Gabz Skrevet November 7, 2018 Forfatter Share Skrevet November 7, 2018 (endret) @Herr_eklund: Dessverre liten vits med det egentlig hvis det er stereoen du tenker på, får ikke fram noe inntrykk av det med video.. Men du får prøvehøre det om vi sees på treff en gang eller noe /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Men apropos anlegg får jeg komme med en ny oppdatering nå. Har nemlig vært innom Nautiluz en tur igjen. Babyene mine var omsider på plass. Droppet å bestille ny Helix forsterker ettersom den visstnok var ute av sortiment hos forhandleren, så da ble det en DD DM2500 i stedet. Denne yter 2500WRMS i 1 Ohm, så en del kraftigere. Vakre er de også. Men vi begynner med denne. Også en pen forsterker. Denne midlertidige GZ-blokken skal først ut. Ut med dekselplaten. Siden DD-lokken var smalere så fikk den kanskje plass oppå kassen i stedet for bak. Sjekker romsligheten. Testfit. Ser ut til å funke utmerket. Begynner dermed oppkobling. Og på sin endelige plass, ferdig koblet. Så var det bare å få på dekselplaten bak igjen, og dette ble da det endelige resultatet. Ble meget cleant og pent. Glad jeg droppet plexi-kasse egentlig. Synes dette så veldig ryddig ut og jeg kan enda hive alt jeg vil baki uten å være redd for riper og slikt. Og nå er jo hele anlegget så å si OEM-look samtidig som det spiller utrolig godt. Så over til del 2, nemlig elementene. De midlertidige DD'ene på vei ut. Sammenligning mellom de nye Focalene og de midlertidige DD'ene. Noe mer beefy elementer, ja. Begge DD'ene ute. Halvveis.. Og det endelige resultatet. Synes det ser utrolig bra ut. Avslutter turen med litt små finjusteringer. Anlegget totalt sett spiller fantastisk bra nå, meget fornøyd med oppsettet, elementene og justeringene. Ganske perfekt oppsett nå vil jeg si. Men ettersom saltesesongen igjen er igang så så jo bilen helt jævlig ut etter bare noen få timer på E6. Så da var det meget tilfredsstillende å få den trillet inn her. Mmmm. Ren og pen igjen. Og med det tar jeg kvelden for idag Endret November 7, 2018 av Gabz tennbrikket, Zadikiel, macrorain og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2018 Share Skrevet November 7, 2018 Meget pent bygget anlegg ja. Ellers en flott bil! Hvordan ble det med deksel foran webasto da? Fikk du det bra til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet November 7, 2018 Share Skrevet November 7, 2018 Verkligen 😎 det vill jag väldigt gärna uppleva!! försökt hitta info om diverse träffar och det verkar som att gs träffen är den största här i Norge? ( för oss bmw ägare) Lite som bimmers of sweden är i Sverige 😁 annars är det väll bara rudskogen, samt lite mindre träffar runt om kring, här i Akershus, Östfold. rätta mig om jag har fel. Nu blir det lite offtopic här, beklagar för det mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 8, 2018 Share Skrevet November 8, 2018 Veldig classy bygg! Kjekt å høre at du ble fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 8, 2018 Forfatter Share Skrevet November 8, 2018 @Otis: Mange takk! Ikke fått tatt det enda, hatt lite tid til overs siden sist. Får se om jeg kanskje får til noe til uka som kommer. @Herr_eklund: Da får vi til det Ja, GS-treffet er størst, også har man E30Meet på Rudskogen som også er ganske stort. Der er det jo banekjøring også. Ellers er det alltids noe BMWCCN-treff osv. rundt omkring her i Oslo/Akershus, blant annet. @Thundercoil: Takktakk! Veldig fornøyd med både lyden og utførelsen. Høy kvalitet i alle ledd ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Ellers har jeg fått utnyttet både god hjelp og garasjeplass nå av fruen, og fått tatt en liten rengjøring innvendig i bilen også. Får slenge med noen bilder her. Begynte med et redningsforsøk av gulvmatten fra passasjersiden. Denne hadde fått en solid fold i seg hos forrige eier som har irritert meg grenseløst fra dag én. Så tenkte å prøve meg litt fram med strykejernet. Slik var altså utgangspunktet. Holder på. Ble ikke perfekt, men ble iallefall voldsomt mye bedre og mindre synlig i bilen. Så tilbake til bilen og underveis-bilder. Og ferdig. Rent, pent og tilfredsstillende Ellers er det gøy å se at bilen iallefall har igjen noe beskyttelse i lakken, men blir nok en skikkelig shine-runde utvendig etterhvert før vinteren setter inn for fullt. Designer, Marius2002, Margeir og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet November 9, 2018 Share Skrevet November 9, 2018 Snyggt jobbat gabz Tänkte på när jag vaska bilen igår att jag faktiskt tyckte det var en otroligt skön känsla att stå där i hallen och se hur ren den blir kan bara inte förstå dom som kör maskinvask 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 11, 2018 Forfatter Share Skrevet November 11, 2018 Takk! Absolutt Jeg bruker aldri maskinvask selv. Vasker utelukkende på steder som har god børsteløs selvvask med skum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 15, 2018 Forfatter Share Skrevet November 15, 2018 Da har jeg omsider fått ordnet et par viktige ting Denne pakken fra @Designer lå nemlig klar i går. Lurer på hva det kan være? Av med det gamle: Og på med det nye: Og vi gikk dermed fra dette: Til dette: Har også fått på plass det andre luftinntaket etter litt overtalelse. Bilen er for øvrig veldig møkkete her, samt har venstre lykt fylt seg med fukt så denne skal også byttes ut snart. Men utrolig mye mer helhetlig front nå som alt i fangeren er på plass Fahad, mslello, danskiii og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Designer Skrevet November 16, 2018 Share Skrevet November 16, 2018 Se der ja! Ble nice det der Var vel en del teip? 🙈 Frister litt med tåkelysdelete 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 16, 2018 Share Skrevet November 16, 2018 Veldig bra alt sammen ,men et spm her hvilken voks er brukt på bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 16, 2018 Share Skrevet November 16, 2018 Meget bra oppgraderinger. Rattet ble mer clean . Artig detalj med hill decent control på en coupé 😛 den blir nok ikke mye brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 18, 2018 Forfatter Share Skrevet November 18, 2018 @Designer: Takker, meget fornøyd! Spent på å se mitt i din! Hahaha, ja, tok litt overtalelse med kniven Tåkelysdelete er absolutt et godt valg! @sveigis: Takk! Godt spørsmål, ikke sikker selv. Forrige eier som står bak. Men tenker å få tatt en detailing-runde etterhvert uansett så da skal det jo ny på @Evopower: Takk for det Ja, hadde ikke sett det før selv. Har ikke brukt den en eneste gang, men en faktor der er vel også at den tilsynelatende ikke fungerer Vet ikke hvorfor men får ikke aktivert den. Men bilen har cruisekontroll med bremsefunksjon fra før så ser uansett ikke noe praktisk bruk for HDC.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 5, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2019 Ikke så mye action her om dagen. Det går foreløpig enda bare i bruk, vask og vedlikehold. Har fått byttet den frontlykten som hadde fukt med en helt ny en fra BMW. Godt å gå fra dette.. .. til dette. Samtidig ble hele softwaren på bilen ble oppdatert og resatt til originalt så alt av tuning og koding er fjernet, så skal jeg heller bare få kodet på det jeg vil ha senere. Da er bilen både klar for TRF tune, også vet jeg nøyaktig hva som er hva enn at jeg må lure på hva slags tuning og koding som er gjort tidligere. Så tusen takk til @lagunilla for veldig god hjelp med det. Ellers fikk jeg også en kjølevæske-lekkasje her om dagen og bilen ble stående en ukes tid. Fikk levert den til verksted for å ta en trykktest og utbedre feilen. Viste seg at det var vannpumpen som var synderen, så denne ble byttet sammen med all kjølevæsken. Litt surt men like greit å ha gjort så jeg vet at pumpen er ny iallefall. Som det står her så har jo dessverre også viftereim og strammeren til den tatt litt skade av lekkasjen. Bråker litt og er greit å ha gjort uansett, så begge delene skal jeg snart få byttet. Skal ta oljeskift igjen snart når jeg har kjørt 8.000 siden sist, så tenkte å ta det samtidig. Skal også få montert swirl flap deletes og få renset innsug så det er klart til tuning i neste omgang. Ellers er det ikke noe spennende å melde foreløpig. Bilen kjøres bare i daglig bruk i tillegg til frekvente turer innom stedet avbildet nedenunder i det saltbadet vi kaller veier rundt omkring her. Skulebollen, mslello, Fahad og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 5, 2019 Share Skrevet Januar 5, 2019 Skulle hatt en beskjeden spacing på bakhjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 5, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2019 Tenker på det hver eneste gang jeg ser bilen selv, ser så dumt ut nå Har bare ikke vært noe prioritet enda, men det kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå