Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Listen skulle bli kortere og ikke lengre, men kunne du vurdert 19’ G32 640d GT xDrive?

Ingen til salgs i Norge pr. nå, men du importerer så det skal være muligheter for å finne noe ute i det vide :) Samt at du får en bil nærmest ingen andre har :) 

Det er ett veldig godt forslag :) Denne er også langt penere enn 5-serie GT synes jeg, men jeg sliter litt med å se hva denne 6ern gjør som ikke en 5-serie Touring gjør bedre..

2 timer siden, sveigis skrev:

Fire år allerede ?

Herregud tiden går unna 😩😩.

Men ny bil ja ,disse du har listet opp her så hadde jeg hatt problemer med å velge ..

Men kjenner jeg deg rett så ender du nok opp på fem serie igjen Fredrik .😊

Så let etter det du heller .

Forutsigabart ,ja men som du sier du vet hva du får og rett for dere .

Nei som en venn sier jeg ,gå for 5 serie igjen 😊🙏

Ja det er fire år i April da, så vi er ikke helt der ennå. Men det er jo sonderingen som er gøy så den startet tidlig, noe den også må gjøre ettersom jeg ikke har noen drømmebil slik jeg hadde da jeg kjøpte F10en (for snart 10 år siden..huff) 

5-serie er et unikum, kanskje en av verdens beste bilmodeller? :) 

54 minutter siden, KireS skrev:

Vanskelig å slå fem serie diesel til ditt bruk. Hva med å bare beholde den du har og f.eks lease deg en Kuga Phev(som jeg skjønner du får god pris på) eller lignende du bruker til hverdags, så har har du femmer'n til langturer? :)

Det er ett veldig godt poeng det du sier der med å beholde den jeg har, det er også noe som jeg egentlig vil vurdere. Som du sier så hadde jeg muligheten til å skaffe latterlig billig leasing på en Kuga ladbar hybrid, 3000,- mnd uten innskudd med 15 000 km årlig kjørelengde. Angrer som en hund på at jeg ikke slo til på det da, perfekt konebil. Men jeg kan også avsløre at ett annet argument mot min G30 er innvendig plass. Vi er en familie på tre nå, likevel så sliter vi med bagasjeplassen og må ta i bruk baksetet på de lange ferieturene. En utvidelse av familien må også inngå i planene her ;) 

51 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Jeg skal gjøre det svært enkelt for deg

G11/G12

Hehe, lekkert! 8) Tanken på en 750d har slått meg, men det blir for svært for meg. Skal jeg først ha bil som har så stort fotavtrykk så vil jeg foretrekke en SUV for å utnytte plassen litt mer. Det sagt, er sikkert lettere å smyge en 7-serie ned i ett trangt Paris parkeringshus enn en høy X5 :P 

39 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det er ikke lett å velge blant alle godsakene som finnes. Personlig ville jeg nok gått for G05 X5, men da fortrinnsvis en diesel. Årsaken er rett og slett fordi 5-seriens komfort trumfer 3-seriens sportslighet på ditt bruk, og at en G3x LCI ikke gir stort mer enn det du allerede har i dag. Når G05 X5 i tillegg er markedets peneste SUV med velkjente BMW-egenskaper, kan det ikke bli bedre. Anbefaler deg å prøvekjøre både X5 30d (40d eller M50d for den saks skyld) og 45e (jeg gjorde denne blemmen og endte som kjent opp med å avbestille min 45e). Du vil merke 45es par hundre kilo i batterier godt.

Du gir meg gode argumenter for G05 her, og det er mye mulig jeg kommer til å ta med M50d i min vurdering :) Jeg liker designet på X5en veldig godt, interiøret er helt perfekt for en bil i denne klassen. Det er helt klart en stor styrke denne bilen har. Jeg har kun kjørt 45e men jeg vil få prøvd en M50d tror jeg, må bare være litt slu og utnytte en forhandler som har en brukt stående. Er store besparelser på import av en M50d så den er aktuell for import. 

29 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Enten G05 med diesel, eller vent på neste 5 serie.

For din del å gå ned til 3 serie.. du vil nok bli grinete, uansett hvor bra en ny 3 serie er.

Ford 😂💩

Akkurat det du sier der med å vente på neste 5 serie er noe jeg tenker på. Og da åpner spørsmålet seg om jeg skal ha ny bil i mellomtiden eller beholde G30en. Ett lite tankespill... Ny 5-serie kommer høsten 2023, med en slik drivlinje jeg vil ha. Touringen kommer ett år senere...høsten 2024. Så vil jeg kjøpe en som er ett år gammel, det blir høsten 2025 i så fall. Det er ca tre år frem, det blir for lenge for G30en jeg har i dag...den vil da har gått tett på 190 000 km. Da kan jeg kanskje velge en av bilene over her som en slags "ventebil" ;) 

2 minutter siden, *MrB* skrev:

Vurderer du ny(ere) bil i klassen over 500k, typ ikke-elbil, og du ikke MÅ bytte, så hadde jeg bare sittet stille i båten om jeg var deg. Jeg kjører rundt i en 13 år gammel E60 til daglig. Under normale omstendigheter hadde jeg byttet bil forlengst, men under rådende omstendigheter trør jeg vannet inntil videre. Det finnes pr i dag ingenting som dekker behovene mine, er innenfor budsjett, og som ikke vil være økonomisk mageplask å brenne penger på. Og om E60'en plutselig skulle knele (den er i god stand) kommer jeg nok til å kjøpe noe billig drit som ventepølse. Det er mye fine nesten nye hybrider og fossilbiler på finn, men de er høyt prisede hyllevarmere, alle sammen. Sliter bla med å se hvordan Bilia eller Sulland skal klare å selge en 530e til 700k.

 

Samtlige biler du lister er forøvrig fine biler, og er du beredt til å ta tapet, er det jo bare å kjøre på med en av de. Forøvrig kan du sikkert gjøre en god deal på G30/31 545e nå før G60/61 kommer.

Gode poenger du har, egentlig litt vanskelig å si noe i mot dem. Det som holder meg litt fra å på en måte sitte med en aldrene bil er at jeg kjører en del i året og at km løper på. Men som du seier så er dette noe jeg også må ta med i beregningen, det er veldig uforutsigbare og dystre tider. Jeg måtte nok i så fall gjort noen andre omrokeringer i bilparken for å begrense bruken av G30en om jeg velger å beholde bilen på ubestemt tid. Til nå så har denne bilen hatt lave eierkostnader (relativt sett) og verditapet har ikke vært avskrekkende for en bil i denne klassen. Du kan si jeg kjøpte den på rett tid våren 2019 med vesentlig lavere avgifter og ett mer normalt bilmarked. Jeg er innstilt på at ny bil nå vil koste meg mer penger over årene, men alt har en grense selvsagt. Nå er ikke dette noe som skal skje i neste uke, så jeg får vinteren og våren iallfall til å se an situasjonen og verden. 

Jeg vil så langt takke for alle gode innspill. Det var faktisk veldig forfriskende å høre deres synspunkter og argumenter, det gir ett fint perspektiv. Man har fort for å låse seg i ett tankesett så dette var nyttig input. Kom gjerne med mer hvis noen har innspill :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G31 D5S, triturbo og 387hk. ;) 

Autohaus Cyran GmbH in Steinfurt - Servicebetrieb-BMW, Servicebetrieb-MINI (mobile.de) B&O, massasje, ventilasjon, sophistogrå med sort skinn, ca 570k før import. Det må jo sies å være en deilig bil å ha. Og eneste i Norge, tror jeg? Eller hva @Orjan

Ihr bundk.de Wunsch-Fahrzeug D5s, safirsort med nappa mokka-skinn. :D Ca 500k før moms og avgift. Avgiften er på ca 200k for disse, avhengig av årsmodell. Regnet på 2019, så du ender på ca 820k totalt før den er i Norge. 

Eller denne: Fahrzeugbörse - Autohaus Becker-Tiemann Samme farge og interiør, ikke like mye utstyr, men ca 720k på veien før frakt. :) Den har dog de oppgraderte bremsene, men mangler ventilasjon, massasje og 360 kamera. 

Pokker, nå drømmer jeg meg bort.

 

Eller en Alpinablå D5S: Fahrzeugbörse: Neuwagen und Gebrauchtwagen BMW und MINI (bmw-faba.de) som vil koste ca 870k. 😛 

Kan jo slenge med en G01 XD3 i mixen også, kommer inn på i underkant av 900k. :) 

 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig forskjellen så stor på import av en X5 M50d og av det som ligger på finn? En fornuftig en med relativt få km, ca 70 000, kommer inn rett under millionen. Mens den rimeligste brukte på finn ligger til 1,041MNOK, ville vel heller prutet på den eller noen av de andre. :) Om det er et alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det to valg, behold den flotte bilen du har til den ikke er mer. 

Eller oppgrader til alpina bensin. Man lever bare en gang og med tanke på korleis framtida ser ut blir livet for kort til å kjøre diesel, her må det nytes mens man kan. Eg valgte til og med 320i foran 320d på vår f31, tiltross for at dieselen i så små motor egentlig er en bedre totalpakke, men kun for å slippe unna diesel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brannfakkel ville kanskje være å foreslå å ta en «i4 M50», mtp i5 som en ventepølse. Bestille tidlig, tjene noen $ for deretter å bestille drivlinjen du ønsker i form av en hybrid 5’er. Da beholder du nåværende å kuler’n i ca et år på i5. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en 6-serie GT gjør bedre enn en 5-seriestsjonsvogn er vel ca. 0. Men den skiller seg ut og har hele 610 liter bagasjerom. Som er større en G31, men det sies at det ikke oppleves slik. I tillegg er denne bygget på 7-serien som vil si lengre akselavstand og med det vil jeg tro bedre benplass i baksetet enn en 5-serie, uten å si noe konkret. Luksus er det iallefall. :) Tøff bil.

Ellers kaster jeg også inn i4 M50, så er det mindre verditap enn en diesel. Kjøper du en pent brukt nå før avgiftsøkningen så kan du sikkert selge om to år nærmest uten tap. Skal vi tro histroen iallefall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hva en 6-serie GT gjør bedre enn en 5-seriestsjonsvogn er vel ca. 0. Men den skiller seg ut og har hele 610 liter bagasjerom. Som er større en G31, men det sies at det ikke oppleves slik. I tillegg er denne bygget på 7-serien som vil si lengre akselavstand og med det vil jeg tro bedre benplass i baksetet enn en 5-serie, uten å si noe konkret. Luksus er det iallefall. :) Tøff bil.

Ellers kaster jeg også inn i4 M50, så er det mindre verditap enn en diesel. Kjøper du en pent brukt nå før avgiftsøkningen så kan du sikkert selge om to år nærmest uten tap. Skal vi tro histroen iallefall. :) 

6’ern har langt bedre komfort enn 5’ern. 
som du sier, mer 7 serie enn 5 serie.

Gutta på bilia velger å kjøre 6 serien nedover til St tropez, ikke en 5 serie 😉

En slik med rett motor sluker mil som få andre, noe som TS liker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

G31 D5S, triturbo og 387hk. ;) 

Autohaus Cyran GmbH in Steinfurt - Servicebetrieb-BMW, Servicebetrieb-MINI (mobile.de) B&O, massasje, ventilasjon, sophistogrå med sort skinn, ca 570k før import. Det må jo sies å være en deilig bil å ha. Og eneste i Norge, tror jeg? Eller hva @Orjan

Ihr bundk.de Wunsch-Fahrzeug D5s, safirsort med nappa mokka-skinn. :D Ca 500k før moms og avgift. Avgiften er på ca 200k for disse, avhengig av årsmodell. Regnet på 2019, så du ender på ca 820k totalt før den er i Norge. 

Eller denne: Fahrzeugbörse - Autohaus Becker-Tiemann Samme farge og interiør, ikke like mye utstyr, men ca 720k på veien før frakt. :) Den har dog de oppgraderte bremsene, men mangler ventilasjon, massasje og 360 kamera. 

Pokker, nå drømmer jeg meg bort.

 

Eller en Alpinablå D5S: Fahrzeugbörse: Neuwagen und Gebrauchtwagen BMW und MINI (bmw-faba.de) som vil koste ca 870k. 😛 

Kan jo slenge med en G01 XD3 i mixen også, kommer inn på i underkant av 900k. :) 

 

Å du store fristelse, her var det flere godbiter :D Jeg må bare si det at G31 Alpina D5S er en veldig sterk kandidat, dette er noe som absolutt passer meg helt perfekt. Og prisnivået er akseptabelt tatt i betraktning hva man får av total egenskaper her. Det mest riktige ville vært en bensin men det blir for dyrt dessverre :) Kan G21 D3S være noe tro? 

Takk for linker @fupsaker Dette var bensin på Alpina bålet... 8) 

1 time siden, fupsaker skrev:

Er egentlig forskjellen så stor på import av en X5 M50d og av det som ligger på finn? En fornuftig en med relativt få km, ca 70 000, kommer inn rett under millionen. Mens den rimeligste brukte på finn ligger til 1,041MNOK, ville vel heller prutet på den eller noen av de andre. :) Om det er et alternativ. 

Jeg ser du har rett her ja, når jeg regnet på noen biler fra Sverige tidligere i sommer så var besparelsen i området rundt 100 000 kr. Slik ting er nå så svinger det veldig virker det som, både i norge og utlandet. Men jeg synes G05 virkelig kler de M-performance detaljene :) 

1 time siden, BMWE39turbo skrev:

I mine øyne er det to valg, behold den flotte bilen du har til den ikke er mer. 

Eller oppgrader til alpina bensin. Man lever bare en gang og med tanke på korleis framtida ser ut blir livet for kort til å kjøre diesel, her må det nytes mens man kan. Eg valgte til og med 320i foran 320d på vår f31, tiltross for at dieselen i så små motor egentlig er en bedre totalpakke, men kun for å slippe unna diesel 😅

Jeg er enig i at livet er for kort til å kjøre diesel, men jeg synes det er viktig å påpeke at BMW sin sekssylindrede dieselmotor er ett spesielt unntak. Jeg tenker også at vi snakker om en bruksbil, jeg vil til en hver tid ha iallfall to biler til med bensin motor. På sikt har jeg en liten plan om å alltid holde meg med en rekkesekser bensin (E34en), en V8er (Alpina B10) og en V12 (??)...i tillegg til en eller annen bruksbil med minst seks sylindre.   

34 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

En brannfakkel ville kanskje være å foreslå å ta en «i4 M50», mtp i5 som en ventepølse. Bestille tidlig, tjene noen $ for deretter å bestille drivlinjen du ønsker i form av en hybrid 5’er. Da beholder du nåværende å kuler’n i ca et år på i5. 

 

Du har lest mine tanker ;) Jeg vurderer i5, men jeg vil avvente å se hva prisen blir. Sånn som ting ser ut nå så kan det virke som om tiden hvor kjappe penger på dyr elbil kan være over. Men det er ikke sikkert det er så ille, om leverings utfordringene fortsetter så kan det være smart å sikre seg en i5 tidlig. Så har man kanskje "gratis" bil i en periode, dette er ikke en bil jeg ville kjøpt for å eie lenge. Med da ville i så fall G30en blitt beholdt som en turbil, og da må Camaroen bort (som er planen uansett).  

24 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hva en 6-serie GT gjør bedre enn en 5-seriestsjonsvogn er vel ca. 0. Men den skiller seg ut og har hele 610 liter bagasjerom. Som er større en G31, men det sies at det ikke oppleves slik. I tillegg er denne bygget på 7-serien som vil si lengre akselavstand og med det vil jeg tro bedre benplass i baksetet enn en 5-serie, uten å si noe konkret. Luksus er det iallefall. :) Tøff bil.

Ellers kaster jeg også inn i4 M50, så er det mindre verditap enn en diesel. Kjøper du en pent brukt nå før avgiftsøkningen så kan du sikkert selge om to år nærmest uten tap. Skal vi tro histroen iallefall. :) 

Er enig i at den skiller seg ut den 6ern, for så vidt på en positiv måte. Sånn sett så er det synd jeg er så fordømt konservativ, er så mange biler man går glipp av ved å holde igjen :) 

i4 M50 blir det nok ikke, blir det G26 så blir det med seks høl i blokka ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin på Alpinabålet er fint, @Fredrik 90, da kan jeg leve gjennom deg, all den tid min kone nekter meg noe annet enn elektrisk som hovedbil. Og med mye huslån, rentenivå osv, tilnærmet gratis strøm frem til desember '24 er det slik at driftskostnadene på el gjør at vi nesten får betalt for å kjøre til svigers, hytta osv. Så jeg lever litt på X2'en pr nå for fossidelen av meg. Det finnes dessverre få gode bensinalternativer med utstyret man ønsker fra en B5 etter hva jeg kan se på mobile nå. D3S blir ikke billigere i særlig grad, dessverre. Det er vel G31 som er sweetspot'en mot hva du betaler og hva du får. Så du havner på samme pris som en M550d, som i de fleste tilfeller vil være dårligere utstyrt enn en D5S, som både har Adaptive Drive og Integral Active steering som standard. :) Og ikke minst et smykke av en motor og litt mer anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E63s facelift W212. Fås i både stasjonsvogn og sedan. 4matic. Motor etter 2013 skal være ganske solid. 
 

interiør kan se noe utdatert ut, men man får ventilerte seter med massasje i rygg og ellers en Haug med utstyr.  Multimedia er også mindre brukervennlig enn Bmw sitt. 

Endret av FransEirik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, FransEirik skrev:

E63s facelift W212. Fås i både stasjonsvogn og sedan. 4matic. Motor etter 2013 skal være ganske solid. 
 

interiør kan se noe utdatert ut, men man får ventilerte seter med massasje i rygg og ellers en Haug med utstyr.  Multimedia er også mindre brukervennlig enn Bmw sitt. 

Har hadd min selv i 2,5 år, den har vert veldig ok mot meg på kostnader.

men går mye fuel uansett kjøre still da,alt annet er løgn:)hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, FransEirik skrev:

Herlig. Vurderer en selv. Skal prøvekjøre en på torsdag :)

Bare Finn deg en med få eier å mye utstyr ,komplett service hefte så er resten king kong, spent den dagen jeg skal selge min egen om man får igjen for 2eiere og komplett service hefte fra mb:) lykke til med prøve kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...