Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Mariuse34 skrev:

Jeg har en 5-serie touring ellers, og ja den er mindre. ÅPENBART. 

Men det er en forbanna nice bil ass. Skal slenge inn isofixbase og barnesete etterpå og teste hvordan det blir å sitte i passasjersetet foran, men hjelpes det er nice å kjøre en ordentlig og kjapp BMW som tilfeldigvis er elektrisk

Interessant, jeg kjører samme bil som deg bare i sedan..altså G30. Hvis du gidder så hadde det vært kult om du tok noen bilder av plassen bak med barnesetet. Når G30en skal byttes ut så kan jeg som sagt se meg selv i en M440i/d Gran Coupe, men bakseteplass er liksom det som kan bli dealbreakeren på en sånn bil. Man er bortskjemt med bakseteplass i en 5-serie, selv en sedan. Men jeg må ha en plan B om jeg ikke liker G60 5-serie som kommer etterhvert 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her kommer en liten rapport basert på en kveld i tett snødrev i Oslo. 

20211208_192140.thumb.jpg.8e53f1df976e3f53e94fca93835ff9d4.jpg
Dette er defintivt en BMW du kan ha det gøy med i snøvær. Vektbalansen i bilen er utrolig bra. Om @Fredrik 90 fortsetter med fossilbildyrkingen og kjøper en 440i eller 440d etter å ha testet denne så skjønner jeg ingenting. Jada, jeg kan forstå at man kjøper en m4 istedenfor, men denne kjører runder rundt en 40i eller 40d. Det er en fantastisk BMW som tilfeldigvis kjører elektrisk. Jeg skulle ut og kjøre i 20 min og ble ute i 3 timer. 
20211208_192133.thumb.jpg.e4b796046428408490e8129dbfe12bfd.jpg

Ref bagasjeromsplass så er den overraskende ok, men det kan bli krevende med takboks for de som tenker det, selv om vinkel på bagasjeluka dog kan justeres. 
20211208_192048.thumb.jpg.1ae3e005ccf9659a97582b63e5b50584.jpg

20211208_192056.thumb.jpg.4ca3423bae3a0c411c5b66b797d4f151.jpg

 

Når det gjelder barnesetet så går det temmelig ok. Keep in mind at jeg er rett under 180, så for lange menn kan det bli krevende å ha setet bak førersetet. Men passasjersetet står en cm cirka lenger fremme enn jeg har førersetet her. Kunne garantert mikket det til mer og. 

20211208_192112.thumb.jpg.c1889ded2dcb516599ad0ac39f04d121.jpg

20211208_192123.thumb.jpg.831892f41fa39f10b27a12008ff3f90e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden i baksetet? Går det greit med en bakovervendt, en forovervendt og evt. Pute på ett barn i midten?

 

Valget står mellom i4 og g11 730d😅

To unger i forovervendt sete og etter planen blir det en i bakovervendt om noen år😅

Må nesten ha begge bilene en liten stund og ta en vurdering.. 🤔

To unger i forovervend

G11 byr på lite kjøreegenslaper, dog mengder av komfort.. Får sjelden nytte av rå kjøreegenskaper i barnefrakteren uansett 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skulebollen skrev:

Hvordan er bredden i baksetet? Går det greit med en bakovervendt, en forovervendt og evt. Pute på ett barn i midten?

 

Valget står mellom i4 og g11 730d😅

To unger i forovervendt sete og etter planen blir det en i bakovervendt om noen år😅

Må nesten ha begge bilene en liten stund og ta en vurdering.. 🤔

To unger i forovervend

G11 byr på lite kjøreegenslaper, dog mengder av komfort.. Får sjelden nytte av rå kjøreegenskaper i barnefrakteren uansett 🙄

Altså, vi klarer jo to bakoverlente i i3, så tror ikke plass vi by på problem her. Gjorde heller ikke det i G21 vi lånte forrige uke, annet enn at den er bittelitt smal så det ikke er perfekt å snurre begge stolene 90 grader samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fupsaker skrev:

Altså, vi klarer jo to bakoverlente i i3, så tror ikke plass vi by på problem her. Gjorde heller ikke det i G21 vi lånte forrige uke, annet enn at den er bittelitt smal så det ikke er perfekt å snurre begge stolene 90 grader samtidig. 

Tja, jeg er 190, fruen 180.. uaktuelt for meg og ha bakovervendt bak meg i f11en.. Lengden på bakseteplassen i g11 er faktisk sjokkerende liten. Jeg får akkurat plass bak når fruen kjører... 

 

Uansett, bredden med 3 unger er jo greia her. Lengde har jeg aldri bekymret meg over 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Tja, jeg er 190, fruen 180.. uaktuelt for meg og ha bakovervendt bak meg i f11en.. Lengden på bakseteplassen i g11 er faktisk sjokkerende liten. Jeg får akkurat plass bak når fruen kjører... 

 

Uansett, bredden med 3 unger er jo greia her. Lengde har jeg aldri bekymret meg over 😅

Jeg vet, og jeg tror ikke du får 3 isofix i denne, det er hvertfall ikke mulig i G21. Og denne er vel noe bredere bak, uten at jeg ver det 100% sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvordan er bredden i baksetet? Går det greit med en bakovervendt, en forovervendt og evt. Pute på ett barn i midten?

 

Valget står mellom i4 og g11 730d😅

To unger i forovervendt sete og etter planen blir det en i bakovervendt om noen år😅

Må nesten ha begge bilene en liten stund og ta en vurdering.. 🤔

To unger i forovervend

G11 byr på lite kjøreegenslaper, dog mengder av komfort.. Får sjelden nytte av rå kjøreegenskaper i barnefrakteren uansett 🙄

Jeg har jekket en øl og kastet meg på sofaen. Og har bare en kid. Men jeg vil tippe den løsningen blir trang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden iforhold til 5 serie? Trodde den ikke skulle vere så mye smalere 🤔

 

@fupsaker

3 med isofix har aldri vært tema, finnes vel ikke Bmw med det i baksetet 🤔 Om det skulle bli aktuelt og rote til livet med en nr. 3 er vel eldstejenta i putestol, og da burde det gått greit i en 5er vertfall ( evt. 7er ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvordan er bredden iforhold til 5 serie? Trodde den ikke skulle vere så mye smalere 🤔

 

@fupsaker

3 med isofix har aldri vært tema, finnes vel ikke Bmw med det i baksetet 🤔 Om det skulle bli aktuelt og rote til livet med en nr. 3 er vel eldstejenta i putestol, og da burde det gått greit i en 5er vertfall ( evt. 7er ) 

Skal rusle ut og se om litt. I verste fall i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mariuse34 helt konge! :D 

Liker i4 skikkelig godt og den mye omdiskuterte fronten har virkelig vokst på meg. At den fikk pris for årets bil er vel fortjent. 

Det ble diskutert toppfart på i4, som er 225km/t. For å sette lys på dette. Det er ikke det at bilen ikke er god for mer, for klart BMW kunne fått til høyere fart. Men vi er vel enig i at jo høyere fart jo mer luftmotstand og det igjen går hardt utover drivstofforbruket. Altså tenker jeg BMW fant et kompromiss på forbruk og fart og satt en grense. Continental har gjort en test at luftmotstanden dobles fra 70km/t til 100km/t, så jeg regner luftmotstanden fra 225km/t og 260km/t også er vesentlig forskjellig, uten at jeg umiddelbart har satt meg inn i dette. Det igjen da, så bruker du så mye strøm i forskjellen der at gleden blir kortvarig. Jeg har heller ikke tro på at man kommer mye raskere fram om det er snakk om lengre distanser fordi en bruker såpass mye at en må stoppe å lade oftere og forspranget henter seg selv inn. Hastigheter over 130 km/t er Autobahn-mat, og gjennomsnittsfarten der på alle personbiler er 140km/t, hvor tyske premiummerker med litt motor ligger på rundt 180 km/t mener jeg at jeg har lest. Uansett er 225km/t er mer enn bra nok for majoriteten også her, de som absolutt ikke synes det er ikke i markedet for en slik bil heller.

At enkelte reklamerer for toppfart på 260km/t tenker jeg er mer prestisjeopplegg enn fornuftighet. Jada, burde vært opp til fører og bestemme, men likevel. Har tro på at de tyske ingeniørene har vurdert dette litt mer nøye enn vi :) Kanskje unngår BMW en prosent eller to høyere tilfeller av strømtørre biler langs Autobahn. 🤷🏼‍♂️
 

Igjen, gleder meg til å teste! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfarten har vel også litt med hva som er hensiktsmessig utveksling på drivlinjen når du kun har et gir. Så mulig det er et kompromiss og at høyere toppfart ville gått utover andre egenskaper.

Kan jo også være at høyere toppfart ville medført et vedvarende høyt effektforbruk som kanskje batteri eller andre komponenter ikke vil tåle - altså at det å ligge stange mot "turtallsperra" og bruke alle 544hestekreften ikke er mulig over lang tid. Litt som at enkelt elbiler reduserer kreftene tilgjengelig om man gjør gjentagende akselerasjoner (drags).

Men for min egen del er ikke dette noe jeg heller bryr meg om - føler uansett at det er et stykke igjen før elbiler blir Autobahn-milslukere på samme måte som bensin/dieselbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mariuse34 takk for post med ord og bilder etter test av i4! Gleder meg til å høre om denne i podcast. 
Når det gjelder takboks på i4 Gran Coupé tror jeg dette skal gå helt fint, bakluka kan som du nevner justeres på åpningsgrad - vi har justert den på vår F36 Gran Coupé på et trinn slik at den stopper rett før bakruta tar i takboksen når den står på. Funker supert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...