Gå til innhold

G11 750i / E46 M3


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@skoglund mange takk for det! :) Nei er ingen sylinder kutt på de her, bare noen vanvittig flinke ingeniører. 
 

@Saltkjelen Takk for det! :D Lyden var en positiv overraskelse 

 

@BMW E93, nå E63:-) Mange takk! :) Ikke de mest solide motorene dessverre, jeg har fabrikk ny motor i min som har gått ca 6000km så jeg skal være trygg en stund til. 
 

Men kjip start ble det, oppdaget at hjullager er begynt å bli dårlig foran på vei hjem. Ingen stor sak men kjedelig uansett, men så stod jeg opp til dette i dag når vi skulle reise på butikken. F97CEC0E-E60D-43B3-926B-337AA4747FBD.thumb.jpeg.fdf5559698d5027dcd09e7b5da32668b.jpegC1525DB6-9D0E-425E-90F4-D521C229576F.thumb.jpeg.1f4921d9e56c91e8e01e96255aacbbab.jpegA42ED0A6-1023-4C31-9723-A3F3A0FE8544.thumb.jpeg.2157b0c65a928b9306d7be29a9fb79ea.jpeg

Dette er surt. Vi skal og på ferie om en liten uke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fjørbein gåent allerede 😳 Trasig. Er dessverre latterlig dårlig kvalitet på fjørbeina på disse bilene.. Blir litt oppgitt når jeg ser folk innpå her skryter hemningsløst over Bmw kvalitet, Bmw gått over 100k er det stadig noe som ryker på🙈😆

Er vel bare og få den på Bavaria og sende rekning til forhandler? 

Tok dog 3 uker og få fjørbein sist jeg skulle bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er du sikker på det er det som er problemet? Kommer ulyd fra luft understellet, det «hakker» og kommer noen ulyder før det gir seg også kommer denne feilmeldingen opp som jeg la ut over. 
 

Neste ledige time hos Bavaria er i slutten av august. Ja er planen det at de skal betale, blir nok ikke enkelt har jeg et inntrykk av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny skute! Virkelig en bil som kan løse mange oppgaver med glans!  

Helt utrolig lavt forbruk! Min 1-seie med 1,5L R3 bruker jo like mye.

 

Angående firma ; Skal det fortsatt satses på velholdte varebiler eller blir det mer personbiler også etterhvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Ser gamlebilen din er til salgs hos en forhandler i næromådet mitt - byttet du inn X3'en i 750'en her? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=311323742

Så den jeg og i går. Første jeg tenkte,; der var det en kjent bil og der var de flytende senterkoppene tilbake i området igjen 🙄:lol:

Grattis med flott skute @Snagg30 Håper uheldighetene løser seg fort og greit :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt lokale og 7-serie! VELDIG bra at det også ble 750i, jeg ble nesten litt nervøs for at du skulle gå for en 740Le da du nevnte at det ikke ble noe F90 allikevel. Merker at jeg misunner deg litt, for jeg synes N63 har grommere lyd enn S63. Dog er det kjedelig at du allerede har begynt å oppleve problemer med bilen, så håper at den snart er i tipp topp stand igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sjefsbrakke og riktig motor! B)

Hvor langt har denne gått ?

Kjedelig med "startproblemer" med nykjøpt bil, men jeg har en teori om at dette er ganske standard (egen erfaring😅).

Blir nok bra når dette er kommet iorden skal du se 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet fullstendig motivasjon her, derfor dårlig med svar. Fikk tatt inn bilen på «hast» i dag, og her var jo litt ymse. Bilen har tidligere sklidd ut i ei grøft på vinterstid, dette var jeg klar over og har selv snakket med verkstedet som fikset dette da det er samme gjengen som skal bytte om til karbon tak på M3’n, og det var ingenting kosmetisk men kun mindre greier under bilen foran, snakket med de før kjøp og alt var godt opplyst. Men det kan virke som de har gjort en litt dårlig jobb med legnings nettet, fikk tilsendt video i dag fra Bavaria hvor ting henger å slenger 2-3 punkter på høyre side av bilen ved forstillinga. 
 

Feilmeldingen kommer og går og har nå vært borte siden onsdags morgen, høyden på bilen er også fin og holder seg der den skal, er det håp om at det kun er lednings brudd en plass? Eller er det en skummel ting å håpe på? Jeg vet ikke hva som er dårligst og best her. Fått time 1 august til videre feilsøking så får vi se hva dommen blir. 


Hadde egentlig mye positivt å si om bilen, det er så vanvittig mange detaljer ved bilen som har «blown my mind» etter kjøp som jeg verken hadde hørt om eller lest noen plass. Det er en sinnsykt bra bil, men motivasjonen er i bånn så det blir med det. 
 

@Tony Soprano Ja det er helt korrekt, blir salgslokale men kommer til å kombinere det litt privat. Pr nå leier jeg parkerings plass andre steder pga plass mangel, denne kostnaden får jeg da fjernet. Samt så slipper jeg å vinter lagre M3’n hos noen andre, stuer den inn bakerst. 
 

@mslello Tusen takk for det! :) 

 

@Lars89 Mange takk for det :) Enig der, den lukter til og med luksus innvendig pga de dysene man setter inn. 
 

Så lenge fortjenesten er så høy som den er nå pr bil så ser jeg ingen grunn til å slutte, uansett hvor «stort» dette blir. Nå selges de for 30.000-50.000kr mer en jeg får de inn for og da er det god business. Samtidig koster de lite til ingenting å fikse på når store ting skjer, byttet nylig hele ledningsnettet på en Partner og det kom på rundt 20.000kr inkludert mva, hadde dette vært premium bil så snakker vi 100k? Planen er å fortsette som nå og langsiktig gjerne litt artige biler inn i mellom :) Også er de latterlig lettsolgt, siden sist lørdag har jeg fått unna 4 stykk og med det overskuddet pr bil så er det veldig lukrativt dette. 
 

@papertiger helt korrekt

 

@StigJ Tusen takk for det! Krysser fingrene for at det løser seg :) 

 

@BrokeBoi Tusen takk! :) Nei er fortsatt bensin for alle penga her hjemme, jeg har jo tenkt at i en 7-serie så er stor diesel motor det mest riktige. Men når N63 smeller til med 0.78l på mila så ble jo plutselig V8 helt riktig i mine øyne. Angående lyd så er det nok ikke mye å være misunnelig over, en M550i har nok mye penere lyd en 750i men det er vell å forvente. Men sjekket i tunnel og lyd er der uten tvil og den kan og nytes under kjøring, alt i alt var lyden en positiv overraskelse for jeg hadde ingen forventninger. 
 

@Kolstad Jr. Mange takk! :) Sjefsbrakke var en fin og god beskrivelse av denne bilen.

 

Bilen har rullet 95.000km nå etter turen hjem, men bilen fremstår veldig bra. Forrige eier har foliert bilen i gjennomsiktig folie og det er ofte et godt tegn, alle servicer fulgt hos Bavaria og til min gledelige overraskelse fulgte det med service avtale, dette var det ingen som viste noe om. 
 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to G11 750i / E46 M3 / i3S.

Høres ut som at det kan være ledningsnett, men dette er egentlig ikke så mye å "håpe på". Det er klart at ledningsnettet i seg selv ikke koster all verden, sammenlignet med en luftdemper på en 7-er, men der de fleste som kan skru vil relativt enkelt greie å bytte en demper er det fort mye verre med feilsøk av sporadiske feil på elektronikk. Montering av ledningsnett er jo noe som kan ta en del timer også, avhengig av hvor det går. Det mest passende hadde kanskje vært å sende den i retur til de som fikset den første gangen, men samtidig hørtes ikke det så lovende ut mtp. hvordan den første fiksen ble. Du får nesten se hva Bavaria sier, forhåpentligvis en "åpenbar feil" som er enkel å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to G11 750i / E46 M3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...