Gå til innhold

G11 750i / E46 M3


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Du bør kanskje prøve å kjøre en tur på banen med bilen og se hva du "savner" når det gjelder hjul? Det er mer enn selve felgen man har å velge her, en spacer eller andre dekk kan gi en del utslag det også. 

4 like hjul gir deg forresten fordelen med å kunne bytte foran og bak, om det skulle være behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja både og! Trenger ikke å kjøre på bane for å vite at lavere vekt gjør godt. Har en bygge tråd jeg går litt etter steg for steg, trenger nye bakdekk på felgene som står på nå da det står på forskjellige type merker og Dunlop dekk bak. Ønsker ikke å kjøpe nye dekk til 19" for også kjøpe 4 nye til 18" innen kort tid. 
 

Det er ca 15-16kilo å spare på Apex ARC-8 hjul kontra de originale så nye felger er noe jeg uansett kommer til å kjøpe, og ikke noe jeg vurderer.

 

Takker uansett for råd! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Nei har ikke det og ja det burde jeg ha om jeg skal ha så brede dekk foran. Jeg tror jeg går for dette alternativet, det er ganske nærme Apex sin egen anbefaling, også er det «direct fit» noe som forenkler det. Blir litt smalere felg bak en anbefalt men setter på 12mm spacere bak for å få det flush. 
 

her er anbefalingen, foran blir det som på bildet men bak blir det 18x9.5 265/35/18 ET 35, 

98AFE0FB-9F69-4F25-A163-3A6336933F20.thumb.jpeg.6c8d3c6c39387d90aa5530f82f9b5ba2.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler også originalfelger kontra kopigreier. Du får jo BBS i 8,5 og 10" med fornuftig et.

Trå varsomt når du skal ha camberplater, det er mye dårlig. Få pris med TRF på intrax topplager, det var faktisk nesten å regne som rimelig sist jeg sjekka pris på det. Ellers ville jeg kika på Millway eller Ground Control.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et sett med RC302, og 2 sett med ARC-8. Vil ikke si at ARC-8 er noe dårlig valg samt du har endel flere dimensjoner å velge mellom. Eneste jeg har å utsette på ARC-8 er at lakkfinishen ikke er på show nivå. Vil si de kanskje er 8/10. Men vi snakker jo felger til banebruk primært her og da er det uansett ikke til å unngå at de vil få helt andre ytre påkjenninger enn det som er vanlig. Greit å huske på at RC300/301/302 begynner å bli en gammel felg og du har aldri helt 100% kontroll på hva de er utsatt for tidligere. Jeg handlet forøvrig begge mine sett med ARC-8 fra NordicMotorsport og kom billigst ut der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se ulempen med Apex felgene, kjapt Google søk gir ikke annet en positive inntrykk over kvaliteten og de er brukt av svært mange til banekjøring. Originalt er naturligvis å foretrekke, uansett har jeg og selger av Apex hjula blitt enig og har funnet meg ubrukte Cup2 dekk.
 

@hsd takk for råd! Lagrer dette :) 

Tror det blir en kraftig oppgradering over de originale 19" som står på nå, 15kg spart med dette. Fikk sjekket ut vekt besparelsen på setene og bare der er det 29kg med Recaro stolene. Prøver og finne lett vekt batteri men finner ingenting, hvem og hvor selger dette? 
 

Stolene foran 29kg

Fjerne bakseter 19kg 

Supersprint eksos er lagt i bestilling 13kg

Felger 15kg

totalt 76kg :) 

 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Snagg30 skrev:

Prøver og finne lett vekt batteri men finner ingenting, hvem og hvor selger dette? 

OEM BMW F8X litium batteri muligens? 

412204174_Screenshot_20230529_165132_SamsungInternet.thumb.jpg.34ac8e9107f3c69924e9395083617c44.jpg

Sammenlignet med hva som kommer som alternativ for E46 M3

1011464473_Screenshot_20230529_165124_SamsungInternet.thumb.jpg.0882ee129246529db6a721a32f86b619.jpg

Edit:

Litt usikker på om du får festet det som plug and play, eller om man må komme med en egen vri for å få det OEM +

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Stolene foran 29kg

Fjerne bakseter 19kg 

Supersprint eksos er lagt i bestilling 13kg

Felger 15kg

totalt 76kg :) 

 

Om slanking er en prioritet er det bare å hive seg rundt å bestille original csl takplate, den sparer deg for cirka 5kg iforhold til stål.. og du som i tillegg har takluke så har du minst 25kg totalvekt på taklukekassettn om ikke mer. Så my vekt så høyt oppe kan gjøre en forskjell, tror du kan få tak i plata for under 10k.  Taktrekk kan du få billig brukt👍🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 Ja det var kostbart. Blir hvert fall ikke prioritert å bruke så mye på det nå, får se med tiden. Mange takk for hjelp, skriver dette og på listen :) 

 

@Ingvaldsen Artig at du nevner det, er allerede på saken og har sendt forspørsel til verksted for å bytte. Veldig spent på prisen her, krysser fingrene for at det ikke blir alt for ille. Tenkte å kjøpe tak fra Karbonius, koster ikke så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to G11 750i / E46 M3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...