Gå til innhold

G21 330i

Ranger1000
 Share

Anbefalte innlegg

Behovet for en litt mer familievennlig bil enn F80 M3 har meldt seg, så har landet på og bestilt en G21 330i xdrive. Tror jeg har fått med det meste man trenger, men har kanskje et par dager til å gjøre endring før bilen låses. Det jeg er mest usikker på er panoramatak. Har aldri brukt eller hatt behov for soltak tidligere, men så har jeg heller aldri hatt stasjonsvogn før heller. Planen er å ha denne minst ut garantitiden, så mtp videresalg er ikke alt sånn superkritisk tenker jeg. Utstyrslisten ser slik ut foreløpig, kom gjerne med innspill :)

6K71 330i xDrive Touring  

Color C36 Dravit Grey metallic  

Upholstery MAH7 Leather 'Vernasca' Black decor stitching (BK)  

CO2 Output 184g/km  

Options ZGC Connected  

6C3 Digital Professional  

6NW Telephony with wireless charging  

6U3 BMW Live Cockpit Professional  

6WD WiFi hotspot  

ZGI Innovation  

430 Interior and exterior mirrors with automatic anti-dazzle function  

5AC High-beam assistant  

5AU+ Driving Assistant Professional  

5AZ BMW Laserlight  

610 Head-Up Display  

6U8 BMW Gesture Control  

ZGN Comfort  

322 Comfort access system  

3KA Acoustic glazing  

459 Seat adjustment, electric with memory for driver's seat  

488 Lumbar support for driver and front passenger  

ZGW Winter  

248 Steering-wheel heating  

4HA Seat heating front and rear  

536 Auxiliary heating  

ZPE Only Norway  

3AC Trailer tow hitch  

7LF Model M Sport  

1PK+ 19" M Lt/Aly wheels Double-spoke 791 M Bicolour / performance tyrs, MT  

2NH M Sport brake  

2TB Sport automatic transmission  

3MC BMW Individual roof rails high-gloss Shadow Line  

431 Interior rear-view mirror with automatic anti-dazzle function  

481 Sport seats for driver and front passenger  

493 Storage compartment package  

4KK Interior trim finishers Aluminium Tetragon  

4UR Ambient interior lighting  

534 Automatic air conditioning  

5A1 LED fog lights  

5DM+ Parking Assistant  

704 M Sports suspension  

710 M Leather steering wheel  

715 M Aerodynamics package  

760 Individual highgloss shadowline  

775 BMW Individual headliner anthracite  

1CB ACEA/CO2 Umfang  

1DE RDE exhaust emissions standard  

230 EU-specific supplementary equipment  

2PA Locking wheel bolts  

2VB Tyre Pressure Monitor  

2VL Variable sport steering  

302 Alarm system  

417 Roller sunblind for rear side windows, mechanical  

420 Sun protection glazing  

428 Warning triangle  

4NE Blow-by heater  

548 Speedometer with kilometer reading  

5AQ Active Guard Plus  

5DA Front passenger airbag deactivation  

5DC Rear-seat headrests, folding  

654 DAB+ radio  

688 Harman Kardon surround sound system  

6AE TeleServices  

6AF Legal emergency call  

6AK ConnectedDrive Services  

842 Cold-climate version  

850 Supplement tank filling  

8A7 Language version Norwegian  

8AW Norwegian / on-board documentation  

8KA Ag kod  

8R9 Refrigerant  

8SM VIN, visible from outside  

8TF Ag kod  

8TG Anti-theft security system  

993 Model year code  

9AA Aussenhautschutz  

Endret av Ranger1000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ha lagt til panorama tak, det passer veldig fint på en Touring. Ellers så ser det ut som om du får en kjempe flott bil her. Nye 3-serien er en skikkelig gjennomført og bra bil, jeg ble mektig imponert 👍

10 minutter siden, Walkabout skrev:

Ser bra ut det. Noen grunn til at du velger å gå for 330i kontra 330e? Regner med det er en del å spare på sistnevnte.

xDrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ville absolutt ha lagt til panorama tak, det passer veldig fint på en Touring. Ellers så ser det ut som om du får en kjempe flott bil her. Nye 3-serien er en skikkelig gjennomført og bra bil, jeg ble mektig imponert 👍

xDrive?

Trodde BMW hadde fått hodet ut av ræva her, men om hybrid ikke tilbys med xDrive så er det jo en god forklaring. 

Panoramatak ser greit nok ut utenfra, men er noe av det jeg bruker minst på min F11. Luka er lukket igjen 95% av tiden, foretrekker å ikke få inn det lyset. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Walkabout skrev:

Trodde BMW hadde fått hodet ut av ræva her, men om hybrid ikke tilbys med xDrive så er det jo en god forklaring.

Da er det i såfall langt flere enn BMW som må "få hodet ut av ræva" etter som ingen andre heller tilbyr firehjulstrekk i kombinasjon med stasjonsvogn og hybrid. Er vel kun i Norge dette er etterspurt. Alternativet blir jo en vinglete SUV med ladekabel og firehjulstrekk, tviler på at det er noe reelt alternativ til en som ønsker seg 3-serie.

Nei kjør på med bensin (eller diesel, 330d er en utrolig kjøremaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Da er det i såfall langt flere enn BMW som må "få hodet ut av ræva" etter som ingen andre heller tilbyr firehjulstrekk i kombinasjon med stasjonsvogn og hybrid. Er vel kun i Norge dette er etterspurt. Alternativet blir jo en vinglete SUV med ladekabel og firehjulstrekk, tviler på at det er noe reelt alternativ til en som ønsker seg 3-serie.

Nei kjør på med bensin (eller diesel, 330d er en utrolig kjøremaskin)

Jeg tenker at G21 330e xDrive hadde vært en helt fantastisk bil. Og BMW har drivlinja for det. Bare sett det bak den 4 syl så bør det bli en slager her til lands. 

Men du @Fredrik 90 i det ene øyeblikket så snakker du ned alle som "håner" BMW, i det andre så snakker du ned BMW som en av gjengen med tapere. Jeg tenker du burde heller slutte å slenge så mye drit rundt her inne. Du begynner å bli som en du virker som du hatet her inne, nemlig wicky124. Sorry for å si det, men jeg kjenner jeg får mindre lyst av å være her inne for man kan plutselig få hodet kappet av deg for man ytrer en mening som du ikke er enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Walkabout skrev:

Ser bra ut det. Noen grunn til at du velger å gå for 330i kontra 330e? Regner med det er en del å spare på sistnevnte.

Ja, to grunner til det. Først og fremst at vi trenger en bil ganske snart, i og med at minstemann snart ikke er mulig å få inn i i3'en, og 330e touring kommer ikke før sensommer 2020. Andre er at hybridmodellene har vesentlig dårligere bagasjekapasitet da batteripakken legges i bagasjerommet. Prøvde en 530e også, men pga batteriet ble plassen for liten. Fikk en bra pris til slutt, selv om budsjettet har måttet strekke seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Panoramatak ser greit nok ut utenfra, men er noe av det jeg bruker minst på min F11. Luka er lukket igjen 95% av tiden, foretrekker å ikke få inn det lyset. 

Kunne ikke vært mere uenig ! Elsker lyset og mulighet for fresh air og ikke minst så blir opplevd natur og fjell en flott opplevelse. Ser ikke bort fra att ved salg så blir ett panoramatak/soltak/luke verdsatt 😊 Flott utstyrsliste og G21 er jo en virkelig flott bil 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, fupsaker skrev:

Tror du har fått med det meste, men du kunne heller kjøpt min, vesentlig rimeligere. ;-) Kjempeflott motor, men gjør seg fint med en liten boks i. :D 

Hehe. Er litt ferdig med F30 etter en 328 og en M3. G20/G21 er en del hakk opp på tech-fronten ift utgående modell. Har ganske langsiktig plan på denne, og foretrekker lengst mulig eietid med garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til flott satt opp bil. Sikkert en del av standardutstyret , og siden det er en stv 4x4 med hengerfeste, så er det praktisk med ryggekamera.

i tillegg ville jeg hatt skiluke i baksete , netting opp til taket over baksete og takrails for feste av stativ (sykkel/skiboks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 02-Jan skrev:

Ser ut til flott satt opp bil. Sikkert en del av standardutstyret , og siden det er en stv 4x4 med hengerfeste, så er det praktisk med ryggekamera.

i tillegg ville jeg hatt skiluke i baksete , netting opp til taket over baksete og takrails for feste av stativ (sykkel/skiboks).

Er ryggekamera og takrails med. Ryggekamera er kanskje ikke spesifisert, men er en del av en eller annen pakke. Usikker på skiluke, må nesten sjekke opp det. Går ganske mye på ski selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svært bra speccet G21. Dravitgrå  Individual er en av mine favorittfarger på G20/21, ligger og kniver med Portimaoblå om førsteplassen. Skiluke er det slutt på (jeg hadde det på en E91), nå er baksetet delt 40/20/40, så midtdelen funker for lange gjenstander, men ingen skipose. Rollo med kombo netting til taket + bagasjeromstrekk, takrails osv er selvsagt standardutstyr på en 3-serie idag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...