Gå til innhold

Even's BMW E39 523i Individual hele 2024 i ett innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Man mister funksjonen på den ene av de to "stagene" i Dual Stage rattet. Man kobler bare til den ene; dvs. den av de to i rattet som Single Stage ABS-enheten i bilen forventer å se. Og glemte nesten å si at sleperingen fra 96'n må monteres på rattet, det er jo den største jobben.

Endret av B. Sveigdalen
Skrevet

Nydelig interiør - tenk at en så gammel bil (25 år gammel?!) kan se så moderne og lekker ut og fremstå med så høy opplevd kvalitet innvendig. Likte definitivt best de lyse (poppel) listene best. Birche blau listene brøt alt for mye med de andre fargene i interiøret.

Skrevet

@Slavearbeider'n Gubbelook er vel en godkjent formulering i positiv retning😄 Vil jo ikke ha noe ungdomsbil preg på den😋

@Saltkjelen de lyse trelistene er nok de jeg også syns mest om, totalt sett med alt som er i bilen ellers. Hadde interiøret vært helsort tror jeg de andre hadde tatt seg ut bedre.😃

@Shattered morro du sier det. For når listesettene ligger løse ved siden av hverandre, syns jeg definitivt birkeblau listene er mye tøffere. Men de er nok litt "mye" i ett ellers lyst interiør 😬

@FransEirik dette er gammal bil, som er fortalt av andre folk allerede😃 Ikke alt er kompatibelt uten litt mikkmakk da, men facelift M-sport ratt skal definitivt på plass 😎 Jeg liker dog Orginal-utførsel på ratt polstring bedre enn omtrekte, så jeg leita heller fram ett veldig strøkent brukt 😃 

@papertiger jo tusentakk 😃 det var ett ekstremt løft å få inn disse delene i bilen. Ikke minst at en straks 25år gammel bil kan oppleves såpass eksklusiv, er jo helt hinsides😃 Poppel listene er nok de som får fast plass i bilen, selv om jeg syns begge settene er tøffe på hver sitt vis. 

@Daniel. Det du sier om spilleren stemmer på prikken. Større drit en disse her haugamle kinaspillerene finnes knapt. Den skal selvsagt byttes ut på sikt 😂🤦‍♂️

Skrevet
2 timer siden, S. Gunstad skrev:

Kjør trelister og behold for all del rattet!

Må jo holde stilen. Nyere bil kan ha nyere ratt;)

Det gule treverket blir nok beholdt på bilen. Men er treverk det blålilla også. Syns begge deler er tøft på hvert sitt vis😃

Facelift E39 M-ratt hører hjemme synes jeg, penere er det, og ikke minst mange hakk bedre å holde henda i! 😋

Skrevet
Akkurat nå, Skare1 skrev:

Helt nydelig interiør! Ville gått for trelister, det harmonerer veldig godt med resten av interiøret. 

Tusen takk for det🥳 Gledes å få renset skinnsetene nå, så alt ramler på plass der det hører til..😃 Det gule treverket blir nok beholdt, som nevnt tidligere. Men det Birke-blau treverket er jaggu ikke feil det heller 😃

Skrevet

Jeg kjøpte den råeste Eonon-spilleren for et par år siden. Særs fornøyd med den må jeg si. Fin å bruke, og den husker volumet fra sist. I tillegg kjører man DAB og iBus-adapter. 

Min hadde 4:3 skjerm med TV originalt og iBus-adapteret fikser biffen med manglende OBC-funksjoner. DAB funker også særs bra.

Ettersom kabelsett fra en gammel Eonon-spiller allerede var trukket fra bagasjen og frem så brukte jeg bare den. Problemet er at strømledningene blir for tynne til å drive enheten godt når man spiller høyt(spenningsfall). Løste dette ved å koble på en KlasseD forsterker baki som jeg lagde en brakett til på venstre side bak og kjørte høynivå-signal dit og kobla høyttalerne til forsterkeren.

Dette funker mildt sagt veldig bra, og det er ikke minst veldig ryddig.

Jeg hadde som du sikkert skjønner en tidligere den originale spilleren baki før. Den er vekk.

• 2 weeks later...
Skrevet
På 24.1.2021 den 2.17, Gabz skrev:

Nydelige oppgraderinger her, gjør vanvittig mye med interiøret :) Stemmer for øvrig for de lyse listene, uten tvil.

Jo takk for det! Sent mellom svarene ser jeg, men sånn er det 😄 det gule treverket går på plass igjen. Ingen tvil 😄

Skrevet

BC0E6050-4747-431B-8C6D-1ADA72ACB262.thumb.jpeg.21f0babcbb83552a7be4d1e9071d72bc.jpeg

plata jeg knakk til i full fart. Brukt kun tilgjengelige festepunkter. Ingen borring eller skruing. Så skrudde jeg fast forsterkeren i den. Er ikke skrudd fast på bildet, så ser vel litt skakt ut.

• 2 weeks later...
Skrevet

Se der ja @FredrikE24. Min bil har ikke navi system bak, så jeg har den koblinga der helt fremme.. 😄 Har fått taki en brukt Eonon enhet nå, som jeg håper gjør jobben. 😎 

• 2 weeks later...
Skrevet

Vært rolig siste tiden her, men har heldigvis ikke stoppet helt opp på tross 😃

Kan endelig(!!!) si meg helt ferdig med interiøret, nå er dash'n på plass, tepper vasket og støvsugd, seter dyprenset og smurt, utført "singelstage conversion" på facelift M-sport ratt, og ikke minst fått på plass en nyere Eonon head-unit som står litt bedre til "oe" looken 😃🙌

Står ennå i dilemma å velge mellom Pappel tre'et og Birke-blau listene, så disse har jeg enda ikke demontert 💩

IMG_20210224_102113.thumb.jpg.baf7133b2c0a57af9aabb7c83e6a5edd.jpg

IMG_20210225_135430.thumb.jpg.2fb48f2c76328bb309406540b675e939.jpg

IMG_20210225_135515.thumb.jpg.25999e599df86e4583814febdbe9bfb1.jpg IMG_20210225_135644.thumb.jpg.4c5c0c9094a5aedbfafc1e14d987e9e8.jpg

Lite stemningsbilde av skitten bil også, da E61 måtte inn i carporten på en liten tilsynsrunde med bytting av noen lyspærer💩IMG_20210301_142755.thumb.jpg.ce1bf01c3b4362fcffa183f7a9fab9b7.jpg

Ellers er bilen igjen, satt inn i carporten i påvente utbytting av siste rest før den er "klar" for sesongen 🥳🥳 

IMG_20210301_211716.thumb.jpg.15ead560e91417bd68f64787a0b96239.jpg

• Evenlode changed the title to BMW E39 523i Individual - diverse dilldall update 02.03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...