Mariuse34

Ny podcast om bil

Recommended Posts

Hørte gjennom mye på vei i bil gjennom Danmark i helgen, tok resten i solskinnet før jobb i dag. Fortsett å prate, regner med dere har flere interessante kontakter som kan inviteres med. 

Fattern pleide alltid å kjøpe lørdagsavisa før, hovedsakelig på grunn av motorbilaget. Så kjøpte han seg Nissan Quaskai (eller noe), og sluttet å kjøpe avisen i samme øyeblikk. Nissan-en er så flau over at den som en 2010-modell hverken har auto-lukking av vinduer, eller start/stopp-system, så sistnevnte funksjon har den utviklet på egen hånd (innovation that excites). Nå bruker han hovedsakelig tråsykkel for å komme seg rundt. 

Nydelig! 

Fattern er kjekk sånn sett. Da søstern min skulle ha sitt første barn for 12 år siden holdt han på å bytte Mini Cooperen hennes med en 2wd Quasqai, uten å engang spørre henne. En bil han ikke vurderte overhodet selv. 

PS: dagens episode inneholder mitt fomlende engelsk intervju med Top Gears Chris Harris. Om alt fra elbildiss, elbilelsk, lambo vs ferrari og gamle Peugeoter. 

Bare å fortsette @Mariuse34

Dette har raskt blitt den beste bil podkasten der ute. De større bilpodkastene tar det jo år og dag mellom hver gang det kommer noe nytt. De har med uinteressante folk jeg aldri har hørt om og de snakker for mye om superbiler. Mil eller mil er på ett folkelig nivå og veldig relatert til Norge og norske forhold. Selv om det betyr litt elbilprat av og til så er det noe iallfall jeg overlever. Dere fremlegger iallfall elbiltemaet på en obiektiv måte og ikke bare en eneste stor glorifisering som alle andre norske bilmedier. 

Også var det jo litt vittig sist jeg var i Oslo og på vei hjem så svinge jeg innom Motorpool for å se på det nye Bentley showromet. Snakka med en hyggelig selger der, vi snakka litt om BMW osv. Så setter jeg meg i bilen for å kjøre hjem til Arendal, setter på Mil etter Mil og der dukka jaggu samme fyren opp som jeg nettopp snakka med hos Bentley 😀

Edited by Fredrik 90