Ranger1000 Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 (endret) Behovet for en litt mer familievennlig bil enn F80 M3 har meldt seg, så har landet på og bestilt en G21 330i xdrive. Tror jeg har fått med det meste man trenger, men har kanskje et par dager til å gjøre endring før bilen låses. Det jeg er mest usikker på er panoramatak. Har aldri brukt eller hatt behov for soltak tidligere, men så har jeg heller aldri hatt stasjonsvogn før heller. Planen er å ha denne minst ut garantitiden, så mtp videresalg er ikke alt sånn superkritisk tenker jeg. Utstyrslisten ser slik ut foreløpig, kom gjerne med innspill 6K71 330i xDrive Touring Color C36 Dravit Grey metallic Upholstery MAH7 Leather 'Vernasca' Black decor stitching (BK) CO2 Output 184g/km Options ZGC Connected 6C3 Digital Professional 6NW Telephony with wireless charging 6U3 BMW Live Cockpit Professional 6WD WiFi hotspot ZGI Innovation 430 Interior and exterior mirrors with automatic anti-dazzle function 5AC High-beam assistant 5AU+ Driving Assistant Professional 5AZ BMW Laserlight 610 Head-Up Display 6U8 BMW Gesture Control ZGN Comfort 322 Comfort access system 3KA Acoustic glazing 459 Seat adjustment, electric with memory for driver's seat 488 Lumbar support for driver and front passenger ZGW Winter 248 Steering-wheel heating 4HA Seat heating front and rear 536 Auxiliary heating ZPE Only Norway 3AC Trailer tow hitch 7LF Model M Sport 1PK+ 19" M Lt/Aly wheels Double-spoke 791 M Bicolour / performance tyrs, MT 2NH M Sport brake 2TB Sport automatic transmission 3MC BMW Individual roof rails high-gloss Shadow Line 431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function 481 Sport seats for driver and front passenger 493 Storage compartment package 4KK Interior trim finishers Aluminium Tetragon 4UR Ambient interior lighting 534 Automatic air conditioning 5A1 LED fog lights 5DM+ Parking Assistant 704 M Sports suspension 710 M Leather steering wheel 715 M Aerodynamics package 760 Individual highgloss shadowline 775 BMW Individual headliner anthracite 1CB ACEA/CO2 Umfang 1DE RDE exhaust emissions standard 230 EU-specific supplementary equipment 2PA Locking wheel bolts 2VB Tyre Pressure Monitor 2VL Variable sport steering 302 Alarm system 417 Roller sunblind for rear side windows, mechanical 420 Sun protection glazing 428 Warning triangle 4NE Blow-by heater 548 Speedometer with kilometer reading 5AQ Active Guard Plus 5DA Front passenger airbag deactivation 5DC Rear-seat headrests, folding 654 DAB+ radio 688 Harman Kardon surround sound system 6AE TeleServices 6AF Legal emergency call 6AK ConnectedDrive Services 842 Cold-climate version 850 Supplement tank filling 8A7 Language version Norwegian 8AW Norwegian / on-board documentation 8KA Ag kod 8R9 Refrigerant 8SM VIN, visible from outside 8TF Ag kod 8TG Anti-theft security system 993 Model year code 9AA Aussenhautschutz Endret Oktober 15, 2019 av Ranger1000 Marius2002, Ingvaldsen og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 Tror du har fått med det meste, men du kunne heller kjøpt min, vesentlig rimeligere. Kjempeflott motor, men gjør seg fint med en liten boks i. Ranger1000 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 Ser bra ut det. Noen grunn til at du velger å gå for 330i kontra 330e? Regner med det er en del å spare på sistnevnte. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 Jeg ville absolutt ha lagt til panorama tak, det passer veldig fint på en Touring. Ellers så ser det ut som om du får en kjempe flott bil her. Nye 3-serien er en skikkelig gjennomført og bra bil, jeg ble mektig imponert 👍 10 minutter siden, Walkabout skrev: Ser bra ut det. Noen grunn til at du velger å gå for 330i kontra 330e? Regner med det er en del å spare på sistnevnte. xDrive? Ranger1000 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 (endret) 8 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jeg ville absolutt ha lagt til panorama tak, det passer veldig fint på en Touring. Ellers så ser det ut som om du får en kjempe flott bil her. Nye 3-serien er en skikkelig gjennomført og bra bil, jeg ble mektig imponert 👍 xDrive? Trodde BMW hadde fått hodet ut av ræva her, men om hybrid ikke tilbys med xDrive så er det jo en god forklaring. Panoramatak ser greit nok ut utenfra, men er noe av det jeg bruker minst på min F11. Luka er lukket igjen 95% av tiden, foretrekker å ikke få inn det lyset. Endret Oktober 15, 2019 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 15, 2019 Share Skrevet Oktober 15, 2019 53 minutter siden, Walkabout skrev: Trodde BMW hadde fått hodet ut av ræva her, men om hybrid ikke tilbys med xDrive så er det jo en god forklaring. Da er det i såfall langt flere enn BMW som må "få hodet ut av ræva" etter som ingen andre heller tilbyr firehjulstrekk i kombinasjon med stasjonsvogn og hybrid. Er vel kun i Norge dette er etterspurt. Alternativet blir jo en vinglete SUV med ladekabel og firehjulstrekk, tviler på at det er noe reelt alternativ til en som ønsker seg 3-serie. Nei kjør på med bensin (eller diesel, 330d er en utrolig kjøremaskin) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Da er det i såfall langt flere enn BMW som må "få hodet ut av ræva" etter som ingen andre heller tilbyr firehjulstrekk i kombinasjon med stasjonsvogn og hybrid. Er vel kun i Norge dette er etterspurt. Alternativet blir jo en vinglete SUV med ladekabel og firehjulstrekk, tviler på at det er noe reelt alternativ til en som ønsker seg 3-serie. Nei kjør på med bensin (eller diesel, 330d er en utrolig kjøremaskin) Jeg tenker at G21 330e xDrive hadde vært en helt fantastisk bil. Og BMW har drivlinja for det. Bare sett det bak den 4 syl så bør det bli en slager her til lands. Men du @Fredrik 90 i det ene øyeblikket så snakker du ned alle som "håner" BMW, i det andre så snakker du ned BMW som en av gjengen med tapere. Jeg tenker du burde heller slutte å slenge så mye drit rundt her inne. Du begynner å bli som en du virker som du hatet her inne, nemlig wicky124. Sorry for å si det, men jeg kjenner jeg får mindre lyst av å være her inne for man kan plutselig få hodet kappet av deg for man ytrer en mening som du ikke er enig i. ogee1 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet Oktober 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2019 9 timer siden, Walkabout skrev: Ser bra ut det. Noen grunn til at du velger å gå for 330i kontra 330e? Regner med det er en del å spare på sistnevnte. Ja, to grunner til det. Først og fremst at vi trenger en bil ganske snart, i og med at minstemann snart ikke er mulig å få inn i i3'en, og 330e touring kommer ikke før sensommer 2020. Andre er at hybridmodellene har vesentlig dårligere bagasjekapasitet da batteripakken legges i bagasjerommet. Prøvde en 530e også, men pga batteriet ble plassen for liten. Fikk en bra pris til slutt, selv om budsjettet har måttet strekke seg litt fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 11 timer siden, Walkabout skrev: Panoramatak ser greit nok ut utenfra, men er noe av det jeg bruker minst på min F11. Luka er lukket igjen 95% av tiden, foretrekker å ikke få inn det lyset. Kunne ikke vært mere uenig ! Elsker lyset og mulighet for fresh air og ikke minst så blir opplevd natur og fjell en flott opplevelse. Ser ikke bort fra att ved salg så blir ett panoramatak/soltak/luke verdsatt 😊 Flott utstyrsliste og G21 er jo en virkelig flott bil 👏 ogee1, Marius2002, Ranger1000 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet Oktober 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2019 15 timer siden, fupsaker skrev: Tror du har fått med det meste, men du kunne heller kjøpt min, vesentlig rimeligere. Kjempeflott motor, men gjør seg fint med en liten boks i. Hehe. Er litt ferdig med F30 etter en 328 og en M3. G20/G21 er en del hakk opp på tech-fronten ift utgående modell. Har ganske langsiktig plan på denne, og foretrekker lengst mulig eietid med garanti fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 Ser ut til flott satt opp bil. Sikkert en del av standardutstyret , og siden det er en stv 4x4 med hengerfeste, så er det praktisk med ryggekamera. i tillegg ville jeg hatt skiluke i baksete , netting opp til taket over baksete og takrails for feste av stativ (sykkel/skiboks). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet Oktober 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2019 1 time siden, 02-Jan skrev: Ser ut til flott satt opp bil. Sikkert en del av standardutstyret , og siden det er en stv 4x4 med hengerfeste, så er det praktisk med ryggekamera. i tillegg ville jeg hatt skiluke i baksete , netting opp til taket over baksete og takrails for feste av stativ (sykkel/skiboks). Er ryggekamera og takrails med. Ryggekamera er kanskje ikke spesifisert, men er en del av en eller annen pakke. Usikker på skiluke, må nesten sjekke opp det. Går ganske mye på ski selv Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 Gratulerer med svært bra speccet G21. Dravitgrå Individual er en av mine favorittfarger på G20/21, ligger og kniver med Portimaoblå om førsteplassen. Skiluke er det slutt på (jeg hadde det på en E91), nå er baksetet delt 40/20/40, så midtdelen funker for lange gjenstander, men ingen skipose. Rollo med kombo netting til taket + bagasjeromstrekk, takrails osv er selvsagt standardutstyr på en 3-serie idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 Uten takluke det støtter jeg koster penger, øker vekta, minsker takhøyden, og er et lekkasjepunkt. Noen grunn til at du valgte 330i over 320d? Ranger1000, lagunilla og E.H.D reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 16, 2019 Share Skrevet Oktober 16, 2019 17 minutter siden, Evopower skrev: Noen grunn til at du valgte 330i over 320d? Jeg hadde tenkt å spørre hvorfor ikke 330d i stedet😋 Men ser at den er en god del dyrere enn 330i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå