Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Snagg30 skrev:

Da har jeg omsider fått vært innom Porsche senteret og fått personlig kjøre min første 911, aktuelle bilen var en Carerra S 420hk. Forventingene mine var å få en så rå opplevelse som mulig med mekanisk følelse, med en god dose dramatikk slik som det var å bli med @Skulebollen i oktober som var i GT3’n.
 

Og bilen levde opp til forventingene og enda litt til, jeg var skeptisk til enda en bil med turbo men Porsche har fått til et eller annet. Jeg anser meg selv til å ha ekstreme krav til lyd og Porsche leverte til de grader! Lyden av boxermotoren var nydelig fra start til slutt, svært imponerende.


Motoren/lyden kombinert med PDK ga meg akkurat det jeg håpet på, brutale down shift med vanvittig lyd til følge. Og enda mer brutale up shift som slo meg bak i sete hvert eneste girskift og det er jo umulig å ikke kjenne adrenalinet pumpe. 
 

Carrera S har bakhjulsdrift, og var utstyrt med Michelin pilot sport 4s i 245 foran og 305 bak og selv med de dimensjonene hadde ikke bilen en sjanse selv i 2 gir. Herlig dramatikk når man fysisk må kjøre bilen selv uten dra hjelp foran 

Aktuelle bilen var utstyrt med keramiske bremser og de gjorde rett og slett vondt å bruke, fyf** for en bremse kraft på en så liten bil.

Så nå sitter jeg med sommerfugler i magen og tror jeg har bestemt meg for ny bil, denne bilen har absolutt alt jeg ønsker! Ordentlig drivers car


Det ble ganske klart og tydelig i dag hvor mye snillere en X3M er i forhold til noe slikt, gir/motor/lyd er ikke halvparten så bra som opplevelsen i 911. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i bilen vi har. Men Carrera S var så mye bedre på absolutt alle områder sett i fra entusiast perspektiv 

29C32743-6E0F-426B-91C2-4164524CDC33.thumb.jpeg.a7699251ce71ec554e23e7e1c9dfc4f9.jpegED6D0E84-46A6-4C9E-9995-28A97C158BE8.thumb.jpeg.4a8681312337a9a3d3f5347f400ad648.jpeg1353D122-F42F-4334-A919-27F4F8F66D7A.thumb.jpeg.5e7f474f08cf71038a766544c324a005.jpeg

For det første en griselekker bil dette Snagg 😊.

Ikke minst må være en utrolig følelse å få fatt på sånt og eie det .

Jeg har aldri noensinne kjørt nyere Porsche (Kun en 924 for hundre årsiden ) ,men bør vel kanskje få testet en etterhvert .

Jeg har skjønt det dit hen at dette merket her slår det meste når det kommer til kjøre underholding og fart .

Dette blir jo spennende ,men hva skjer med X3en ,blir det salg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evenol skrev:

Har kjørt svært mange Porsche-modeller, egentlig det meste tror jeg... og mange gromme BMW'er.
Selv om jeg liker BMW veldig godt så er Porsche mange hakk over og noe helt eget føler jeg. Løp og kjøp :)

Veldig enig med deg her, må si det var på grensen til trist/vemodig å sette meg i X3M’n jeg har brukt 50.000,- i eksos på også får man en følelse av at der verken finnes lyd eller noen form for innlevelse at all på girkassa. X3M er en flott familie bil, men 911 blir en helt annen liga. 

1 time siden, sveigis skrev:

For det første en griselekker bil dette Snagg 😊.

Ikke minst må være en utrolig følelse å få fatt på sånt og eie det .

Jeg har aldri noensinne kjørt nyere Porsche (Kun en 924 for hundre årsiden ) ,men bør vel kanskje få testet en etterhvert .

Jeg har skjønt det dit hen at dette merket her slår det meste når det kommer til kjøre underholding og fart .

Dette blir jo spennende ,men hva skjer med X3en ,blir det salg da ?

Ja denne var flott! For en look/stance den har, sinnsykt lekker :D 

Vi får se litt an, jeg var jo veldig åpen pr email at et eventuelt kjøp ble 6-12 måneder frem i tid så er litt som må på plass. Vi får se hva neste uke bringer, men det jobbes på høy gir nå hjemme. 

45 minutter siden, sluquet skrev:

Skjønner deg godt, hadde et par timer bak rattet i en 992 GTS4 for noen uker siden, helt magisk.

Rått! De hadde en slik stående inne i butikken, nydelig bil. Men frisk pris :P hvordan var lyden? De har jo OPF og vil tro det dreper noe av opplevelsen om man verdsetter den biten høyt 


 

Fikk spørsmål om jeg ville bli med å starte opp GT4 RS’n de hadde stående, jeg var selvsagt ikke vanskelig å be. Utrolig hvordan de har klart å få en bil med OPF til å høres slik ut, lyden vil jeg si var x2 høyere en på filmen. 

Var en annen type opplevelse å komme inn dit som potensiell kunde, jeg satt i over 1 time med salgs sjefen og pratet bil. Stort å smått, før jeg fikk nøkkelen og en «god tur». Og når jeg kom tilbake gikk vi rundt med alle bilene og kiket litt, veldig hyggelig. PAW på denne bilen vil koste meg 1200kr, da slipper man å tegne motor å drivverk. Sinnsykt bra

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snagg30 skrev:

Rått! De hadde en slik stående inne i butikken, nydelig bil. Men frisk pris :P hvordan var lyden? De har jo OPF og vil tro det dreper noe av opplevelsen om man verdsetter den biten høyt 

 

Frisk pris ja. Jeg elsket lyden, spesielt på turtall nære sperren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler og pærer…

En familiebil som har blitt M’ifisert kontra en rendyrket sportsbil som de har brukt flere tiår på å perfeksjonere.

Så har du pris oppå dette igjen, Porsche er en helt annen liga og skal være det.

Er overrasket over at du er overrasket, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Epler og pærer…

En familiebil som har blitt M’ifisert kontra en rendyrket sportsbil som de har brukt flere tiår på å perfeksjonere.

Så har du pris oppå dette igjen, Porsche er en helt annen liga og skal være det.

Er overrasket over at du er overrasket, lykke til!

Helt enig! Porsche'n gjør få ting helt fantastisk, mens X3M veldig mye bra. Litt som en biffkniv mot en swissarmy kniv. Du kan gjøre mye med Swissarmy kniven bra, men det beste på biff er den biffkniven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Epler og pærer…

En familiebil som har blitt M’ifisert kontra en rendyrket sportsbil som de har brukt flere tiår på å perfeksjonere.

Så har du pris oppå dette igjen, Porsche er en helt annen liga og skal være det.

Er overrasket over at du er overrasket, lykke til!

X3M deler mye av det samme som med G80, og den vil være like døll og steril som min X3M sammenlignet med denne. Og det er ikke en familie bil som er M’ifisert. Blir feil å sammenligne men samtidig ikke, BMW har en lang historie med motorsport så kunnskapen burde ligge der. Det jeg prøver å formidle er at jeg ser ikke hvorfor BMW ikke kunne skapt en mer mekanisk opplevelse, de gjorde det før og konkurrentene gjør det vell enda? (Tror jeg) uten at jeg prøver å sammenligne 911 Carrera s med en X3M naturligvis. 


G80 kommer vell på 1.5-1.6 million nå alt ettersom utstyr, da får man tourqe converter girkassa (samme som jeg har) med egen komponert lyd i høyttalerene ved upshift. Og en nydelig S58 motor med fullstendig fravær av lyd. 
 

Caymann GT4 kommer på 1.7 million med 4 liters suge motor og helt fantastisk lyd kombinert med PDK. Så jeg føler dine poeng faller litt bort 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd er mer enn halve opplevelsen med å kjøre grombil spør du meg. Er ikke lyden der vil jeg ikke ha det. Porsche blir ett naturlig valg når X3 M’en høres ut som den gjør. Skulle nesten trodd Porsche har betalt noen i en eller annen etat eller statlig organ når bilene har blitt typegodkjent. 
Hjelper nok litt at det er 3-4 meter mindre for lyden å finne veien ut😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'n Helt enig angående lyden! Og jeg har tenkt det samme selv når det kommer til Porsche, se bare på GT4 RS’n som er en 2023 modell og dermed har alle de strenge kravene. Det er vanskelig å forstå at bilen har OPF, bare synd bilen nærmer seg 3 million i pris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Fahad said:

Lyd er jo det BMW skuffer mest på. Den standarde eksoslysden på alle M biler er latterlig dårlig. 

Et godt eksempel er E92 M3. Eksosen høres nesten ut som en rekkefirer uten en haug med modifikasjoner. Til gjengjeld har BMW generelt et stort potensiale når det kommer til eksoslyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Et godt eksempel er E92 M3. Eksosen høres nesten ut som en rekkefirer uten en haug med modifikasjoner. Til gjengjeld har BMW generelt et stort potensiale når det kommer til eksoslyd. 

Så lenge det ikke er turbomotor kan du få alt til å høres bra ut egt. Turbo er noise killer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BrokeBoi skrev:

Et godt eksempel er E92 M3. Eksosen høres nesten ut som en rekkefirer uten en haug med modifikasjoner

Men Gud bedre de høres meget bra ut med Armytrix eksos 😊😊.

Ellers enig i det du nevner her ,litt snille i lyd originalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...