Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Update.Lørdagen .

sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Neste gang du skal møte forum folk så må du si ifra til meg så kan jeg hive meg med 😅 

Selvsagt Fredrik ,men her gikk det litt sånn type fort pr tlf igår skjønner du .😊

Men jeg har en enda bedre ide .

Neste gang der er forum medlemer nedover som jeg vet om ,så skal jeg jaggu lage til et kaffe meet her hos meg .

Det har vi hatt før og det var koslig og folk kom der og da Fredrik .

Triveligere det egentlig .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Selvsagt Fredrik ,men her gikk det litt sånn type fort pr tlf igår skjønner du .😊

Men jeg har en enda bedre ide .

Neste gang der er forum medlemer nedover som jeg vet om ,så skal jeg jaggu lage til et kaffe meet her hos meg .

Det har vi hatt før og det var koslig og folk kom der og da Fredrik .

Triveligere det egentlig .😊

Det hadde vært kult å få til ja 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt godt nyttår dere .😊

Vel det ble en rolig feiring her igår da jeg hadde et mål for øyet ,nemlig vask av e61 men det ble måking isteden :

IMG_4186.thumb.jpeg.b0bf929b08be012461eac726a396351e.jpeg

Heldigvis ikke i nærheten kontra 1 nyttårsdag ifjor 😊

Tenker at jeg må få gjort noe imorgen om det ikke snør .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Update.

Da har bil stått stille siden tja type fjerde juledag og det var vel på tide å våkne den til liv igjen 😊

Fant frem denne :

IMG_4195.thumb.jpeg.7d6d4f74446ece6e47b87a2399d31650.jpeg

For regnet med det var dårlig stelt mtp strøm ,men neida liv var der .

Iskald og nedfrosset e61 :

IMG_4192.thumb.jpeg.4b3fd5540ac5297b8ea66c7520894d92.jpeg

Fikk etterhvert litt lunk og ville ha den til butikken for å handle inn litt til ikveld og her ved butikk :

IMG_4193.thumb.jpeg.ee6bfa6651088973128f49cac9e753bd.jpeg

Mens jeg var jeg var inne i butikk ,fikk jeg tlf fra kompisen min på Bavaria om jeg ville opp noe jeg selvsagt ville 😊

Det passet jo fint for da kunne man få tint av bil :

IMG_4199.thumb.jpeg.0bfdf3a82e2b9dbb6e17d30462770b40.jpeg

Det var mange biler der og mange stod med knekte fjærer visstnok :

IMG_4198.thumb.jpeg.7a334de1c0e263982493142af46cf46b.jpeg

Bmw så langt vi ser :

IMG_4197.thumb.jpeg.8653e6551cc1e9aa75cffe88d52f0b19.jpeg

Etter kaffe og prat samt en liten diagnose KUN for å ha gjort det bar det hjem igjen og nå er den hvertfall fri for snø og is :

IMG_4200.thumb.jpeg.41b05dbcad3b65df5f777d8efa329cf4.jpeg

Noe rengjøring er ikke vits da det er meldt et sorgens kapittel med hvitt dritt igjen nå de neste dagene ..

Uansett alltid koslig å få tatt seg en tur igjen .😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Update.Lørdagen .
5 hours ago, sveigis said:

Det var mange biler der og mange stod med knekte fjærer visstnok :

BMW sine fjører og kulde er en dårlig kombo.  Kom selv ut til en E60 som lå på bakken en morgen i januar, der hadde begge fjørene foran knekt over natta og punktert ene dekket i tillegg. Skjedde også med den ene E39en jeg hadde.

Et lokalt verksted som skrur BMW sa at de hadde hatt inne 10 andre BMWer med knekte fjører de første par ukene i januar...

Har aldri opplevd dette problemet på andre merker jeg har kjørt mye med, Toyota/Mazda/Ford og Mercedes. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg angret litt på "jeg tar det snart" mentaliteten når dette møtte meg i romjula 🙃

20241227_111612.thumb.jpg.697fa6874c67f68f36ec05c13a1d5707.jpg

Heldigvis var bruddet av den art at den ikke spiddet hull i hjulet. Det som gjør det ekstra surt, er jo at planen om å bytte alt i forstillingen har vært der lenge. Selvfølgelig skjer noe sånt dagen før man legger inn en bestilling, og attpåtil i romjula som gjør leveringstid enda tregere 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Werther said:

BMW sine fjører og kulde er en dårlig kombo.  Kom selv ut til en E60 som lå på bakken en morgen i januar, der hadde begge fjørene foran knekt over natta og punktert ene dekket i tillegg. Skjedde også med den ene E39en jeg hadde.

Et lokalt verksted som skrur BMW sa at de hadde hatt inne 10 andre BMWer med knekte fjører de første par ukene i januar...

Har aldri opplevd dette problemet på andre merker jeg har kjørt mye med, Toyota/Mazda/Ford og Mercedes. 

Hva er årsaken til det, vet du det? 
hva gjør bmw anderledes? Noen etter marked merker som er ikke preget av dette problemet eller har det med resten av for eller bakstilling å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olaandref skrev:

Har hatt to E9X, men ikke kommet bort i det heldigvis. Kan jo gjøre en del skade det der.

Har ikke vært borti det selv på mine 3 runder med E9x, men så har de jo for det meste stått på coilovers 😁

Ja kan brått gjøre skade. Ofte så knekker de slik at fjæren graver seg inn i dekksiden og da punkterer du jo til slutt.

4 minutter siden, Otis skrev:

Både e6x og e7x knekker fjær de å.

Går vel litt fjærer på F1x og F2x X3/X4 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...