GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

nytt univers betyr ny trÄd, har gÄtt pÄ en stjernesmell Ä kjÞpt bilen jeg aldri skulle ha i fargen jeg aldri skulle ha!

det hele startet med at jeg var hos TRF en tur for et par tre uker siden for Ä trimme touringen min, og da ble jeg tilbydd Ä prÞvekjÞre hans e70.  Jeg ble overbevist og hadde lyst til Ä ha med bilen hjem samme dag men siden den var svart sÄ kunne jeg jo ikke kjÞpe denne.

er egentlig pÄ utkikk etter den perfekte f-serie men siden den jeg skal ha ikke er til salgs enda sÄ mÄtte jeg nesten begÄ et bilkjÞp, da tenkte jeg at denne kunne vÊre en bra ventepysje og samtidig noe helt annet en det jeg er vant til Ä ha! kanskje bilen blir vÊrende pÄ sikt

mÄ takke @TRF for ryddig og profesjonell handel, godt Ä kjÞpe bil av noen som vet hva det innebÊrer Ä drifte en slik bil ! entusiasteid x5 er det nok laaaaaangt imellom:..

bilen er veldig dÄrlig utstyrt etter min standard, men den har nesten det viktigeste, store mangler er ting som webasto, hifi dsp, cic, adaptive lys og interiÞr med farge.

det positive pÄ utstyrsfronten er at den har komfÄrseter, hifi pakke, varme i baksete, 7 seter, panorama, edc dempere, hydrauliske stabstag og CC med bremsefunksjon

Den er veldig bra teknisk og lakkmessig, terje har gjort my teknisk arbeid preventivt her.  Bilen er opprinnelig en 30d som har blitt godkjent ombygd til 30sd med alt dette skulle medfÞre.

det er nylig blitt lakkert alt utenom tak i pÄ grunn av en forsikringssak der bilen har blitt brukt som lekeplass, forrige eier sÞrget for Ä ta legge i litt ekstra for Ä fÄ tatt alt nÄr det fÞrst ble lakket sÄ mye. bilen er derfor i meget pen tilstand utvendig

bilen har nÄ gÄtt 292k km etter 14 Är i norge, drivlinjen har gÄtt vesentlig mindre.

den stÄr pÄ nydelige x5M hjul med 285/35r21 og 325/30r21 stjernemerkede dekk, hartge eksos og senk :D

selvsagt er den trimmet, gÄr med trf sitt steg 2 som er estimert til 375hk.. den gÄr som et helvete selv om det er en sÄ stor bil :P

har ingen stÞrre planer med bilen annet en Ä bruke Ä drifte den, men det er noen ting jeg mÄ fÄ ordnet som jeg ikke har peiling pÄ i det heletatt.. :

- CIC mÄ ettermonteres

- adaptive lys 

- webasto, men frykter det er litt vell omfattende?

- skvettlapp foran eller folie pÄ bakskjerm for Ä hindre steinsprutskade.

hjelp og forslag pÄ denne fronten tas imot med et smil ! 

kjente feil er: 

parksensor og rygge kamera kommer og gÄr

er noe mystisk med sjÄfÞrsete, alle funksjoner funker greit manuelt... men nÄr du skrur av tenning gÄr ikke rattstammen opp, sidestÞtten gÄr ikke ut og det er kun speil som reagerer pÄ memory knappene.  mÄ vÊre no krÞll med komfÄrfunksjonen der ? kom gjerne med innspill

739239AF-0D2C-4DA8-A319-39B738ED3246.jpeg

07D73159-64B6-4E28-8922-329A33547F08.jpeg

2488DBD2-35C1-485B-829B-2AD2B35D18D9.jpeg

29129326-E2A3-480E-B6A0-05B5316F0E24.jpeg

6FA65230-607A-4263-B0EE-E160C95C35ED.jpeg

218DA594-60F9-4FF5-A0AC-1603977475E9.jpeg

C68FB839-8AD3-4711-8CD2-15BD5BE5B978.jpeg

E9D88D84-1FC0-40AE-A143-3563F042D451.jpeg

60747F8E-036C-4AF9-93FE-6C95F2EF53A8.jpeg

B29B609C-636F-45AD-B118-AE3E10DE9EB9.jpeg

BF66910E-01CE-42D9-8DEF-F7DDF8ACCA1F.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Skrevet

Gratulerer med sprek SUV! Denne mÄ nok flytte pÄ seg, ja.

MÄ snart anskaffe deg grÞnndiesel hjemme sÄ mange dieselbiler du har nÄ. 

Skrevet
1 time siden, Solberg93 skrev:

Gratulerer med rĂ„ E70 i riktig farge! 😎

Mange takk!

den har dessverre ingen farge, men den har heldigvis ikke shadowline slik at man fĂ„r fram litt linjerđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

Skrevet
2 timer siden, tennbrikket skrev:

Gratulerer med sprek SUV! Denne mÄ nok flytte pÄ seg, ja.

MÄ snart anskaffe deg grÞnndiesel hjemme sÄ mange dieselbiler du har nÄ. 

Mange takk! Har faktisk en tusenliters tank i kjellern, men den er nestentomđŸ€ 

Skrevet

Grattis med fin e70 Jostein 😊

Synes e70 i sort er meget eksklusivt og flott jeg da.

Med det vedlikeholdet denne har fĂ„tt pluss at du er blitt eier av den ,sĂ„ vil denne vare lenge 🙏

Skrevet
3 timer siden, sveigis skrev:

Grattis med fin e70 Jostein 😊

Synes e70 i sort er meget eksklusivt og flott jeg da.

Med det vedlikeholdet denne har fĂ„tt pluss at du er blitt eier av den ,sĂ„ vil denne vare lenge 🙏

Mange takk!

vi fĂ„r se hvor lenge den blir i mitt eie da, mulig den blir pĂ„ lang sikt😊

19 minutter siden, Shattered skrev:

Gratulerer med E70 :D Ble det ren byttehandel mot E39? 

takk takk, e39’n stĂ„r her fortsatt den! MĂ„ vell tynne ut bilparken litt siden det kommer en bil til ved hĂžsttiderđŸ€ 

Skrevet
27 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

e39’n stĂ„r her fortsatt den! MĂ„ vell tynne ut bilparken litt siden det kommer en bil til ved hĂžsttiderđŸ€ 

E39'en skal jo ha 35d kit fra TRF :lol:

Skrevet

E70 er fremdeles kanskje den fineste X5 og X modellen fra BMW. 
Hva med champagne skinn og maritime lister, noe litt utenfor allfarvei. 
gratulerer med grom X, fin bilpark du har nÄ!

Skrevet

Gratulerer med super vogn :) blir vel godt Ä ha denne til vinteren med all snÞen som legger seg pÄ Lesja :) ikke sÄ nÞye om de brÞyter lengre nÄ.

E70 er nydelige biler, hadde jeg fortsatt hatt huset fullt av unger sÄ hadde en slik stÄtt hÞyt pÄ Þnskelista.

Skrevet

Gratulerer med X5! Jeg spĂžkte jo litt i den andre trĂ„den om at jeg fĂ„r konkurranse om Ă„ kjĂžpe bilene til Terje, for jeg var nylig i prat med samboeren om at vi pĂ„ sikt burde ha noe med tauekrok og hĂžyere bakkeklaring, sĂ„ halv-spĂžkte jeg at vi kan vel sikkert bare kjĂžpe den andre bilen hans, sĂ„ ser jeg her at du har kjĂžpt den 😃

Skvettlapper pÄ bilen bÞr vel funke? Ellers mÄ du ha folie langs kanalen ogsÄ, ikke bare bakerst, selv om det er der det blir mest steinsprang. Adaptive lys er nok selve lyktene, mulig noe ekstra kabling og litt koding. E6x hadde forskjellige moduler for AHL, sÄ du mÄ kanskje oppgradere lysmodul i samme slengen. Webasto kan bli litt omfattende, med prisene pÄ enkelte lÞsdeler blir det fort ganske mye, men om du fÄr plukke fritt fra en vraka bil sÄ er det plutselig litt lettere.

Skrevet (endret)
16 timer siden, Ron Jeremy skrev:

E70 er fremdeles kanskje den fineste X5 og X modellen fra BMW. 
Hva med champagne skinn og maritime lister, noe litt utenfor allfarvei. 
gratulerer med grom X, fin bilpark du har nÄ!

e70 har egentlig aldri falt helt i smak utseendemessig, men rompa har de fÄtt til pÄ denne, resten ser bedre ut pÄ en e53 med 4,8is optikk!

farger innvendig har vÊrt kult, denne har jo intet mindre en 7 seter og varme i midterste rekke... sÄ man skal ha flaks for Ä finne en individual kombinasjon som kan monteres rett inn i denne bilen

skinnpakken i e70 er jo rett Ä slett nydelig, det er ikke prioritert per idag men jeg alltid pÄ vakt etter individual deler.

mangetakk, bilparken er egentlig for stor nÄ mtp at 1 av bilene er et prosjekt enda.

16 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med super vogn :) blir vel godt Ä ha denne til vinteren med all snÞen som legger seg pÄ Lesja :) ikke sÄ nÞye om de brÞyter lengre nÄ.

E70 er nydelige biler, hadde jeg fortsatt hatt huset fullt av unger sÄ hadde en slik stÄtt hÞyt pÄ Þnskelista.

mangetakk!

vi fÄr nÄ se da om det fungerer sÄ bra med 275 Ä 315 dekk pÄ vintern, ser ivertfall tÞft ut!  har aldri hatt 4wd bil pÄ privaten fÞr faktisk.

16 timer siden, E.C. skrev:

Gratulerer med X5! Jeg spĂžkte jo litt i den andre trĂ„den om at jeg fĂ„r konkurranse om Ă„ kjĂžpe bilene til Terje, for jeg var nylig i prat med samboeren om at vi pĂ„ sikt burde ha noe med tauekrok og hĂžyere bakkeklaring, sĂ„ halv-spĂžkte jeg at vi kan vel sikkert bare kjĂžpe den andre bilen hans, sĂ„ ser jeg her at du har kjĂžpt den 😃

Skvettlapper pÄ bilen bÞr vel funke? Ellers mÄ du ha folie langs kanalen ogsÄ, ikke bare bakerst, selv om det er der det blir mest steinsprang. Adaptive lys er nok selve lyktene, mulig noe ekstra kabling og litt koding. E6x hadde forskjellige moduler for AHL, sÄ du mÄ kanskje oppgradere lysmodul i samme slengen. Webasto kan bli litt omfattende, med prisene pÄ enkelte lÞsdeler blir det fort ganske mye, men om du fÄr plukke fritt fra en vraka bil sÄ er det plutselig litt lettere.

mangetakk ! du trenger ikke Ä legge planene helt pÄ is for denne bilen, er som sagt kjÞpt fordi jeg ikke klarer Ä vente pÄ den rette f-serien.  mulig den kommer for salg til hÞsten, og det er mulig den blir med meg i flere Är framover.. per idag lener det seg mot det sistnevnte faktisk, godt fornÞyd med Ä sitte hÞyt samtidig som jeg har kjÞreegenskaper av den smidige typen!

har ikke fÄtt tid til Ä satt meg ned skikkelig Ä sett pÄ detaljene om hva jeg kan og ikke bÞr gjÞre, hentet bilen etter at jeg kom hjem pÄ fri sÄ har gÄtt i ett til nÄ.

skvettlapper ser jeg er hÞyst nÞdvendig, uten de blir det ikke kjÞrt noe lengere pÄ grusvei.

lykter er matte og stygge, beste hadde vÊrt Ä fÄtt inn adaptive lykter og aktivert fjernlysassistanse.  var godt fornÞyd med den funksjonen pÄ e90'n jeg hadde, spÞrsmÄlet er da om jeg skal gÄ for preface eller facelift lykter ? alle kan vell ha halogen parkpÊrer ? 

angÄende webasto er det fristende Ä bare sette bilen pÄ bavaria Ä betale fakturaen mens jeg blir holdt i hÄnden, men da snakker vi rundt 30-40k i utgifter.  ser du kan fÄ ny enhet for 14-15k, domt Ä prÞve Ä bygge om med brukt brenner som nesten aldri virker. blir bilen vÊrende i mitt eie er det hÞyst aktuelt Ä ettermontere webasto

fremst pÄ prioteringslista kommer CIC etterfulgt av lykter.

er dette alt jeg trenger for Ä bygge om til CIC ? 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-navigation-e70-e71-x5-x6-navi-set-display-cic-professional-sj/1758192962-223-16845

er alle cic moduler like fysisk sÄ jeg kan bruke en slik for Ä fÄ dab ? ligger antenne klart eller mÄ det legges opp ? 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=219031401

varme i ratt er ogsÄ noe som virker lett Ä ettermontere ? 

bÄde kamera og pdc kommer Ä gÄr som det selv vil, er det da et stÞrre problem en selve sensoren/kameraet ? jobber disse ut i fra samme modul ? 

mulig det er flere her som har kjenskap til ettermontering/ombygging av det samme bare pÄ e60/e90 osv ? regner med det er mye likt

vet @Saltkjelen har stÄlkontroll pÄ dette, men han virker veldig opptatt om dagen sÄ vil ikke mase pÄ han for mye.

Endret av Ingvaldsen
Skrevet

Jeg skal ettermontere webasto pÄ min, fÞr vinteren. Ligger an til ca 10-12k for brukt webasto hvorav ca 6k i nye deler Ä ledninger samt div.

Webasto pÄ e70 er helt ulik tidligere E chassis, med mye sjeldnere feil. Thermotop V pÄ E70.

Cic ettermontering krever annen kamera modul Ă„ nytt ryggekamera mener jeg.

Skrevet
39 minutter siden, Otis skrev:

Jeg skal ettermontere webasto pÄ min, fÞr vinteren. Ligger an til ca 10-12k for brukt webasto hvorav ca 6k i nye deler Ä ledninger samt div.

Webasto pÄ e70 er helt ulik tidligere E chassis, med mye sjeldnere feil. Thermotop V pÄ E70.

Cic ettermontering krever annen kamera modul Ă„ nytt ryggekamera mener jeg.

Finnes det noe guide pÄ slik i newtis for ettermontering ? 

ser koed har en strĂžken webasto til e70 brukt for 6k, ny koster 14k

mulig termotop v er langt bedre en termotop c/z ?

kameraet er det ikke sÄ farlig med sÄlenge jeg har pdc, klart det er jo fine greier om man skal koble pÄ henger

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...