Ta en E34 med M50 motor, så lenge man holder øye med kjølesystemet og klarer å holde rusten unna så er dette evighetsmaskiner. Min har ikke gått mer enn 297 000 km og fortjener således ikke noen stor plass i denne tråden synes jeg. Alt over 300 000 km er høy km stand slik jeg ser det 👍
Kolstad Jr. Skrevet Juni 26, 2023 Skrevet Juni 26, 2023 Kompis sin 07' 525d X-drive. Holder koken, akkurat EU-godkjent uten mangler. Original motor og gir osv... Inne for litt lakkarbeid her på bildene 👍 E.C., Lars89, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
Eystein Ose Skrevet Juni 27, 2023 Skrevet Juni 27, 2023 E91en runder straks 317 000km. Kjøpte den i 2017 med 244 000km på telleren. Gikk en del første åra men etter det ble handling av I3S i 2021 har denne fått et roligere liv. Det blir en tur til søta bror med campingvogn om 2 uker. Et bilde fra fjorårets tur. Og et bilde fra påsken i år med nyinnkjøpte Style 225 sveigis og Larsen4 reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Juni 29, 2023 Skrevet Juni 29, 2023 Denne har gått 332000 km nå : Ampera, Eystein Ose, tennbrikket og 2 andre reagerte på dette 5
Sverre 2468 Skrevet August 27, 2023 Skrevet August 27, 2023 98 520 i manuell passert 400000 km nå. Org.motor, gir, kløtsj ,eksos. 😃 Fortsatt veldig god å kjøre, men noe rust rundt om. ///M-ini95, sveigis, E.C. og 7 andre reagerte på dette 10
E.C. Skrevet September 23, 2023 Skrevet September 23, 2023 (endret) Dagens kjøretur endte opp med et rundt tall ved hjemkomst: Endret September 23, 2023 av E.C. ///M-ini95, Kolstad Jr., Dusy og 7 andre reagerte på dette 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå