Gå til innhold

Verdiøkning M3 E36/E46/E90/E92 manuell/SMG/DCT soltak/ikke-soltak


Jarod
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en M3 nå snart å ha som kosebil i helgene (enten kjøpe i Norge eller importere). 
 

Har skjønt d slik at manuell er veien å gå på E36 og E46. Men hva med E90/E92? Er manuell å foretrekke her også mtp verdiøkning? Har ikke funnet så mye negativt om DCT (sammenlignet med SMG til tidligere modeller)

 

Er uten soltak også d mest ettertraktede?

 

Er E90 M3 LCI jeg ser på som mest aktuelt. Vil en E90 M3 stige mer enn tilsvarende E92 pga lavere produksjonsvolum? Ser d kun ligger E92/3 på Finn nu  

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en høre på de selvutnevnte hardcore bilentusiastene eller hva en skal kalle de, så er manuell bil uten soltak det eneste riktige 😅

Men i virkeligheten så vil nok det være mer slik som @E.C. sier.

Tror nok ikke det vil være noe svær forskjell i verdi mellom de ulike kombinasjonene. 

Angående E92 vs E90, så er vel bare E92 mer populær, spesielt her til lands. For meg er E90 langt mer av interesse, så her også er det medt personlige preferanser so gjelder.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potensiell verdiøkning er ikke noe jeg ville hatt for mye fokus på. E60 M5, E63 M6 og E90/92 M3 er nok et stykke unna der enda. Muligens med unntak av spesialmodeller som M3 GTS. De fleste M-biler med noen år på baken holder seg bra i pris, men sjelden noen veldig verdiøkning. (Noen unntak som f. Eks E30 M3-særlig i spesialversjoner og E46 M3 CSL). Og generell stand betyr mer enn hvorvidt  puristene anser det som «rett» modell eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående E9X M3 så går den dårligere med manuell gir desverre. Mauell gir har 6 gir, men DCT har 7 gir. Og når det kommer til E9xM3 så hadde jeg gått for E90M3. Mange ferre laget av de så den kommer muligens til å ble litt verdt etter vært. Det kryr jo av E92M3 til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, *MrB* skrev:

Potensiell verdiøkning er ikke noe jeg ville hatt for mye fokus på. E60 M5, E63 M6 og E90/92 M3 er nok et stykke unna der enda. Muligens med unntak av spesialmodeller som M3 GTS. De fleste M-biler med noen år på baken holder seg bra i pris, men sjelden noen veldig verdiøkning. (Noen unntak som f. Eks E30 M3-særlig i spesialversjoner og E46 M3 CSL). Og generell stand betyr mer enn hvorvidt  puristene anser det som «rett» modell eller ikke. 

Har du fulgt med på prisene på e36 og e34 M biler siste åra? Uten tvil dem med høyest prosentstigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Skulebollen said:

Har du fulgt med på prisene på e36 og e34 M biler siste åra? Uten tvil dem med høyest prosentstigning. 

Egentlig ikke. Ser ut som spesielt E36 3.2 har hatt en stigning. Men dette er eldre modeller som nok har nådd prisbunnen for litt siden. E9X M3 er ikke der. Den skal nok lenger ned før man kan begynne å tenke på at prisen (kanskje) skal gå oppover igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere av E92 M3 på finn med lavere km.stand er importert fra Japan. Rent kosmetisk ser de bra ut, men er det noe man bør være spesielt obs på når det kommer til import derfra? Og er det noen som i det hele tatt har sett en norsksolgt E92 M3 til salgs de siste 2-3 årene?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...