Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, fupsaker skrev:

Skal du dra en Cools? ;) 

Cools har det vært planer om siden bilen ble bestilt. :) 

Er bare usikker på hva jeg skal gjøre;
Alt. 1: Bestille bilen med sort vernasca og M-seter, for så å trekke om alt i tartufo merino.
Pro: Får M-seter fra fabrikk.
Cons: Får svart underdel av dashbord, noe jeg ikke synes helt harmonerer når man har farget interiør. Omtrekking av interiør og det jeg ønsker av andre ting kommer på 150k + mva i dagens marked. Cools har blitt dobbelt så dyr på enkelte ting enn hva de var for et halvt år siden.

Alt. 2: Bestille bilen med sort merino og vanlige seter. Har et sett med X3 M-seter i sort merino med kjøling på lur som jeg da tenker å montere.
Pro: Merino fra fabrikk, sorte merino M-seter gjør at jeg slipper å trekke om. Får mulighet for kjøling i M-seter, noe som ellers ikke er mulig. Det billigste alternativet for å få merino og M-seter.
Cons: Må likevel trekke om andre deler. En "risiko" for at jeg ikke får has på X3 M seter og kjøling i en i4. Marginal forskjell i merinomønster på i4 M50 og X3 M. Kjedelig interiørfarge, men levbart.

Alt. 3: Bestille bilen med tartufo merino og vanlige seter. Har et sett med X3 M-seter i sort merino med kjøling på lur som jeg da tenker å montere.
Pro: Merino fra fabrikk, bare forseter å trekke om. Får mulighet for kjøling i M-seter, noe som ellers ikke er mulig.
Cons: Må likevel trekke om andre deler. En "risiko" for at jeg ikke får has på X3 M-seter og kjøling i en i4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Cools har det vært planer om siden bilen ble bestilt. :) 

Er bare usikker på hva jeg skal gjøre;
Alt. 1: Bestille bilen med sort vernasca og M-seter, for så å trekke om alt i tartufo merino.
Pro: Får M-seter fra fabrikk.
Cons: Får svart underdel av dashbord, noe jeg ikke synes helt harmonerer når man har farget interiør. Omtrekking av interiør og det jeg ønsker av andre ting kommer på 150k + mva i dagens marked. Cools har blitt dobbelt så dyr på enkelte ting enn hva de var for et halvt år siden.

Alt. 2: Bestille bilen med sort merino og vanlige seter. Har et sett med X3 M-seter i sort merino med kjøling på lur som jeg da tenker å montere.
Pro: Merino fra fabrikk, sorte merino M-seter gjør at jeg slipper å trekke om. Får mulighet for kjøling i M-seter, noe som ellers ikke er mulig. Det billigste alternativet for å få merino og M-seter.
Cons: Må likevel trekke om andre deler. En "risiko" for at jeg ikke får has på X3 M seter og kjøling i en i4. Marginal forskjell i merinomønster på i4 M50 og X3 M. Kjedelig interiørfarge, men levbart.

Alt. 3: Bestille bilen med tartufo merino og vanlige seter. Har et sett med X3 M-seter i sort merino med kjøling på lur som jeg da tenker å montere.
Pro: Merino fra fabrikk, bare forseter å trekke om. Får mulighet for kjøling i M-seter, noe som ellers ikke er mulig.
Cons: Må likevel trekke om andre deler. En "risiko" for at jeg ikke får has på X3 M-seter og kjøling i en i4.

Alternativ 3. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker Alternativ 3 er naturligvis det jeg har lyst på, men alternativ 3 kommer på ca 110 000 + mva. Alternativ 2 blir på ca 65 000 + mva. Hadde bilen vært moms- og avgiftsfri hadde jeg ikke vært i tvil, men når bilen isolert sett også blir ca 75 000,- dyrere, begynner det å nærme seg et punkt der jeg ikke føler bilen er verdt det.

Hadde bare vi som faktisk skulle ha bilen og ikke flippeprofitørene fått bilen før avgiftene, så hadde saken vært i et litt annet lys. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

@fupsaker Alternativ 3 er naturligvis det jeg har lyst på, men alternativ 3 kommer på ca 110 000 + mva. Alternativ 2 blir på ca 65 000 + mva. Hadde bilen vært moms- og avgiftsfri hadde jeg ikke vært i tvil, men når bilen isolert sett også blir ca 75 000,- dyrere, begynner det å nærme seg et punkt der jeg ikke føler bilen er verdt det.

Hadde bare vi som faktisk skulle ha bilen og ikke flippeprofitørene fått bilen før avgiftene, så hadde saken vært i et litt annet lys. :whistle:

Tja, du kan vel få gjort en god deal på en av bilene som ligger på Finn i stedet? :D Og få det akkurat som du vil. Jeg ble jo litt ufrivillig en av flippeprofitørene. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker

Det blir litt vanskelig å ikke vurdere det når det er snakk om så mye profit. Så skjønner på en måte at du gjorde det ja.

Mye i4 å velge i på finn om dagen.

Med @Saltkjelen sine planer blir dette nok den dyreste, å kanskje mest individualiserte i4`en i norge. Blir sikkert flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, fupsaker skrev:

Tja, du kan vel få gjort en god deal på en av bilene som ligger på Finn i stedet? :D Og få det akkurat som du vil. Jeg ble jo litt ufrivillig en av flippeprofitørene. :D 

Absolutt, men da må man ta til takke med et sørgende kjedelig fargeutvalg. Blir bra kjedelig når naboen, naboen til naboen og naboen til naboen til naboen kjører i4 med samme farge. :P  Vil nok heller ha en Individual-farge utvendig og svart merino enn standardfarge med Tartufo. 

Hehe, sånn er det. Det tragiske her er jo riktignok BMWs elendige håndtering og manglende produksjon av bestilte biler. 

44 minutter siden, Chris A skrev:

@fupsakerDet blir litt vanskelig å ikke vurdere det når det er snakk om så mye profit. Så skjønner på en måte at du gjorde det ja.

Mye i4 å velge i på finn om dagen.

Med @Saltkjelen sine planer blir dette nok den dyreste, å kanskje mest individualiserte i4`en i norge. Blir sikkert flott!

Absolutt. Har full forståelse for de som valgte å gjøre noen kroner på bilen sin. Her er det for så vidt BMW selv som skal ha skylden for elendig produksjonskapasitet og manglende håndtering av allerede inngåtte kontrakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, flobben skrev:

kommer fra eiendomsmegleren 😘

Haha. Der kom endelig den klassiske "du er eiendomsmegler og tjener 300k (minst) på et boligsalg", så du skal i alle fall ikke si noe. Love it! :) 

1 time siden, Chris A skrev:

@flobben

Han er nok bare litt bitter fordi han som mange flere inkludert meg selv ikke bestilte tidlig nok😅😂🙈

Nei, på ingen måte. "Flippeprofitørene" - etterfulgt av en plystreemoji var for ordens skyld kun tragikomisk ment. Det kan vel snart ikke være én eneste i4 igjen som er registrert på første eier? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Haha. Der kom endelig den klassiske "du er eiendomsmegler og tjener 300k (minst) på et boligsalg", så du skal i alle fall ikke si noe. Love it! :) 

Nei, på ingen måte. "Flippeprofitørene" - etterfulgt av en plystreemoji var for ordens skyld kun tragikomisk ment. Det kan vel snart ikke være én eneste i4 igjen som er registrert på første eier? :lol:

EL BIL som er registrert på første eier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Alternativ 3 er naturligvis det jeg har lyst på, men alternativ 3 kommer på ca 110 000 + mva.

Siden den ikke er låst, da kan du bestille Individual fra BMW og få det akkurat som du vil, men da går det 20 uker ekstra som Individual skal ha for å produsere det som du ønsker. Kommer sikkert ut på samme pris, men da har du det originalt. Ta kontakt med din selger, spesifiser hvordan du vil ha det, og de kommer tilbake med pris. La selger få jobbe litt ekstra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Z800 skrev:

Noen som kan forklare meg hvorfor bmw id går på gjest hver gang jeg bruker tlf som digital key?

Du må velge din BMW ID i bilen når du bruker ny nøkkel. Gå inn i app i iDrive som heter «BMW ID» når du bruker digital key og velg din ID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kjennern skrev:

Du må velge din BMW ID i bilen når du bruker ny nøkkel. Gå inn i app i iDrive som heter «BMW ID» når du bruker digital key og velg din ID.

Tungvint å gjøre dette hver gang en skal bruke bilen. Den går på gjest visst jeg går ut av bilen og inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...