Sørlendingen Skrevet Mars 29, 2024 Skrevet Mars 29, 2024 Flott arbeid du har gjort, blir jo strøken denne bilen. Hvilken type felger er det? Må si jeg likte de felgene du satte på nå, syns de kledde bilen utrolig bra🤩
///FredriK.S Skrevet Mars 29, 2024 Skrevet Mars 29, 2024 3 timer siden, Skulebollen skrev:En kompis som har kjørt med samme hjul og BC coilovers, det gikk vel klar fremme tror jeg. Jeg har 15mm spacere og smal leverandør av 225 dekk for og gå klar fjørbeinet. KW bygger enormt. Egentlig skuffende dårlig fra KW at coiloversa er bygd slik. Skulle gjerne hatt inn hjula 3-4mm fremme, men er rett og slett ikke plass grunnet 8,5" og KW Ja, er det som er så ufattelig dumt. Skal på BT for å godkjenne KW selv, men vet jo fader ikke hvilke hjul jeg skal få kjøpt som passer uten spacer😅
fxslin Skrevet Mars 29, 2024 Skrevet Mars 29, 2024 3 hours ago, Skulebollen said: En kompis som har kjørt med samme hjul og BC coilovers, det gikk vel klar fremme tror jeg. Jeg har 15mm spacere og smal leverandør av 225 dekk for og gå klar fjørbeinet. KW bygger enormt. Egentlig skuffende dårlig fra KW at coiloversa er bygd slik. Skulle gjerne hatt inn hjula 3-4mm fremme, men er rett og slett ikke plass grunnet 8,5" og KW På Z3 min, så endte jeg opp med å godkjenne bilen med 10mm spacere (H&R) sammen med KW V2 mine. Da det sto i TUV til KW settet at det var anbefalt + at H&R hadde TUV til min bil med aktuelle felg dimensjoner. Det var egentlig ikke noe problem å få dette godkjent og inn i vognkortet. De kicka å et par andre ting, men det ordnet seg det også.
papertiger Skrevet Mars 29, 2024 Skrevet Mars 29, 2024 Lekker spec! Herlig detaljer i arbeidet Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Mars 31, 2024 Forfatter Skrevet Mars 31, 2024 På 29.3.2024 den 10.09, Olaandref skrev: De felgene der sitter meget fint på bilen 👌 Med tanke på passform, kan det rett og slett være gammel plast som har krympet litt med årene? Rart det skal være slik, og at nye lister er for lange. 🤔 Skal ikke vere mulig at frontfanger har krympet så mye😅 Tror rett og slett der er en kant originalt mellom overgangen fra midtlist til sidelister 🤔 Fikk bekreftet på face at flere andre har hatt samme "problemet" På 29.3.2024 den 12.17, Sørlendingen skrev: Flott arbeid du har gjort, blir jo strøken denne bilen. Hvilken type felger er det? Må si jeg likte de felgene du satte på nå, syns de kledde bilen utrolig bra🤩 Takk for det 😊 Det er BBS RC 300 og 301 På 29.3.2024 den 12.59, ///FredriK.S skrev: Ja, er det som er så ufattelig dumt. Skal på BT for å godkjenne KW selv, men vet jo fader ikke hvilke hjul jeg skal få kjøpt som passer uten spacer😅 Jeg fikk godkjent med 8*16 et10, ( vinterhjula som har vert med til lakk ) Da var det 2mm klaring til fjørbein, noe som akkurat var godkjent ifølge TUV 😅
Skulebollen Skrevet Mars 31, 2024 Forfatter Skrevet Mars 31, 2024 (endret) Hadde bilen ute på en luftetur tidligere i uken, da var det prøvekjøring og ikke bildetaking som sto i fokus😅 Fantastisk artig og kjøre bilen igjen, tok litt tid og få ut luften fra kjølesystemet, men gikk seg til etter en mils kjøretur. Alt virker til og fungere som det skal😁 Er veldig fornøyd med hvordan bilen ble til slutt. Var en stund usikker på fargevalg på nedre del, denne fargen hadde originalt sort nederst, men da ser bilen fryktelig høy ut.. Så endte med og gå for den originale gråfargen som bl.a ble levert på sort m5 Nå står bilen i garasjen for finjustering av eksos, og generelt litt småshine etter montering før den skal eugodkjennes. Endret Mars 31, 2024 av Skulebollen GtiGtr, Orjan, Dusy og 21 andre reagerte på dette 23 1
Skulebollen Skrevet Mai 9, 2024 Forfatter Skrevet Mai 9, 2024 (endret) Pøser på med litt bilder, er vanskelig og ta skjikkelige bilder som får frem farge osv. Skjikkelig syns jeg. Men personlig mener jeg den er blitt meget pen 🥰 Har fått kjørt den 3-400km nå og alt fungerer utmerket, foruten litt vibrasjon fra felger grunnet skrale senterringer. Har bestilt nye ringer + 5mm smalere spacere fremme, slik at hjulene blir stående likt fremme og bak. Endret Mai 9, 2024 av Skulebollen Marius2002, skoglund, GtiGtr og 12 andre reagerte på dette 15
skoglund Skrevet Mai 9, 2024 Skrevet Mai 9, 2024 3 minutter siden, Skulebollen skrev: Flott m5 dette, pen farge kombo også. felgene sitter som ett skudd. Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Desember 21, 2024 Forfatter Skrevet Desember 21, 2024 (endret) Lenge siden update gitt 😅 Bilen har dessverre blitt lite brukt siden forrige innlegg. Det regnet fra juni til ( regner fortsatt daglig ) Skulle ta den i bruk litt når GT3 ble solgt i august. Første tur utav kommunen da ble også den siste for i år. Merket på hjemturen at flere av lyspærene røk, tenkte at her er det noe galt med ledningsnettet, men fant ingenting ved inspeksjon langs vegen. Etter ett skjikkelig pådrag poppet abs lampe osv. Opp, men fikk karret meg hjem, kjente da en lukt fra baksete/bagasjerommet. Tok ut baksetet og da var batteriet så varmt at det kunne sikkert tatt fyr bak i der 😳 Målte batteriet til 17-18 volt.. Javel, nye lyspærer bestilt og ny regulator til dynamo. Byttet denne, og like forbannet ladet den for mye🙄 Da var det likegreit og innstille seg på vinterlagring. Dynamo demontert Ny dynamo er ikke og oppdrive til bilen, men fant ett firma i Oslo som overhaler dynamoer. Fikk sendt den ned dit, og etter noen uker kom den tilbake med div. Nye solenoider innvendig, og nok en ny regulator. Ligger nå klar til montering. Har begynt litt med vinterens todo liste. Bunnpannepakning har svettet så ville bytte den, og generelt få vasket litt under bilen da der er en god saus av tectyl og oljelekkasjer gjennom 30 år. Ønsker og bruke bilen i all slags vær, uten og kvi meg. Så noe showfinish på denne blir det på ingen måte under. Har heller ikke tid eller vilje til dette i en hektis hverdag 😅 men ære være dem som orker 👍 Random bilde av bilen under ( alle bilder siden mai er samlet i denne oppdateringen 🙈 ) Er om ikke annet god rustbeskyttelse med oljesvetting Det som skal gjøres er under bilen: Nye motorfester Sandblåse og pulverlakkere stabstag fremme og bak, og montere nye foringer ( disse hadde kun litt overflaterust ut mot hjulhus ) Ny bunnpannepakning og O ring til oljesensor Montere nyoverhalt dynamo Gammelt og nytt motorfeste. Virket ok dei gamle så bytter mest for kosmetiske grunner Fikk ut bunnpanne ved og løsne på travers, og heise motor maks. Bunnpanne ute Sjekket jordingskabel, såg nesten ny ut etter en vask Endret Desember 21, 2024 av Skulebollen E.C., HelgePer, Marius2002 og 10 andre reagerte på dette 13
viggo E34 Skrevet Desember 21, 2024 Skrevet Desember 21, 2024 Små skummelt med dynamoen som leverer over evne, greit med litt forebyggende arbeid som å bytte motorfester og bunnpannepakning. Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Desember 21, 2024 Forfatter Skrevet Desember 21, 2024 44 minutter siden, viggo E34 skrev: Små skummelt med dynamoen som leverer over evne, greit med litt forebyggende arbeid som å bytte motorfester og bunnpannepakning. Ja aldri våre borti dette før.. alt av lyspærer sprengte jo, så en liten formue bare der 😅 mr.pingu og viggo E34 reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet Desember 21, 2024 Skrevet Desember 21, 2024 Gøy å se en oppdatering herifra Emil .😊 Blir virkelig bra denne bilen og alltid kjekt å bli kvitt oljelekkasjer . Gikk bokstavelig talt alt av pærer i bilen ? Jaggu godt den ikke tok fyr 😩
Skulebollen Skrevet Desember 21, 2024 Forfatter Skrevet Desember 21, 2024 5 timer siden, sveigis skrev: Gøy å se en oppdatering herifra Emil .😊 Blir virkelig bra denne bilen og alltid kjekt å bli kvitt oljelekkasjer . Gikk bokstavelig talt alt av pærer i bilen ? Jaggu godt den ikke tok fyr 😩 Alle pærer foruten ett tåkelys, ett baklys og parklysa 😅 nærlys og fjernlys gikk tvert i første tunnell 🙈
Rune-K Skrevet Desember 21, 2024 Skrevet Desember 21, 2024 8 timer siden, Skulebollen skrev: Ja aldri våre borti dette før.. alt av lyspærer sprengte jo, så en liten formue bare der 😅 Dette er en feil jeg ikke har hørt om på veldig mange år. Det var jo slikt som kunne skje med de første bilene med vekselstrøms dynamo på 70 tallet når de hadde et separat mekanisk laderele. Da hendte det at kontaktpunktene brant fast men på en moderne dynamo? Det viser jo bare at alt kan feile. Nå kommer det sikkert 25 stk. som sier at vedkommende opplevde akkurat det samme i fjor🤣 mr.pingu reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Januar 5 Forfatter Skrevet Januar 5 Fikk gjort litt med m5 i julen Vasket ren bunnpanne innvendig og utvendig. Usikker på om det var nødvendig, eller lurt? Men smurte motorsilikon både over og under bunnpannepakningen. Original pakning av kork, så generelt litt skeptisk. Montert med ny oring og skjold til oljesensor ( angrer på at ikke ny brakett til servopumpe ble kjøpt inn ) Fikk så en pakke fra en hemmelig beundrer til jul som plutselig lå under treet en kveld jeg hadde vært ute😅 Hyggelig som han var hadde han skrudd kassen godt. Faktisk hadde han gjort seg såpass flid at han hadde borret ut litt av skruehodet, og fylt med lim.🙄 Fikk med litt innsats av lokket og under en haug boss fant jeg dette Kjente på lysten til og røske av alt annet under bilen og få blåst og pulverlakkert. Maakan til trivelig og kunne montere strøkne nylakkerte understellsdeler! Har heldigvis ikke mer tid enn absolutt nødvendig i hverdagen, så resten av bilen får bli med tiden 😅 Nylakkerte stabstag med nye sorte powerflexforinger montert, og nye Lemførder lenkstag bak ( fremme ble skiftet ved montering av coilovers ) Orker ikke grise til hele garasjen, men må få vasket og spylt hele bilen grundig under en vakker dag. Dessverre mye tectyl og gris ( hater tectyl! ) Markus E30, Olaandref, viggo E34 og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå