Gå til innhold

Tabbe av forhandleren - laserlys eller 33k?

Billyboy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma... om knappe to uker får jeg den nye M5’en jeg har ventet på. Men, det har skjedd en glipp i bestillingen, slik at laserlys ikke har blitt med. Forhandleren ringte i dag og ga meg to valg - enten ettermonterer de laserlysene uten noen kost for meg, eventuelt tilbyr de 5 år fri service, verdi ca 33 000kr. Hva bør jeg gjøre? Noen meninger? Noen som har testet laserlysene? På utstyrslista koster de 10 300kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge delekatalogen på GS ligger laserlys til 28000,- pr. side. Så kan man spekulere på hva som er mest lønnsomt. Synes LED er utrolig bra, men leser at de som har laserlys ikke vil ha annet. Kan legge til at jeg ikke har prøvd laserlys. @Saltkjelen og @lagunilla har jeg inntrykket av sitter med god kunnskap på hva som vil lønne seg av slike tinger. Personlig har jeg en knapp på laserlys. :) 

B019A123-DA8F-40D1-92D1-27D259E7649A.thumb.jpeg.ec3b50b886d673f3d21978fcfd401b01.jpegA796365F-E7AF-4E6E-9555-65B6CED475EC.thumb.jpeg.8945a659c575f5ce5f47948c66e1cb32.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M5 med Adaptive LED Headlight Og synes det er bra, men har fått tilbakemelding fra de som har kjørt BMW med laserlys at det er mange ganger bedre. Jeg skal hente min M5 på fredag, og den har laserlys. Jeg ville gått for laserlys uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ampera skrev:

Jeg har M5 med Adaptive LED Headlight Og synes det er bra, men har fått tilbakemelding fra de som har kjørt BMW med laserlys at det er mange ganger bedre. Jeg skal hente min M5 på fredag, og den har laserlys. Jeg ville gått for laserlys uten tvil.

Laserlys er vel fremdeles «bare» på fjernlysene? Når det er sagt, når i8 kom, kostet det 77.000.-. Dessuten den dagen du skal selge din kommende F90, forventes det nok at et flaggskip «skal» ha laserlys. 

Ville latt forhandler ettermontere det, samt fått første service på goodwill. 😉👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk ikke klar over at laserlys var blitt tilgjengelig på G3x/F90, men ser nå at dette ble et tilvalg på M550i, M550d og M5 fra 07/2019. Rart det ikke er blitt tilgjengelig på øvrige G3x. Jeg ville nok utvilsomt gått for laserlys i dette tilfellet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ampera skrev:

Jeg må få en status fra deg når du får testet det @Ampera

Heller kraftig mot laserlys ut fra tilbakemeldingene, takk for svarene så langt :)

Er det noen som har testet laserlysene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På f.eks. X5 har jo adaptive LED (som ser helt jalla ut) og laserlys en helt annen utforming og der ville jeg ikke vært i tvil om å ha laserlys, rett og slett fordi lykta blir så mye kulere. Litt usikker på hvordan det er på G3X og F90, om dette tilvalget gjør noe med utformingen av kjørelysene og lykta ellers? Jeg ville nok helt mot laserlys selv når det er snakk om en så dyr bil, som nevnt over så vil nok det forventes i bruktbilmarkedet om fire-fem år på en slik bil :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

På f.eks. X5 har jo adaptive LED (som ser helt jalla ut) og laserlys en helt annen utforming og der ville jeg ikke vært i tvil om å ha laserlys, rett og slett fordi lykta blir så mye kulere. Litt usikker på hvordan det er på G3X og F90, om dette tilvalget gjør noe med utformingen av kjørelysene og lykta ellers? Jeg ville nok helt mot laserlys selv når det er snakk om en så dyr bil, som nevnt over så vil nok det forventes i bruktbilmarkedet om fire-fem år på en slik bil :) 

M5’en som gorg_f34 la ut bilder av på Instagram så ut til å ha laserlys. Hadde iallfall de blå stripene innen lykten som kjennetegner laserlys. Utenom det så de ut som vanlige led adaptiv lykter synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎09‎.‎2019 den 8.38, Billyboy skrev:

Jeg må få en status fra deg når du får testet det @Ampera

Heller kraftig mot laserlys ut fra tilbakemeldingene, takk for svarene så langt :)

Er det noen som har testet laserlysene selv?

Jeg var i går kveld ute å kjørte på svingete veier uten gatelys. Det var så mye bedre enn Led. Lysbilde var helt suverent, i alle situasjoner hadde en full oversikt på veikant. Kjørte også på mørk nylagt asfalt, helt hvitt lys. Jeg vil si at laserlys vil jeg ikke være foruten.

Krev at du får laserlys + +

Lykke til når du får bilen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ampera skrev:

Jeg var i går kveld ute å kjørte på svingete veier uten gatelys. Det var så mye bedre enn Led. Lysbilde var helt suverent, i alle situasjoner hadde en full oversikt på veikant. Kjørte også på mørk nylagt asfalt, helt hvitt lys. Jeg vil si at laserlys vil jeg ikke være foruten.

Krev at du får laserlys + +

Lykke til når du får bilen !

Herlig, da er laserlys satt i bestilling. Takk for innspillene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...