Gå til innhold

Min 2020 M5 Competition


Ampera
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, MortenHaa skrev:

Hvilken app benytter du for å få opp dette? :D

om mest mulig forskjellig livedata er ønske så anbefaler jeg bimmerlink, fungerer sammen med fleste obd adaptere. og du får alt av livedata som finst, service reset, feilkodeoversikt og feks tvangkjøring av parkbrems og mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

om mest mulig forskjellig livedata er ønske så anbefaler jeg bimmerlink, fungerer sammen med fleste obd adaptere. og du får alt av livedata som finst, service reset, feilkodeoversikt og feks tvangkjøring av parkbrems og mye mer. 

Yes Bimmerlink har jeg allerede, eneste jeg savner er å kunna ha den appen oppe på skjermen via carplay, men ikke funnet noen mulighet for det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Der fikk du også innkallingen, ja. For oss som allerede har skiftet ekspansjonstanken som følge av lekkasje er dette et spark i skrittet, for BMW vil selvsagt ikke betale for det man selv har lagt ut for å skifte til den nye versjonen. Jeg skiftet ut min ca 1 måned før jeg fikk innkallingen, men jeg skal uansett levere inn bilen for å få dobbeltsjekket tilstanden på tennplugger og innsprøytningsdysene. 

Flere som har byttet til ny ekspansjonstank har også opplevd at denne kan begynne å lekke, så det spørs om denne tilbakekallelsen egentlig løser noe som helst. Det er dog viktig å skille mellom lekkasje fra lokket som følge av overtrykk, og lekkasje i "sømmene" på tanken eller nålsprekker. Førstnevnte skal visstnok være en del av designet og er ikke å regne som en defekt ekspansjonstank.

Uansett er det bra at BMW omsider tar ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ligner veldig på meldingen jeg hadde. Etter en ladeøkt med låst bil, så var feilmelding borte i bilen. Brukte finn løsning som du har i appen og etter 3 turer var melding satt til løst i appen også. Det var vel 3. mai, ikke sett noe etterpå.

Var jeg treg igjen ser jeg ;)

Endret av mslello
Leste ett innlegg for lite.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt 2 dager i bilen for å hente meg arbeid med å skifte ut nytt gulv på terrassen. F90 fikk seg en langtur med henger. Tom henger oppover til Trøndelag, forbruk rett under 1/mil. Totalt forbruk i dag ca. 1,2.

Henger med last ca 1500 kg. Å dra henger med denne bilen er en drøm. Merker ikke at jeg har den bak, ser det kun på forbruket. Har ingen problemer med å følge trafikken. 

IMG_3900.jpeg

IMG_3901.jpeg

IMG_3913.jpeg

IMG_3910.jpeg

IMG_3921.jpeg

IMG_3916.jpeg

IMG_3923.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette må nå være en kurant bil å dra henger med. Husker jeg kjørte med en tom henger med en liten kapell på. Den var kanskje på 1,5 x 2,0 m og jeg dro den med min E36 320iA. Oppoverbakkene i tunellene på vei til Bergen måtte jeg ligge på 4-4500 rpm for å holde fartsgrensa, det var noe annet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Har du vært i Mosvik ja :) Rett på andre siden av fjorden, der jeg bor :) 

Startet dagen i Hommelvik, så til Mosvik og rett til Oslo. Var nesten på hjemlige trakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...