Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er den deilige mektige V8 lyden ja, syns det var perfekt.

Men kanskje litt slitsomt å kjøre med i lengden?
Kan du lukke klaffene elektronisk?
En F10 550i er jo en kombo av bølle og gentleman, så greit å kunne cruise litt diskret også når man ønsker det.

Nydelig skute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble skikkelig kult! Litt ekstra lyd hever kjøregleden betraktelig. Helt perfekt det her, min OCD sier at begge klaffene må vær åpnet til en hver tid slik det kommer eksos røyk fra begge sider, vist ikke ser det ut som fake eksos ala Audi. Ellers hadde jeg valgt chrome stusser uten tvil, jeg byttet ut mine sorte med chrome for ikke lenge siden :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Dette er den deilige mektige V8 lyden ja, syns det var perfekt.

Men kanskje litt slitsomt å kjøre med i lengden?
Kan du lukke klaffene elektronisk?
En F10 550i er jo en kombo av bølle og gentleman, så greit å kunne cruise litt diskret også når man ønsker det.

Nydelig skute!

Klaffene er vacumstyrt og åpner ved mye pådrag. Nå har jeg bare stripset den åpen. Finns ett sett som skal være ganske enkelt og montere. Da kan du åpne og stenge klaffene med fjernkontroll.

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

Dette ble skikkelig kult! Litt ekstra lyd hever kjøregleden betraktelig. Helt perfekt det her, min OCD sier at begge klaffene må vær åpnet til en hver tid slik det kommer eksos røyk fra begge sider, vist ikke ser det ut som fake eksos ala Audi. Ellers hadde jeg valgt chrome stusser uten tvil, jeg byttet ut mine sorte med chrome for ikke lenge siden :) 

Det vil komme eksos ut på begge sider uansett. Det er en klaff på ytterste eksos på hver side som lukkes. Slik at innerste eksos på hver side vil alltid være åpen. Tror og chrome stusser vil gjøre seg best på denne ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fin lyd nå i den  og kaldstarten var jo perfekt 😊.

Ser du har mange tøffe biler ,men den e21 323en din var jo akkurat etter boken .

Var dett en bil du hadde på midten av 90 tallet dette?

Flott var den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Ble fin lyd nå i den  og kaldstarten var jo perfekt 😊.

Ser du har mange tøffe biler ,men den e21 323en din var jo akkurat etter boken .

Var dett en bil du hadde på midten av 90 tallet dette?

Flott var den .

Så datoen på bildet nå. 1991 hadde jeg den.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina» xdrive lci og i3s.

Nydelig bil med flotte felger 😃

Vær obs på at mange mekanikere ikke kjenner til låsen på felgene ,

var en overivrig som skulle sjekke lufttrykket på EU på min og holdt på med skrugjern for å brekke opp dekselet 😡

Edit : Han hadde lært på kurs at en skulle også sjekke om alle hjulboltene var på plass . . . . . . .

Endret av hanssae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kkmE30m50 skrev:

Ble meget ryddig nå👍😃 mangler bare en alpina vinge😃

Vi får se… kanskje det😉 Er litt usikker. Kjedeligt at jeg ikke tok den med første gangen når jeg fikk lakket frontspoileren. Pga. strømpriser osv skal dem nå ha 5000kr bare for og lakkere bakspoiler + innkjøpsprisen så synes jeg det blir vel mye med 10 lapper for en vinge.

3 timer siden, hanssae skrev:

Nydelig bil med flotte felger 😃

Vær obs på at mange mekanikere ikke kjenner til låsen på felgene ,

var en overivrig som skulle sjekke lufttrykket på EU på min og holdt på med skrugjern for å brekke opp dekselet 😡

Edit : Han hadde lært på kurs at en skulle også sjekke om alle hjulboltene var på plass . . . . . . .

Ja det tipset skal jeg ta med meg. Ikke kjekt når dem «herjer».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...