ehaugsnes Skrevet Oktober 25 Forfatter Share Skrevet Oktober 25 12 minutter siden, sveigis skrev: Å kople opp dette bør være en grei sak Erlend . Det aller beste var om der var kontakter før som ligger klart i bil til å skjøte på kontakter til stolene ,men usikker på om det er sånn på disse. Hvertfall jeg monterte jo M5 stoler i e34en og der var det bare en pluss og en minus så virket absolutt alt . Du må vel bare finne ut evnt hvilke ledninger som trenger konstant strøm osv her så tenker jeg det virker. Dette må du bare få hentet og kastet i den .😊😊 Ja fy det der var helt perfekt😃 passa bra til rød bil og! må få sjekke litt. Om det er bare og koble pluss og minus på rett side av tenninga så er det vel ikke noe og tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 Det der er tøft. Her i bygda gikk det en drit fet 745 turbo tidlig på sent 80 tidlig 90 tall, vanvittig fin grønnfarge og lys brunt skinn interiør om jeg ikke husker feil, den gangen var det jo ikke gamle vogna heller. 15 år senere kjøpte broren min 745 turbo, grå med brunt interiør om jeg ikke husker feil, en noe sliten utgave, men det ble mange gode fester i den før den ble byttet i en annen bil. Ellers har du jo en egen evne til å finne gromme interiør rundt om kring og 😅👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Oktober 30 Forfatter Share Skrevet Oktober 30 Endelig fått hjem bilen! Står på bilhengern enda, og der tenkte jeg den skal få stå til bukken er ledig! X5’n henger der nå, og venter på deler 😄 skal prøve og få til ei ordentlig økt i garasjen neste uke. Nå er det bare kaos, og jobbe 100% som rørlegger og ha dekkfirma ved siden av er ikke og anbefale i dekksesong😅 men fikk tatt noen bilder av bilen! Gleder meg til og få løfta den opp og sett på den. Har funnet et par hull utvendig, spent på hvordan den er under. Om den er alt for opprusta så står jeg nok over. Ikke har jeg kunnskap, eller tid til ei sånn restaurering. Men har veldig lyst til og få den teknisk ok, få den EU godkjent og bruke den! Så kan jo karosseriarbeidet takes på sikt. Dette forutsetter at den er nogenlunde hel under, og ikke helt flintstone. m-blå, Kolstad Jr., viggo E34 og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 4 Forfatter Share Skrevet November 4 Rakk et par timer på x5’n ikveld! Det er en deilig følelse og trakte seg en kopp kaffe og bare gå ned i garasjen og skru bil altså🥰 det må jeg ta meg bedre tid til. Begynte og skru ut turbo, men stoppa seg i mangle de 13mm 12kant kopp. Ellers er alt demontert og klart! Skal bytte manifoild med det sammA, da manifoilden på disse har en svakhet for og sprekke og fylle kupé med eksoslukt og motoren med sot. og her er ingen unntak. Sot irundt hele manifoilden😅 mener og huske en svak eksoslukt en liten mnd før jeg parkerte den, så tror faktisk ikke det er så lenge siden den sprakk. Mulig det har vært ei lita sprekke der lenge ut ifra sot og bedømme, men har heldigvis ikke kjent noe alvorlig inne i bilen. her trodde jeg det var lekkasje fra drivaksla, men oljen var såpass svart at det må komme dryppende fra turbo. og her var det og svetting.. demontere alle rør til intercooler og fikk lånt meg tilgang på delevasker. Bestilt opp nye pakninger til alt også, så det skal bli en fryd og montere igjen! luftfiltere hadde også sot på seg.. men det skal kanskje ikke være sot her? Mulig luftfilterboks ikke har vært helt på plass. Filteret gikk i søpla uansett. Her skal alt være nytt når det remonteres blir ikke arbeidsledig! Fått tak i de siste dekslene til det uttrekkbare bagasjegulvet. Så nå er det endelig komplett😁 har og fått tak i brukt fungerende vifte og speil. Nye motorfester, stabstagforinger, løpehjul til viftereima, klips til dørtrekk, pakningssett og oljefilterkit til girkassa osv. Så lista med feil skal krympe bra når alt dette endelig er bytta😅 når den endelig kan ned fra bukken, skal alt interiøret ut og til Svenning bilpleie for en ordentlig rens og fiksing av et par småskader. Og mens det er ute, skal ledningsnette til skjermene inn, pluss portåpneren fra @Saltkjelen😜 Dusy, papertiger, Otis og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 6 Forfatter Share Skrevet November 6 Ny kveld med litt skruing. Har fått ut eksosmanofoild, turbo og innsug idag. Nå skal det rengjøres og byttes pakninger før det monteres igjen 😄 MEN! Har tatt e23’n av hengern idag. Trenger hengern imorgen for og hente de to motorene som fulgte med. Tok meg friheten til og titte litt under den - og det var myyye bedre enn forventa! Lar bildene tale for seg 😎 Dette var over all forventning. Denne må tilbake på veien😄 så litt e53 bilder! her skal det bli godt med nye pakninger.. skoglund, Ampera, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 6 Share Skrevet November 6 Herregud den e53en din blir bra dvs perfekt sånn som du styrer med denne.😊😊 Knall at e23en var såpass ,det gir ekstra boost . Helt ærlig så ser jeg frem til mer om den bilen der ja 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 7 Forfatter Share Skrevet November 7 Vel - så fort kan det snu. 😅 har idag fått ja til en stor mulighet med dekkfirmaet, noe som krever resten av den allerede lille fritiden min neste år. Og har heller lyst til og utvikle eget firma! Så da velger jeg heller og la e23’n gå til noen som har bedre tid. Så får heller jeg kjøpe noe mer ferdig hobbybil når det er tid til det! Klarer jo ikke å få ferdig e53’n raskt nok en gang😂 prosjektet selges til fordelaktig pris for medlemmer her inne. Følger med et lass, og da mener jeg LASS med deler! Bl.a to stk m30 motorer, en b32 og en b35. Ekstra for og bakstilling, 4 rustfrie dører, pakser, bakluke, eksos, og myyye småtteri. bilen står i trøndelag. Send meg gjerne melding Otis, viggo E34, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Ny økt på x5’n idag😄 har fått inn ny manifoild og høyre motorfeste, samt vaska litt deler. Motorfestene er virkelig en drittjobb på disse, gruer meg til og ta det siste. Men gøy når ting faller på plass! har og vært litt innom tanken på og selge unna alt som fulgte med e23n (utenom det jeg trenger selv som dører og div småtteri), og finne en låve og stue den vekk for et par år 🤔 noen bilder fra dagens økt! Hydrolager, svindyre orginalt. Men corteco var vist orginal produsent, og corteco kosta ikke store greiene på autodoc😄 Fint når det er reint. Har også bestilt nye pakninger til alle trykkrør fupsaker, RemyNG, Saltkjelen og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 13 Forfatter Share Skrevet November 13 Nok ei lita kjedelig oppdatering, men kjekt og dokumentere alt uansett😄 har endelig fått bytta det siste motorfestet. En drittjobb! De gamle festene så ikke morkne eller dårlige ut, men de var klart mykere enn de nye. Spent på om jeg merker forskjell fikk også tatt en kattvask på turbo før den ble remontert. Den var helt sort av olje og skitt som alt annet irundt den etter sikkert flere år med oljesvetting. fikk pakningene til trykkrøra i posten idag og. Dette verktøyet jeg kjøpte på temu var genialt til og pelle ut gamle pakninger med😄 kosta vel rundt 10kr så nå er vel alt klart for og ha inn girkassa igjen. Men jeg venter fortsatt på løftehjelp, så jeg fikk bytta den elektriske vifta imens. Måtte av med både fanger og bjelke, men det er heldigvis relativt enkelt på e53 voila! Ny på plass. Den gamle funka ikke i det hele tatt og mens fanger var av, var det en gyllen mulighet til og bytte de øvre grillene som har liggi på hylla i over 1 år😅 var så godt i gang at jeg like gjerne bytta bakbremser med det samme! Orginale ATE-deler selvfølgelig. Dette er vel den første bilen jeg har hatt i 2 år uten og ha rørt bremsene på så langt når det gjelder e23’n så har jeg fått solgt unna motorene som fulgte med, og frigjort litt plass. Har og funnet en dyktig kar her i bygda som kan ta litt sveising på den for meg. Så den blir! 😁 skal stå til han sveiseren i vinter, slik at han kan ta seg god tid. Fant også en ny hjulbue hos veng som ble bestilt! norbakken, Olaandref, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 15 Forfatter Share Skrevet November 15 (endret) Gøy pakke i posten idag😄 fulgte jo med ekstra for og bakstilling på e23’n, skal vistnok være fra 735i. Men har forstått at det er to forsjellige understell, på preface og facelift. Er det noen som kan si hva dette er, og om de evt passer om hverandre? Kjedelig og ousde opp dette så kan det ikke brukes på bilen😅 @Rune-K har forstått at du har greie på e23?😄 Endret November 15 av ehaugsnes fupsaker, sveigis, Saltkjelen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 15 Share Skrevet November 15 Først av alt ,en massiv jobb du gjør på e53en denne kommer til å vare lengre enn lengst . Og ikke minst så gøy du skal fikse e23en din det likte jeg godt . Vi trenger sånne tråder med e23 biler .😊😊 ehaugsnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Fredag kl. 21:58 Share Skrevet Fredag kl. 21:58 11 timer siden, ehaugsnes skrev: Gøy pakke i posten idag😄 fulgte jo med ekstra for og bakstilling på e23’n, skal vistnok være fra 735i. Men har forstått at det er to forsjellige understell, på preface og facelift. Er det noen som kan si hva dette er, og om de evt passer om hverandre? Kjedelig og ousde opp dette så kan det ikke brukes på bilen😅 @Rune-K har forstått at du har greie på e23?😄 Godt du har trua på meg. Det er grovt sett to forskjellige typer understell ja eller rettere sagt forskjellen er bak. Foran så ble det bare gassdempere i stedet for olje også ble det tykkere stabstag, økte fra 24mm til 27mm. De brukte en type bakstilling fram til september 81 også skiftet de da men jeg tror det går an og sette nye typen på gammel bil. Bunnplaten i karosseriet er i vertfall den samme. De gjorde om bakstillingen flere ganger i de siste årene men det var kun detaljer. Bl.a så hadde ikke de tidligere traversene innfesting for stabstag. Det var ekstrautstyr på alle bortsett fra 745. Jeg tok og monterte et stabstag bak på min og det gjorde underverker på kjøreegenskapene. De fikk også de samme "kjøttbena" mellom travers og bærebro som E28 fikk. Det er også forskjell på bremsekalipperne. Bakstillingen på bildet er fra facelift men det er ikke mulig og si ca. årsmodell før du snur den rundt. Du ser bl.a forskjell på typen traversforinger. Før 82 så var de skrudd fast akkurat som på 2002 men etterpå må de presses inn. Du ser tydelig forskjellen hvis du sjekker delekatalogen. GtiGtr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Fredag kl. 23:13 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 23:13 1 time siden, Rune-K skrev: Godt du har trua på meg. Det er grovt sett to forskjellige typer understell ja eller rettere sagt forskjellen er bak. Foran så ble det bare gassdempere i stedet for olje også ble det tykkere stabstag, økte fra 24mm til 27mm. De brukte en type bakstilling fram til september 81 også skiftet de da men jeg tror det går an og sette nye typen på gammel bil. Bunnplaten i karosseriet er i vertfall den samme. De gjorde om bakstillingen flere ganger i de siste årene men det var kun detaljer. Bl.a så hadde ikke de tidligere traversene innfesting for stabstag. Det var ekstrautstyr på alle bortsett fra 745. Jeg tok og monterte et stabstag bak på min og det gjorde underverker på kjøreegenskapene. De fikk også de samme "kjøttbena" mellom travers og bærebro som E28 fikk. Det er også forskjell på bremsekalipperne. Bakstillingen på bildet er fra facelift men det er ikke mulig og si ca. årsmodell før du snur den rundt. Du ser bl.a forskjell på typen traversforinger. Før 82 så var de skrudd fast akkurat som på 2002 men etterpå må de presses inn. Du ser tydelig forskjellen hvis du sjekker delekatalogen. Er ikke uten grunn jeg har trua ser jeg😄men da er det håp. Skal få bakstillinga inn i hus og få sett over den. Men da kan jeg iallefall bruke de og pusse de opp. Takk for utfyllende svar! Rune-K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Lørdag kl. 19:34 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 19:34 Fant dette på nett idag. Samme farge😄 ble ikke mindre gira nå! Ingvaldsen, mslello, Olaandref og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Lørdag kl. 20:03 Share Skrevet Lørdag kl. 20:03 Fram med pusseduken, gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå