Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, papertiger skrev:

Ser ut som du har landet gode pakker som kan brukes i mange mange år :) god jul Jan, og godt nyttår. Håper vi sees på treff i løpet av 2024!

Ja her ble man satt ut hel enkelt .😊

Takk i like måte og selvsagt skal vi det .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sveigis skrev:

Her har det ikke skjedd en ting ,bil har stått siden fjerde juledag .

Ønsker dere alle et godt nyttår hele Bimmers flokken .😊

Nå nærmer det seg nyttårsfeiring med kone og venner .

I like måte. Nå skal det feires at Viken er historie og vi blir østfoldinger igjen, det føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport herifra 😊

Som dere vet så serveres det bilder som dette :

IMG_8952.jpeg.ca0892328e266532ca331ae0b31e52e9.jpeg

Og ja dette :

IMG_8953.jpeg.bb64564eeb1217c31ae8b3c468bc0ac9.jpeg

Disse bildene kommer jo stortsett hele året da jeg er skånet for de helt store snømengdene.

Vel tunet var slikket for snø igår kl12 ,bil kjørt frem og fin for snø .

Sånn ser det ut pr nå :

IMG_1314.thumb.jpeg.1c54c5543dc4b96d0f41e7c0d5e0c996.jpeg

Altså helt ekstremt 🥶🥶

E34 ser du ikke ,man vet ikke er står en bil med mindre du studerer det nøye .

Comboen var vi ute med igår ,men snødd så mye at snø går opp til panser her og det gjelder vei og rundt hele byggefelt.😩

Brøytemannskap klarer ikke og holde unna og senest igår kom der en sinnsyk Massey Ferguson som bare booket under her …

Haug etter jeg måkte terasse :IMG_1315.thumb.jpeg.715de112bd3673e7dab7fef07b3c2da7.jpeg

Den rekker nå helt opp .

Og nå får jeg ikke flyttet på mer snø før brøytemannskap kommer ,jeg som 99% andre her står værfast 😊

Hvem hadde trodd det ?

Jeg som hadde tenkt å skru e34 ,kople anlegg ,fikse på e61 osv men det blir lenge til .

Men været får vi aldri gjort noe med her uansett og folk har det mye verre .(Ukraina feks)

Tenker bare at dette er forbigående.

Det verste var at igår kveld var jeg vitne til noe tragisk …

Plutslig slo en voldsom lyssky opp i luften i nærheten av meg og det skulle vise seg at Hageland gartneri raste sammen .

Familiebedrift i generasjoner og verdier for mange millioner gikk tapt .

Tenk om dette hadde skjedd på dagtid med mennesker .

Uansett nå må det lånes en fres her på sikt sånn at jeg har sjans til å få bort mer her.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Upd 03.01

Enorme mengder ja! Ser sånne bilder, så er jeg glad for at jeg har fres. Blir ikke så mange timene på den i løpet av en sesong nede ved Trondheimsfjorden heller, men innimellom så er det VELDIG kjekt å ha..

Tipper fres salget tar av nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mslello skrev:

Enorme mengder ja! Ser sånne bilder, så er jeg glad for at jeg har fres. Blir ikke så mange timene på den i løpet av en sesong nede ved Trondheimsfjorden heller, men innimellom så er det VELDIG kjekt å ha..

Tipper fres salget tar av nå :)

Ekstremt helt enkelt og her 🥶😩

Det er jo akkurat det ,vi har jo vært skånet for sånt vær bestandig her og om det har kommet noe ,så har alltid brøytemannskap og oss selv i nabolaget holdt det strøkent .

Men nå har jeg en plan !

Når våren kommer så er det rett inn på Finn og marketplace og kjøpe en billig en som kanskje må fikses ,da har jeg en på lur her til enhver tid .

Så enig med deg ,vær glad du har en .

Fres salget tar nok helt av her ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke kvitt snøen før i August nå Jan 😅 Neida, som du skriver, det er jo forbigående, men vi er ikke vant til slike mengder, og da er vi nok ikke like forberedt som andre steder i landet. Får bare håpe hjelpen kommer frem dit den skal slike dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

En liten rapport herifra 😊

Som dere vet så serveres det bilder som dette :

IMG_8952.jpeg.ca0892328e266532ca331ae0b31e52e9.jpeg

Og ja dette :

IMG_8953.jpeg.bb64564eeb1217c31ae8b3c468bc0ac9.jpeg

Disse bildene kommer jo stortsett hele året da jeg er skånet for de helt store snømengdene.

Vel tunet var slikket for snø igår kl12 ,bil kjørt frem og fin for snø .

Sånn ser det ut pr nå :

IMG_1314.thumb.jpeg.1c54c5543dc4b96d0f41e7c0d5e0c996.jpeg

Altså helt ekstremt 🥶🥶

E34 ser du ikke ,man vet ikke er står en bil med mindre du studerer det nøye .

Comboen var vi ute med igår ,men snødd så mye at snø går opp til panser her og det gjelder vei og rundt hele byggefelt.😩

Brøytemannskap klarer ikke og holde unna og senest igår kom der en sinnsyk Massey Ferguson som bare booket under her …

Haug etter jeg måkte terasse :IMG_1315.thumb.jpeg.715de112bd3673e7dab7fef07b3c2da7.jpeg

Den rekker nå helt opp .

Og nå får jeg ikke flyttet på mer snø før brøytemannskap kommer ,jeg som 99% andre her står værfast 😊

Hvem hadde trodd det ?

Jeg som hadde tenkt å skru e34 ,kople anlegg ,fikse på e61 osv men det blir lenge til .

Men været får vi aldri gjort noe med her uansett og folk har det mye verre .(Ukraina feks)

Tenker bare at dette er forbigående.

Det verste var at igår kveld var jeg vitne til noe tragisk …

Plutslig slo en voldsom lyssky opp i luften i nærheten av meg og det skulle vise seg at Hageland gartneri raste sammen .

Familiebedrift i generasjoner og verdier for mange millioner gikk tapt .

Tenk om dette hadde skjedd på dagtid med mennesker .

Uansett nå må det lånes en fres her på sikt sånn at jeg har sjans til å få bort mer her.😊

Herlig, nå er scooter aktuelt ser jeg, til og med løssnø maskin:) herlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Det er kanskje det drøyeste jeg har sett, men så er jeg fra vestlandet da.

Ja jeg har ikke opplevd maken her på de 22 årene dvs i 2007 var det noe liknende .

 

1 time siden, Olaandref skrev:

Du blir ikke kvitt snøen før i August nå Jan 😅 Neida, som du skriver, det er jo forbigående, men vi er ikke vant til slike mengder, og da er vi nok ikke like forberedt som andre steder i landet. Får bare håpe hjelpen kommer frem dit den skal slike dager.

Begynner å lure 😅😅

Har ikke hørt noe enda om kritiske ting her ,en annen ting er at alle folk stiller opp for hverdandre virker det til ,altså de som trenger det som mest 🙏

42 minutter siden, skoglund skrev:

Herlig, nå er scooter aktuelt ser jeg, til og med løssnø maskin:) herlig 

Her er det scooter føre nå og det til de grader .

Løssnø i bøtter og spann ,bare et problem her …Politiet hater scootere her 😅😅

Blir hengt bare har en på henger omtrent .

Og scooter overgår jo alt som finnes av motoriserte kjøretøy .

Knallgøy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører dere snør ned ja :) Fikk bilde fra Lillesand og der ligger det en 2 m høy fond i oppkjørsla, og Garasjen er helt innesnødd (ser ikke portene engang :D ) - Ski er visst beste fremkomstmiddel nå (evnt Scooter som du sier...)

Nå en kjenner på fordelen av å bo på vestkysten, har vel ikke opplevd slike mengder her oppe, selv om 2009 var "ille".

Håper det smelter unna snart Jan, så du får frem bilene og ikke minst hverdagslivet kan starte på igjen der i sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortenej skrev:

Hører dere snør ned ja :) Fikk bilde fra Lillesand og der ligger det en 2 m høy fond i oppkjørsla, og Garasjen er helt innesnødd (ser ikke portene engang :D ) - Ski er visst beste fremkomstmiddel nå (evnt Scooter som du sier...)

Nå en kjenner på fordelen av å bo på vestkysten, har vel ikke opplevd slike mengder her oppe, selv om 2009 var "ille".

Håper det smelter unna snart Jan, så du får frem bilene og ikke minst hverdagslivet kan starte på igjen der i sør.

Ja du som har familie her har nok hørt det ja 😅

Huff det er voldsomme greier dette altså Morten ,trodde 2007 var ille ,men dette ?Overgår alt .

Ja da er det som her alt nedsnødd ,nå går vi på andre døgnet uten brøyting og snømengden der Combo står er akkurat opp til magen 😅

E61 er helt borte nå.

Fortsetter det sånn så får jeg finne ski jeg og selv om det er 25 årsiden sist langrennski var montert på denne kroppen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...