Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Her er min bestilling i4 M50 supercharged. 
Gikk for mineralhvit med individual merino skinn. Eneste jeg ikke hukket av for var carbon pakke og m technology. Syns hvit er finere ilag med blank sort. 
Fargen er ikke 100% spikret. Kona liker godt Dravit grå. Brooklyn er også en fin farge. 
 

ting jeg har lyst å gjøre:

- skifte blå knapp og gearspake.

- montere speil med garasjeport åpner.

- CH skilt ikke skilt med E som start, om mulig.  (CH passer bra med mitt navn😅)

Gikk for 19" da jeg syns det blev en grei kompromiss med rekkevidde og utseende. 20" 868 ser nok mye bedre ut men😅

Lurer på å endre til røde kalipere, hva tror dere?
 

 

B90754BA-5A0B-4CE7-9B11-90F333E8D787.png

CFA015F1-54EE-4107-A60D-D72C4D1ABCC0.png

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Chris A skrev:

Her er min bestilling i4 M50 supercharged. 
Gikk for mineralhvit med individual merino skinn. Eneste jeg ikke hukket av for var carbon pakke og m technology. Syns hvit er finere ilag med blank sort. 
 

 

B90754BA-5A0B-4CE7-9B11-90F333E8D787.png

CFA015F1-54EE-4107-A60D-D72C4D1ABCC0.png

Lekkert :)  Merino skinn er prikken over ien på denne bilen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de i nordnorge, eller dem som ikke kjører i daglig saltlake😁

Hva har dere av erfaring med nordiske vinterdekk på elbil/tung bil?(hvis det er noen😂) gode/dårlige dekk?
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for pigg eller ikke. Pga vekt og effekt på m50 er jeg redd piggene forsvinner kjapt slik at det er bortkastet. 

Generelt klarer jeg meg fint uten pigg under normal kjøring, men jeg har en stygg innkjørsel inn til garasjen. Vet ikke hvor mye de piggene hjelper eller om det kun er psykisk støtte😄


Når jeg prøvekjørte m50'n i vinter var det en ishinne på veien over Tromsøbrua, og kombinert med spor i veibanen var det helt for jævlig å kjøre over. Satt som ei gammel kjerring å tviholdt i rattet for å unngå en smell😬 Trur ikke det var nordiske vinterdekk på den bilen, så bedre blir det nok uansett om jeg ikke går for pigg.. Kjørte litt etterpå med min 530xd med pigg og merket ikke noe særlig at det var mer glatt enn normalt..

Ut i fra det jeg har lest noe om tidligere på fb mener jeg noen skrev at michelin x-ice eller conti viking contact 7 er gode nordiske dekk. Ønsker ikke Nokian da jeg er redd de blir for myke for denne bilen.. 

*edit*
oops, det var viking contact 7 som sto på demobilen.. Doh
Kan være dekkdim spilte inn en rolle..
 

Endret av mspec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mspec skrev:

Til de i nordnorge, eller dem som ikke kjører i daglig saltlake😁

Hva har dere av erfaring med nordiske vinterdekk på elbil/tung bil?(hvis det er noen😂) gode/dårlige dekk?
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for pigg eller ikke. Pga vekt og effekt på m50 er jeg redd piggene forsvinner kjapt slik at det er bortkastet. 

Generelt klarer jeg meg fint uten pigg under normal kjøring, men jeg har en stygg innkjørsel inn til garasjen. Vet ikke hvor mye de piggene hjelper eller om det kun er psykisk støtte😄


Når jeg prøvekjørte m50'n i vinter var det en ishinne på veien over Tromsøbrua, og kombinert med spor i veibanen var det helt for jævlig å kjøre over. Satt som ei gammel kjerring å tviholdt i rattet for å unngå en smell😬 Trur ikke det var nordiske vinterdekk på den bilen, så bedre blir det nok uansett om jeg ikke går for pigg.. Kjørte litt etterpå med min 530xd med pigg og merket ikke noe særlig at det var mer glatt enn normalt..

Ut i fra det jeg har lest noe om tidligere på fb mener jeg noen skrev at michelin x-ice eller conti viking contact 7 er gode nordiske dekk. Ønsker ikke Nokian da jeg er redd de blir for myke for denne bilen.. 

*edit*
oops, det var viking contact 7 som sto på demobilen.. Doh
Kan være dekkdim spilte inn en rolle..
 

Jeg bor i trøndelag og kjører Continental Viking contact 7. 18" vel og merke. Synes det har fungert veldig bra, handler jo om å bli litt vant til bilen. Blir jo triste asfaltegenskaper med så myk og mye gummi, men det må fungere på skikkelig vinterføre også for min del. Jeg har også en litt ekkel gårdsplass, men kjører i B modus (en pedal) når det er glatt. (Stort sett bestandig ellers også)  Da har man veldig god kontroll synes jeg.

Men med så mye krefter tilgjengelig, så er det jo den som sitter bak rattet som må ta litt ansvar ;) Piggdekk er jo bestandig bedre på is, men som du sier. er det noen pigger igjen når man trenger dem. For min del, så blir det såpass mye asfaltkjøring, at jeg gikk for piggfritt. Men vanskelig å komme med noen fasit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Da har bilen min fått produksjonsdato, Igjen.. 

Denne gang med 20" som visstnok ikke er restriksjoner på lenger, men nå uten Shadowlinelykter.. 🙄

Det er visst umulig og legge inn nå

Lekte meg litt med "configuratoren" til i4 M50 nå. Det gikk helt fint å legge til både 20" 868M OG Shadowlinelykter👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, M.J skrev:

Lekte meg litt med "configuratoren" til i4 M50 nå. Det gikk helt fint å legge til både 20" 868M OG Shadowlinelykter👍

Den er nok ikke helt oppdatert mot hva forhandlere ser. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

i4 leverte bra på rekkevidde test iallfall. Både e40 og M50. 

https://www.motor.no/aktuelt/motors-rekkeviddetest-av-elbiler-sommeren-2022/225305

Veldig, veldig bra. M50 med 19" over 51 mil. Og nesten 590 på 18" på e40. Kanon, altså. Men da er jeg ikke så redd for min Taycan heller. I testen kom den ca 41 mil med 21" med 305 bakdekk. :D Og jeg har "bare" 285 på mine 20". 😛 Alt i alt veldig nyttig for elbilister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått faktisk. Mercedes har fått mye skryt pga. oppgitt rekkevidde på EQS 450. Men her ble de pisset på. Ikke holdt de det de lovet, og BMW i4 40 som har oppgitt 150km kortere i realiteten bare var 40km kortere. Da kunne BMW faktisk satt 700km på i4 40 og faktisk hatt ca. samme % avvik. Da hadde de høstet enda mer skryt og bestillinger, men i kjent stil: beskjedne tall. Det liker vi :) 

9F91C2DE-0802-4310-8AB6-4023B467B5FA.jpeg.baf752d08533f4822701550d8718ab65.jpegDF59C1F2-6312-46D5-9131-C36C4F48C5F9.jpeg.7daa324a79055392efe04a7362787313.jpeg
 

Hva Hongqi holder på med på EHS-9 vet jeg ikke, men 20% avvik kan umulig være innafor. Så kan de som priser den til 1 mill på finn bare ha den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å lese at BMW har kontroll på dette. Lang rekkevidde på papiret er vel og bra det, men helt verdiløst hvis ikke det holder mål ute på veien. Sånn sett så er det vel så viktig å se på bilens faktiske rekkevidde, og her fremstår i4 M50 som en meget brukanes bil. 

Men, hvorfor kan de ikke gjøre mer rekkevidde tester på motorvei. Hvorfor skal de alltid lunke rundt i 70-80 soner når de tester rekkevidde. Jeg vil tro dette kan være av interesse iallfall for folk som bor i sør-øst Norge, som kanskje av og til turer litt i Sverige og Danmark også. Tesla Bjørn gjør jo noen tester her som er ganske nyttige synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, dette var slettes ikke verst. Skulle dog ønske de hadde testet bil med M868, men det er jo lov å håpe at det vil være overraskende god rekkevidde med disse hjulene også. :) 

Tror ikke man er SÅ langt unna den rekkevidden selv med 285 bakhjul. Forskjellen er vel mer klistrete gummi. Ser jo av de 80 milene jeg har kjørt med i4 av det er mulig å komme under 20kWt/100km, så det går an å oppnå rundt 47-48 reelt om sommeren tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...