Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 (endret) nytt univers betyr ny trÄd, har gÄtt pÄ en stjernesmell Ä kjÞpt bilen jeg aldri skulle ha i fargen jeg aldri skulle ha! det hele startet med at jeg var hos TRF en tur for et par tre uker siden for Ä trimme touringen min, og da ble jeg tilbydd Ä prÞvekjÞre hans e70. Jeg ble overbevist og hadde lyst til Ä ha med bilen hjem samme dag men siden den var svart sÄ kunne jeg jo ikke kjÞpe denne. er egentlig pÄ utkikk etter den perfekte f-serie men siden den jeg skal ha ikke er til salgs enda sÄ mÄtte jeg nesten begÄ et bilkjÞp, da tenkte jeg at denne kunne vÊre en bra ventepysje og samtidig noe helt annet en det jeg er vant til Ä ha! kanskje bilen blir vÊrende pÄ sikt mÄ takke @TRF for ryddig og profesjonell handel, godt Ä kjÞpe bil av noen som vet hva det innebÊrer Ä drifte en slik bil ! entusiasteid x5 er det nok laaaaaangt imellom:.. bilen er veldig dÄrlig utstyrt etter min standard, men den har nesten det viktigeste, store mangler er ting som webasto, hifi dsp, cic, adaptive lys og interiÞr med farge. det positive pÄ utstyrsfronten er at den har komfÄrseter, hifi pakke, varme i baksete, 7 seter, panorama, edc dempere, hydrauliske stabstag og CC med bremsefunksjon Den er veldig bra teknisk og lakkmessig, terje har gjort my teknisk arbeid preventivt her. Bilen er opprinnelig en 30d som har blitt godkjent ombygd til 30sd med alt dette skulle medfÞre. det er nylig blitt lakkert alt utenom tak i pÄ grunn av en forsikringssak der bilen har blitt brukt som lekeplass, forrige eier sÞrget for Ä ta legge i litt ekstra for Ä fÄ tatt alt nÄr det fÞrst ble lakket sÄ mye. bilen er derfor i meget pen tilstand utvendig bilen har nÄ gÄtt 292k km etter 14 Är i norge, drivlinjen har gÄtt vesentlig mindre. den stÄr pÄ nydelige x5M hjul med 285/35r21 og 325/30r21 stjernemerkede dekk, hartge eksos og senk selvsagt er den trimmet, gÄr med trf sitt steg 2 som er estimert til 375hk.. den gÄr som et helvete selv om det er en sÄ stor bil har ingen stÞrre planer med bilen annet en Ä bruke Ä drifte den, men det er noen ting jeg mÄ fÄ ordnet som jeg ikke har peiling pÄ i det heletatt.. :  - CIC mÄ ettermonteres - adaptive lys - webasto, men frykter det er litt vell omfattende? - skvettlapp foran eller folie pÄ bakskjerm for Ä hindre steinsprutskade.  hjelp og forslag pÄ denne fronten tas imot med et smil !  kjente feil er: parksensor og rygge kamera kommer og gÄr er noe mystisk med sjÄfÞrsete, alle funksjoner funker greit manuelt... men nÄr du skrur av tenning gÄr ikke rattstammen opp, sidestÞtten gÄr ikke ut og det er kun speil som reagerer pÄ memory knappene. mÄ vÊre no krÞll med komfÄrfunksjonen der ? kom gjerne med innspill    Endret November 10, 2025 av Ingvaldsen Otis, Pekka, Walkabout og 23 andre reagerte pÄ dette 26
tennbrikket Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 Gratulerer med sprek SUV! Denne mĂ„ nok flytte pĂ„ seg, ja. MĂ„ snart anskaffe deg grĂžnndiesel hjemme sĂ„ mange dieselbiler du har nĂ„.Â
Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2021 Forfatter Skrevet Mai 30, 2021 1 time siden, Solberg93 skrev: Gratulerer med rĂ„ E70 i riktig farge! đ Mange takk!  den har dessverre ingen farge, men den har heldigvis ikke shadowline slik at man fĂ„r fram litt linjerđđ»đđ»   HenrikSolberg og StigJ reagerte pĂ„ dette 1 1
Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2021 Forfatter Skrevet Mai 30, 2021 2 timer siden, tennbrikket skrev: Gratulerer med sprek SUV! Denne mĂ„ nok flytte pĂ„ seg, ja. MĂ„ snart anskaffe deg grĂžnndiesel hjemme sĂ„ mange dieselbiler du har nĂ„. Mange takk! Har faktisk en tusenliters tank i kjellern, men den er nestentomđ€
sveigis Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 Grattis med fin e70 Jostein đ Synes e70 i sort er meget eksklusivt og flott jeg da. Med det vedlikeholdet denne har fĂ„tt pluss at du er blitt eier av den ,sĂ„ vil denne vare lenge đ Ron Jeremy reagerte pĂ„ dette 1
Shattered Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 Gratulerer med E70 Ble det ren byttehandel mot E39?Â
Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2021 Forfatter Skrevet Mai 30, 2021 3 timer siden, sveigis skrev: Grattis med fin e70 Jostein đ Synes e70 i sort er meget eksklusivt og flott jeg da. Med det vedlikeholdet denne har fĂ„tt pluss at du er blitt eier av den ,sĂ„ vil denne vare lenge đ Mange takk! vi fĂ„r se hvor lenge den blir i mitt eie da, mulig den blir pĂ„ lang siktđ 19 minutter siden, Shattered skrev: Gratulerer med E70 Ble det ren byttehandel mot E39? takk takk, e39ân stĂ„r her fortsatt den! MĂ„ vell tynne ut bilparken litt siden det kommer en bil til ved hĂžsttiderđ€ Shattered reagerte pĂ„ dette 1
Flataas Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 27 minutter siden, Ingvaldsen skrev: e39ân stĂ„r her fortsatt den! MĂ„ vell tynne ut bilparken litt siden det kommer en bil til ved hĂžsttiderđ€ E39'en skal jo ha 35d kit fra TRF Ingvaldsen reagerte pĂ„ dette 1
Ron Jeremy Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 E70 er fremdeles kanskje den fineste X5 og X modellen fra BMW. Hva med champagne skinn og maritime lister, noe litt utenfor allfarvei. gratulerer med grom X, fin bilpark du har nÄ!
Mortenej Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 Gratulerer med super vogn blir vel godt Ä ha denne til vinteren med all snÞen som legger seg pÄ Lesja ikke sÄ nÞye om de brÞyter lengre nÄ. E70 er nydelige biler, hadde jeg fortsatt hatt huset fullt av unger sÄ hadde en slik stÄtt hÞyt pÄ Þnskelista.
E.C. Skrevet Mai 30, 2021 Skrevet Mai 30, 2021 Gratulerer med X5! Jeg spĂžkte jo litt i den andre trĂ„den om at jeg fĂ„r konkurranse om Ă„ kjĂžpe bilene til Terje, for jeg var nylig i prat med samboeren om at vi pĂ„ sikt burde ha noe med tauekrok og hĂžyere bakkeklaring, sĂ„ halv-spĂžkte jeg at vi kan vel sikkert bare kjĂžpe den andre bilen hans, sĂ„ ser jeg her at du har kjĂžpt den đ Skvettlapper pĂ„ bilen bĂžr vel funke? Ellers mĂ„ du ha folie langs kanalen ogsĂ„, ikke bare bakerst, selv om det er der det blir mest steinsprang. Adaptive lys er nok selve lyktene, mulig noe ekstra kabling og litt koding. E6x hadde forskjellige moduler for AHL, sĂ„ du mĂ„ kanskje oppgradere lysmodul i samme slengen. Webasto kan bli litt omfattende, med prisene pĂ„ enkelte lĂžsdeler blir det fort ganske mye, men om du fĂ„r plukke fritt fra en vraka bil sĂ„ er det plutselig litt lettere.
Ingvaldsen Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Skrevet Mai 31, 2021 (endret) 16 timer siden, Ron Jeremy skrev: E70 er fremdeles kanskje den fineste X5 og X modellen fra BMW. Hva med champagne skinn og maritime lister, noe litt utenfor allfarvei. gratulerer med grom X, fin bilpark du har nĂ„! e70 har egentlig aldri falt helt i smak utseendemessig, men rompa har de fĂ„tt til pĂ„ denne, resten ser bedre ut pĂ„ en e53 med 4,8is optikk! farger innvendig har vĂŠrt kult, denne har jo intet mindre en 7 seter og varme i midterste rekke... sĂ„ man skal ha flaks for Ă„ finne en individual kombinasjon som kan monteres rett inn i denne bilen skinnpakken i e70 er jo rett Ă„ slett nydelig, det er ikke prioritert per idag men jeg alltid pĂ„ vakt etter individual deler. mangetakk, bilparken er egentlig for stor nĂ„ mtp at 1 av bilene er et prosjekt enda.  16 timer siden, Mortenej skrev: Gratulerer med super vogn blir vel godt Ă„ ha denne til vinteren med all snĂžen som legger seg pĂ„ Lesja ikke sĂ„ nĂžye om de brĂžyter lengre nĂ„. E70 er nydelige biler, hadde jeg fortsatt hatt huset fullt av unger sĂ„ hadde en slik stĂ„tt hĂžyt pĂ„ Ăžnskelista. mangetakk! vi fĂ„r nĂ„ se da om det fungerer sĂ„ bra med 275 Ă„ 315 dekk pĂ„ vintern, ser ivertfall tĂžft ut! har aldri hatt 4wd bil pĂ„ privaten fĂžr faktisk.  16 timer siden, E.C. skrev: Gratulerer med X5! Jeg spĂžkte jo litt i den andre trĂ„den om at jeg fĂ„r konkurranse om Ă„ kjĂžpe bilene til Terje, for jeg var nylig i prat med samboeren om at vi pĂ„ sikt burde ha noe med tauekrok og hĂžyere bakkeklaring, sĂ„ halv-spĂžkte jeg at vi kan vel sikkert bare kjĂžpe den andre bilen hans, sĂ„ ser jeg her at du har kjĂžpt den đ Skvettlapper pĂ„ bilen bĂžr vel funke? Ellers mĂ„ du ha folie langs kanalen ogsĂ„, ikke bare bakerst, selv om det er der det blir mest steinsprang. Adaptive lys er nok selve lyktene, mulig noe ekstra kabling og litt koding. E6x hadde forskjellige moduler for AHL, sĂ„ du mĂ„ kanskje oppgradere lysmodul i samme slengen. Webasto kan bli litt omfattende, med prisene pĂ„ enkelte lĂžsdeler blir det fort ganske mye, men om du fĂ„r plukke fritt fra en vraka bil sĂ„ er det plutselig litt lettere. mangetakk ! du trenger ikke Ă„ legge planene helt pĂ„ is for denne bilen, er som sagt kjĂžpt fordi jeg ikke klarer Ă„ vente pĂ„ den rette f-serien. mulig den kommer for salg til hĂžsten, og det er mulig den blir med meg i flere Ă„r framover.. per idag lener det seg mot det sistnevnte faktisk, godt fornĂžyd med Ă„ sitte hĂžyt samtidig som jeg har kjĂžreegenskaper av den smidige typen!  har ikke fĂ„tt tid til Ă„ satt meg ned skikkelig Ă„ sett pĂ„ detaljene om hva jeg kan og ikke bĂžr gjĂžre, hentet bilen etter at jeg kom hjem pĂ„ fri sĂ„ har gĂ„tt i ett til nĂ„.  skvettlapper ser jeg er hĂžyst nĂždvendig, uten de blir det ikke kjĂžrt noe lengere pĂ„ grusvei. lykter er matte og stygge, beste hadde vĂŠrt Ă„ fĂ„tt inn adaptive lykter og aktivert fjernlysassistanse. var godt fornĂžyd med den funksjonen pĂ„ e90'n jeg hadde, spĂžrsmĂ„let er da om jeg skal gĂ„ for preface eller facelift lykter ? alle kan vell ha halogen parkpĂŠrer ? angĂ„ende webasto er det fristende Ă„ bare sette bilen pĂ„ bavaria Ă„ betale fakturaen mens jeg blir holdt i hĂ„nden, men da snakker vi rundt 30-40k i utgifter. ser du kan fĂ„ ny enhet for 14-15k, domt Ă„ prĂžve Ă„ bygge om med brukt brenner som nesten aldri virker. blir bilen vĂŠrende i mitt eie er det hĂžyst aktuelt Ă„ ettermontere webasto  fremst pĂ„ prioteringslista kommer CIC etterfulgt av lykter. er dette alt jeg trenger for Ă„ bygge om til CIC ? https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-navigation-e70-e71-x5-x6-navi-set-display-cic-professional-sj/1758192962-223-16845 er alle cic moduler like fysisk sĂ„ jeg kan bruke en slik for Ă„ fĂ„ dab ? ligger antenne klart eller mĂ„ det legges opp ? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=219031401  varme i ratt er ogsĂ„ noe som virker lett Ă„ ettermontere ?  bĂ„de kamera og pdc kommer Ă„ gĂ„r som det selv vil, er det da et stĂžrre problem en selve sensoren/kameraet ? jobber disse ut i fra samme modul ?  mulig det er flere her som har kjenskap til ettermontering/ombygging av det samme bare pĂ„ e60/e90 osv ? regner med det er mye likt vet @Saltkjelen har stĂ„lkontroll pĂ„ dette, men han virker veldig opptatt om dagen sĂ„ vil ikke mase pĂ„ han for mye.  Endret Mai 31, 2021 av Ingvaldsen
Otis Skrevet Mai 31, 2021 Skrevet Mai 31, 2021 Jeg skal ettermontere webasto pÄ min, fÞr vinteren. Ligger an til ca 10-12k for brukt webasto hvorav ca 6k i nye deler Ä ledninger samt div. Webasto pÄ e70 er helt ulik tidligere E chassis, med mye sjeldnere feil. Thermotop V pÄ E70. Cic ettermontering krever annen kamera modul Ä nytt ryggekamera mener jeg.
Ingvaldsen Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Skrevet Mai 31, 2021 39 minutter siden, Otis skrev: Jeg skal ettermontere webasto pÄ min, fÞr vinteren. Ligger an til ca 10-12k for brukt webasto hvorav ca 6k i nye deler Ä ledninger samt div. Webasto pÄ e70 er helt ulik tidligere E chassis, med mye sjeldnere feil. Thermotop V pÄ E70. Cic ettermontering krever annen kamera modul Ä nytt ryggekamera mener jeg. Finnes det noe guide pÄ slik i newtis for ettermontering ?  ser koed har en strÞken webasto til e70 brukt for 6k, ny koster 14k  mulig termotop v er langt bedre en termotop c/z ?  kameraet er det ikke sÄ farlig med sÄlenge jeg har pdc, klart det er jo fine greier om man skal koble pÄ henger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ