Gå til innhold

BMW ConnectedDrive - kjøp av serviceavtale ikke lengre mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var forbi Bilia i slutten av november for å sjekke for mine biler. Konklusjonen var også for meg at det ikke var mye å spare på serviceavtale så da kjøpte jeg ikke noe. Tidligere i år så forlenget jeg for 750D og X5 så da jeg jeg i det minste disse i boks.

Skrevet

Lov å håpe at kronekursen blir enda bedre mot SEK, og så sjekke pris på avtale i Sverige når den tid nærmer seg :)

• 3 months later...
Skrevet
On 3/22/2025 at 12:42 AM, Scuirus2 said:

Jeg har bestilt 4 års serviceavtale for min nye i4, kan jeg forlenge dette til 6 år før leveranse av bilen? 

Spør forhandler er vel det enkleste?

• 1 year later...
Skrevet

Er det noen av dere som har vært i Sverige og forlenget serviceavtalen på en norsk bil? Er det en mulighet eller vil ikke den svenske forhandleren gjøre det?

Skrevet
1 time siden, Rune-K skrev:

Er det noen av dere som har vært i Sverige og forlenget serviceavtalen på en norsk bil? Er det en mulighet eller vil ikke den svenske forhandleren gjøre det?

En BMW serviceavtale gjelder over hele verden og har ikke noe med om bilen er levert ny i Norge, Sverige eller Tyrkia for den del. Når den gjelder over hele verden og knyttes til VIN, så kan den også kjøpes i hele verden (med unntak av land der dette nå ikke lenger er mulig). Jeg husker ikke eksakt ordlyden bak at det ikke lenger er mulig her, men det har med særnorske skatte-/avgiftsregler å gjøre.

Skrevet

Det skal være fullt mulig. Om det er noen trøst så var kundebehandleren min hos Bavaria minst like frustrert som meg på at denne muligheten var tatt bort. Som det nevnes over her var det særnorske skattemessige årsaker som gjorde det umulig å fortsette, forstå det den som kan. 

Skrevet

Min bil har service inclusive som går ut i mai 2028. Neste service den vil ha er mai 2027. Serviceintervall er kvart 2. år.

Vil det sei at det siste året av avtalen er i praksis null verdt? 

Skrevet
3 minutes ago, mcbanan said:

Min bil har service inclusive som går ut i mai 2028. Neste service den vil ha er mai 2027. Serviceintervall er kvart 2. år.

Vil det sei at det siste året av avtalen er i praksis null verdt? 

ja, med mindre intervall går på km og ikke år. F.eks. på i3 er det kun vehicle check annethvert år, men på en bil med forbrenningsmotor kan du jo få et raskt oljeskift om du plutselig kjører mye mer ett år og bilen krever oljeskift raskere datomessig. har du elbil er nok ikke dette tilfelle.

Skrevet
4 minutter siden, papertiger skrev:

ja, med mindre intervall går på km og ikke år. F.eks. på i3 er det kun vehicle check annethvert år, men på en bil med forbrenningsmotor kan du jo få et raskt oljeskift om du plutselig kjører mye mer ett år og bilen krever oljeskift raskere datomessig. har du elbil er nok ikke dette tilfelle.

Ix3 i dette tilfellet, kun bremsevæske og kjøretøykontroll som dukker opp under behov på neste service. Begge går på tid. Blir spennande å sjå korleis det utviklar seg med serviceavtaler framover!

Skrevet (endret)

Er det samme på min F34 som jeg utvidet til 10 år for et par år siden, hadde service i fjor, ikke service i år som også er siste året avtale gjelder. Var uansett billigere enn om jeg hadde bestilt service utenom avtale.

Bytter som vanlig olje og oljefilter selv det året den ikke er på service, kjører mellom 10k og 12k km i året.

Endret av sondre
Skrevet
20 hours ago, Saltkjelen said:

En BMW serviceavtale gjelder over hele verden og har ikke noe med om bilen er levert ny i Norge, Sverige eller Tyrkia for den del. Når den gjelder over hele verden og knyttes til VIN, så kan den også kjøpes i hele verden (med unntak av land der dette nå ikke lenger er mulig). Jeg husker ikke eksakt ordlyden bak at det ikke lenger er mulig her, men det har med særnorske skatte-/avgiftsregler å gjøre.

Det var på grunn av at det er ikke lov ta forhåndsbetalt moms før tjeneste er utført. Service innenfor avtale utføres som ofte i framtid. 

Derfor kan de ikke selge serviceavtale lenger, eller de må fakturere serviceavtale etter utført alle servicer innenfor avtale men den risikoen vil de ikke ta.

Skrevet
På 22.3.2025 den 0.42, Scuirus2 skrev:

Jeg har bestilt 4 års serviceavtale for min nye i4, kan jeg forlenge dette til 6 år før leveranse av bilen? 

Den kan forlenges før du henter bil.

De selger kun serviceavtaler på nye biler. Jeg har 5/60.000 på den jeg hentet i april. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...